ALGUNES CONSIDERACIONS SOBRE LES JOGUINES

El joc és l’activitat fonamental en la vida dels nens/es. Aquest porta a l’infant a desenvolupar-se mentalment, corporalment i socialment . Jugar, doncs equival a aprendre.

La joguina, per altra banda, és l’element que s’utilitza per a jugar. De la seva varietat, riquesa i adequació al moment evolutiu i edat de l’infant, en depèn la realització d’un joc més ric i, en definitiva, unes possibilitats més grans de desenvolupament i estimulació del nen/a.

 

ASPECTES QUE CAL TENIR PRESENT EN LA COMPRA DE JOGUINES 

 * Cal partir de les necessitats i preferències del nen/a i no dels gustos de l’adult. I  hem de tenir present l’edat dels infants i els seus interessos i habilitats. Les joguines es regalen, mai s’imposen.

* Cal evitar les distincions de sexe a l’hora de comprar joguines. Qualsevol joguina (cotxe, nina…) pot ésser valuosa per nens i nenes alhora.

* Cal tenir en compte la bona relació qualitat/preu. Les joguines han d’ésser sòlides resistents i cal avaluar per una banda si l’ús que se’n farà compensa realment els diners que val i en general desconfiar dels preus massa baixos. Probablement es tracta de joguines que no compleixen la normativa de seguretat  o  estan fabricades a països on no es respecten els drets laborals bàsics.

* Aquestes han d’estimular la imaginació i la creativitat de l’infant. Evitarem joguines massa sofisticades ja que el nen/a es converteix en espectador passiu i sense iniciativa.

* Han de ser durables, variades i suficients. Les superabundància de joguines són negatives.

* Han de ser durables, variades i suficients. Les superabundància de joguines són negatives.

* Cal evitar qualsevol tipus de joguina bèl·lica o que impliqui exaltació de la violència, ja que aquestes només fomenten l’agressivitat dels infants.

* La publicitat es troba dissenyada per vendre i per tant, abans de comprar una joguina cal     analitzar-la bé per tal d’evitar frustracions.

* Finalment destacar la importància de compartir el joc dels infants. Els pares i altres adults són sempre la millor joguina pels nens/es !.

 

Per altra banda, no hem d’oblidar que molts elements senzills i quotidians sense ésser joguines tenen, moltes vegades, un caràcter lúdic i suposen una alternativa interessant de creativitat i d’imaginació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*
Per demostrar que ets una persona (no un robot de creació de continguts brossa), escriu la paraula de seguretat que es mostra a la imatge. Cliqueu a la imatge per sentir el fitxer d'audio de la paraula.
Cliqueu per sentir un fitxer d'audio d'aquesta paraula de seguretat