Pla de Consum de Fruita a les escoles del curs 2014-2015

Menjar fruita és sa i divertit! I els més petits ho descobreixen amb el Pla de consum de fruita a les escoles, una iniciativa de la Unió Europea que a Catalunya es va iniciar el curs escolar 2009/2010 i que es fa efectiva mitjançant una acció coordinada dels departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Salut i Ensenyament.

A la Circular d’inici de curs i durant la reunió que es va realitzar, es va informar a les famílies que aquest curs ens adheríem al Pla de Consum de fruita a l’escola, amb l’objectiu de contribuir amb els Esmorzars Saludables que ja fa anys realitza el centre.

La distribució de fruita prevista per aquest mes de novembre serà de tres peces de fruita (mandarina, raïm i poma Golden), per l’esmorzar o berenar dels nens.

Cada mes  us informarem de quins dies es farà la distribució i quines seran les fruites o hortalisses que donarem.

fruita

L’Esbart dansaire de Solivella a l’Escola Martí Poch

 

Ja són quinze els cursos que les mestres de l’Escola Martí Poch dediquem el mes d’octubre a ensenyar a tot l’alumnat del centre, dins de l’àrea d’Educació artística i concretament música; els temes relacionats amb el món sardanístic.

Al llarg dels cursos l’alumnat punteja, coneix els passos curts, passos llargs, punts lliures, quins instruments formen una cobla, com sonen, compositors sardanístics… Però a més aprofitem perquè coneguin altres formes d’expressió de la cultura tradicional catalana. Per aquest motiu al llarg dels quinze anys per l’escola han passat músics de diferents instruments populars, castellers, sardanistes…

Aquest curs ens hem decidit perquè l’alumnat conegués de primera mà una formació poc coneguda a la vila: l’esbart dansaire. Per aquest motiu l’esbart Sant Isidre de Solivella va venir a l’escola el dia trenta-u d’octubre per dur a terme diversos actes al llarg de tot el matí. En primer lloc l’alumnat de cicle mitjà va poder entrevistar a tres dels seus membres a la ràdio online de l’escola; en el bloc de EMPràdio podeu escoltar l’entrevista (empradio.blogspot.com.es). Seguidament els alumnes de cicle superior van realitzar un taller de dansa, dirigit pels dansaires en el que van aprendre la dansa del Rogle.

Com ja és tradició, a partir de dos quarts de dotze tot l’alumnat, professorat, dansaires i molts familiars dels alumnes, ens vam aplegar al pati de l’escola per veure les actuacions que teníem preparades. Els alumnes de sisè ens van meravellar amb una sardana de punts lliures. Tot seguit l’alumnat de cinquè i sisè van oferir el resultat del taller que havien fet anteriorment amb uns moviments molt ben realitzats i coordinats, per donar pas als membres de l’Esbart Sant Isidre que ens van oferir tres danses molt ben executades. Amb l’elegància dels seus moviments i vestits van deixar als nens i nenes meravellats.

No podien faltar les rotllanes que cada classe prepara al llarg del mes i la sardana de germanor, que s’omple de tots els familiars i amics que ens acompanyen, per cloure l’acte.

Un any més podem dir que l’activitat ha estat molt participativa i lluïda. Per acabar, agrair a l’Esbart dansaire de Solivella que ens hagi volgut acompanyar aquest dia.


sardana

 

III Jornada PREMIS BALDIRI REIXAC, 25 d’octubre

Amb motiu de la 36ena edició dels Premis Baldiri Reixac, els quals han suposat un reconeixement explícit a la bona tasca de centenars de centres educatius i de mestres i de milers d’alumnes de les escoles d’arreu dels territoris de parla catalana, la Fundació Lluís Carulla convoca la Jornada Premis Baldiri Reixac 2014 per posar en valor i compartir alguns dels treballs premiats en l’edició del curs 2013-14.

Durant la jornada d’enguany, es presentaran les noves bases dels XXXVII Premis Baldiri Reixac en la convocatòria per al curs 2014-15, recordant les possibilitats didàctiques de l’entorn web bonespractiquesbaldiri.cat, realitzat conjuntament amb la UOC on s’inclouen les experiències guardonades els darrers anys.

Són objectius de la Jornada:

* Enfortir els lligams entre l’extensa xarxa que avui formen les escoles i els ensenyants que han participat en els premis al llarg d’aquests anys.

* Donar visibilitat al treball dut a terme pels diferents centres educatius, ensenyants i alumnes de totes les etapes educatives.

* Difondre el coneixement generat i acumulat a través dels diferents projectes presentats.

* Conèixer i compartir experiències i bones pràctiques educatives.

* Promoure la innovació educativa.

* Consolidar una escola compromesa amb el país, la seva llengua i la seva cultura.

LlenguaMÀTIC és el títol del treball que presenta l’ Escola Martí Poch de l’Espluga de Francolí. Un equip de mestres, el dissabte 25 d’octubre, exposaran a la resta de participants a la Jornada els treballs elaborats per tot l’alumnat del centre entorn a les matemàtiques.

Jornada Baldiri Reixac 2014

    Jornada Baldiri Reixac 2014

Clica sobre la imatge i podràs veure fotos de la Jornada.

 

L’ÈXIT ESCOLAR, UN ESFORÇ COMPARTIT

La família és el context inicialment responsable del procés educatiu. És en la família on es donen les primeres pautes socialitzadores i els primers aprenentatges orientats a la maduresa, la cura i la responsabilitat i és on s’estableixen els vincles d’afecte i de relació que duraran tota la vida.

Acostar el món acadèmic a les famílies ha de tenir com a base un plantejament interactiu en que hi hagi tan una mirada oberta de l’escola cap a les famílies, com de les famílies cap a l’escola.

La col·laboració entre l’escola i la família és un tema repetidament tractat en diferents situacions en què es reflexiona sobre el fet educatiu.

L’objectiu principal de les relacions entre les famílies i l’escola cal centrar-lo en la construcció d’una línia comuna en la que els pares no siguin només espectadors sinó que també participin activament en el seu procés d’aprenentatge.

Eines per acostar-nos a l’èxit:

  • Deixar temps al nens/es (per no fer res, per jugar, per estar amb la família,…)
  • Mantenir una comunicació regular entre família i escola.
  • Ajudar als nens/es a concentrar-se, com per exemple seure tranquil·lament durant 10 minuts fent alguna activitat.
  • Animar-los a acabar una tasca encara que sigui molt senzilla.
  • Acompanyar als infants en l’aprenentatge lingüístic (ajudar a entendre el significat de les paraules, ampliar el seu vocabulari, dialogar amb ells/es, comentar els esdeveniments del dia a dia,…)
  • Llegir plegats contes, llibres i revistes adequats per la seva edat.

Aquest diàleg consolidarà una relació de confiança entre els infants,  el/la mestre/a i la família.

HPIM7324

Equip de mestres d’Educació Infantil

L’Escletxa del dissabte 20 de setembre de 2014

Dissabte 20 de setembre la cap d’estudis Glòria Canosa i la directora Ester Anglès, van ser convidades a participar del programa radiofònic de la vila l’Escletxa, per parlar de l’inici de curs, dels projectes d’escola pel 2014/2015…

Aquí us deixem l’enllaç:

http://www.esplugafmradio.info/#!audio-8733-L%27Escletxa-del-dissabte-20-de-setembre-de-2014

 

Reunió d’inici de curs

escolaDilluns 22 de setembre per les famílies d’Educació Infantil a partir de les 17:30h a la biblioteca de l’escola; parlarem dels projectes, activitats, sortides… que desenvoluparem aquest curs, i podreu parlar amb els mestres i tutores dels vostres fills/es.

Dimarts dia 23 serà per les famílies d’Educació Primària, a les 17:30h a la biblioteca de l’escola.

Hi haurà servei de guarderia gratuït mentre es realitzi la reunió.

No hi falteu!

Iniciem el curs escolar 2014/2015

escola

Aquest dies els/les mestres estem preparant l’escola i les classes per l’arribada dels nostres alumnes.

Les classes començaran el dia 15 de setembre en horari de 9:00 a 12:30h i de 15:30 a 17:00h. La circular informativa del curs 2014/2015 la rebreu properament.

escola1

 

Us recordem que podeu passar a recollir els llibres per l’escola el dijous 4 de setembre de 10 a 13h i de 17 a 19h i el divendres 5 de setembre de 17 a 19h.