Un conte que viatja per les escoles de la comarca

Aquest curs des del Servei d’immigració del Consell Comarcal de la Conca de Barberà ens han demanat col.laborar en la realització d’un conte viatger intercultural en el que hi participaran diferents centres de la comarca.

Els nostres alumnes d’Educació Primària hi han participat de diferents maneres:

Els alumnes de cicle superior s’han encarregat d’iniciar la història, buscar qui serà el personatge principal i secundari, cercar una fórmula d’inici … Els alumnes de cicle mitjà han estat els il·lustradors de les diferents escenes del conte. I els alumnes de cicle inicial s’han encarregat de pintar i retallar els personatges que hi surten.

Un cop iniciat, aquest conte anirà a un altre centre i així fins a finalitzar-lo.  Serà presentat per les Fires de Sant Maties a Montblanc, durant la festa del Curcumeu.

Els alumnes estan molt satisfet de com ha quedat.

PER QUÈ ANAR AL TEATRE AMB L’ESCOLA?

Durant els dies previs hem anat creant expectatives i molta curiositat entorn al teatre que anirem a veure.

El títol de l’obra ja suggereix idees sobre el tema. Potser ja som coneixedors d’alguns aspectes que ens hi trobarem.

Quina emoció anar amb els companys de classe! A més trobar-se amb altres nens i nenes d’escoles suposa un valor afegit a aquesta activitat. Li dóna un caire més solemne.

Amb antelació a l’acte hem fet conversa per tenir present el respecte que haurem de demostrar per al lloc on es realitzarà l’espectacle, per al públic assistent foraster, per als actors i organitzadors. També comentem l’actitud d’abans, de durant i de després de l’actuació. Haurem de tenir paciència abans d’entrar i saber esperar fins que comenci. Haurem de callar i escoltar atentament perquè cap detall se’ns escapi. Haurem d’agrair l’esforç del grup de teatre amb aplaudiments i fent silenci segons el moment.

Un cop dins la sala i asseguts a la butaca, observarem des de la nostra posició l’escenari, la platea, la ubicació dels demés. Tanta gent junta eleva el grau d’importància d’allò que veurem i alhora ens fa sentir importants. Som feliços per ser-hi presents.

Amatents esperem rebre amb il·lusió una història distreta i divertida.

Comença l’espectacle. Les directrius sobre el comportament es posen en marxa. La vista i l’oïda són els sentits principals que funcionaran i s ‘activaran els coneixements previs per poder entendre tot allò que succeirà.

Un reguitzell de sentiments apareixen a ran de pell. Es desperten emocions, es desperta l’esperit crític davant d’injustícies. Empatitzem amb alguns personatges més que amb d’altres.  Fem paral·lelismes entre les situacions viscudes per ells i experiències pròpies.  Aprenem coses noves. Intervenim i participem…. quin munt de coses!

Quan tot s’acaba fa gràcia donar la mà als artistes. És transmetre amb una encaixada o una simple salutació l’agraïment sincer per haver-nos fet passar una bona estona.

Ens queden els comentaris, els records i el reviure allò que hem viscut amb tots els companys de la classe.

Hem interpretat, hem entès de la mateixa manera les accions que han anat succeint al llarg de l’obra? Ha provocat reaccions semblants?

Ara amb preguntes i conversa ens adonarem a quin nivell de comprensió hem arribat, què hem considerat destacable i ho posarem en comú. Podem arribar a discutir i ampliar la nostra visió. Però de ben segur que tots estarem d’acord amb una cosa que ….

Amb el teatre ens ho passem molt bé!

teatre-la-mongetera-magica

La mongetera màgica. Alumnes d’Ed Infantil i CI

images

Robin Hood. Alumnes de CM i CS

VI FiraMÀTIC

El mes de novembre ha estat ple de problemes i enigmes que hem hagut de resoldre a classe i amb la família. L’últim dia del mes l’hem dedicat a realitzar la fira matemàtica. Per aquest motiu cada cicle descobreix jocs matemàtics per tal d’observar que jugant jugant fem: càlculs, cerquem estratègies, creem construccions…. En definitiva, que les matemàtiques poden ser molt divertides i que a més es poden realitzar en grup.

Els alumnes de sisè també s’ho passen molt bé ajudant als alumnes d’educació infantil. Voleu veure com juguen?

Us deixem l’enigma del Màtic d’aquest curs per si teniu ganes de resoldre’l.

enigma-matematic-2016

 També hem realitzat el buidatge dels resultats que les famílies ens heu fet arribar:

resultats-2 resultats-1

En Màtic i el mes matemàtic

Cada curs quan arriba el mes de novembre ens visita el Màtic. Amb ell les matemàtiques són més divertides. Ens porta estones de raonament i de cerca d’estratègies per poder solucionar la diversitat de problemes que ens dóna.

Màtic

Màtic

Aquest personatge ens aporta un reguitzell de problemes matemàtics a totes les classes que hem de solucionar cada dia. També li agrada que les famílies participin, per aquest motiu ens dóna un enigma familiar.

El Màtic l’acomiadarem realitzant una fira matemàtica en la que cada cicle farà diferents jocs matemàtics i d’enginy al llarg del matí. Aquest anys es realitzarà el dia 30 de novembre.

Eleccions al Consell escolar

El Departament d’Ensenyament convoca eleccions per tal de renovar parcialment els membres dels Consells Escolars dels Centres docents d’educació infantil i primària.

El període per a la realització del procés electoral és el comprès entre el dia 7 de novembre i el 22 de desembre de 2016. El Consell Escolar està composat per membres dels diferents sectors que formen la comunitat educativa.

En aquestes eleccions es renovaran dos membres del sector pares i mares.

Per això, us demanem que si esteu disposats a formar part del Consell Escolar, feu arribar la butlleta adjunta amb les vostres dades a la direcció de l’Escola .

Qui forma part del cens electoral?

  • Sector pares i mares: Pares, mares, tutors i tutores legals, els fills o filles dels quals estan matriculats en el centre en el moment de la convocatòria.
  • Sector professorat: Tots els professors i professores que integren el claustre en el moment de la convocatòria.

Els censos electorals estaran disponibles per consultar-los a la cartellera del centre a partir del dia 7 de novembre.

Qui pot presentar candidatura per formar part del consell escolar?

  • Sector pares i mares: Els pares, mares, tutors i tutores legals dels alumnes del centre que exerceixen la pàtria potestat o la tutela d’aquests i figuren en el cens electoral.
  • Sector professorat: Totes les persones membres del claustre excepte el professorat substitut.

L’imprès per presentar candidatura es pot recollir a direcció del centre o bé descarregar-lo del següent enllaç, imprimir-lo i presentar-lo a la direcció del centre: imprès per presentar candidatura al consell escolar.

Calendari electoral:

  • A partir del dia 7 de novembre, exposició del cens electoral a l’escola i el nombre de representants de cada sector que integra el Consell Escolar .
  • Del 7 al 11 de novembre, reclamacions del cens electoral.
  • A partir del 14 de novembre, publicació del cens electoral definitiu.
  • Fins el 16 de novembre, presentació de candidatures.
  • El 17 de novembre, publicació de les candidatures.

     Dijous 1 de desembre, votacions sector pares i mares.

     Horari: Matí de 9 a 10h i de 12 a 13h

                 Tarda de 16:30 a 17:30h

    Lloc: Aula de suport de la planta baixa

    Abans del dia 22 de desembre, constitució del Consell Escolar resultant.

ROBIN HOOD

Dimarts 22 de novembre a les 10.30h del matí els alumnes de cicle mitjà i cicle superior aniran al Casal de L’Espluga de Francolí per veure l’obra de teatre en anglès Robin Hood, que interpretarà la companyia IPA PRODUTIONS.

L’argument de l’obra és que Anglaterra té un problema amb el comissari de policia de Nottingham, el ric i avar recaptador d’impostos. El nostre valent heroi, Robin Hood, està convençut que ell és l’únic que pot salvar el país. Amb arc, fletxes i espasa, lluita heroicament en nom de la justícia. És valent. No té por. Però malauradament s’equivoca!

SETMANA DE LA BICICLETA A L’ESCOLA MARTÍ POCH

L’última setmana d’octubre es va organitzar la setmana de la bicicleta per tot l’alumnat de primària del centre. Hi havia programades diverses activitats, adaptades al nivell de cada curs.

Aquesta activitat, vivencial i participativa, ens ajuda a treballar aspectes físics, normatius i actitudinals dins de l’àrea d’educació física i a més a més desenvolupa les competències social i ciutadana, d’interacció amb el món físic, d’autonomia i iniciativa personal i la competència comunicativa.

Amb els cursos de cicle inicial es van fer circuits i jocs a dins del pati de l’escola ja que l’alumnat comença a anar amb bici i amb aquestes edats hi ha nens que ja tenen un domini correcte i altres que van amb les dues rodetes.

Els cursos de cicle mitjà i superior van aprofitar el bon domini que ja tenen sobre dues rodes per fer una sortida pels voltants de l’Espluga.

Cal destacar la gran assistència de l’alumnat a les sortides i també agrair la col·laboració dels pares i mares de cicle mitjà i superior sense els quals no haguéssim pogut realitzar-les.

bicis_01 3

Tardor, temps de sardana i cultura popular.

Enguany a l’escola Martí Poch, dins el projecte Tardor, temps de sardana i cultura popular, hem parat atenció als castells humans. A la tardor es concentren diverses diades castelleres importants. Hem tractat les parts del castells, la funcionalitat de la música, el vestuari i les proteccions que fan servir, a més dels valors implícits als castells.

El dimarts 25 d’octubre la família de l’Avril, l’enxaneta que tenim a P-5, va estar amb els més petits de l’escola per parlar del tema i explicar les seves vivències. El divendres 28 d’octubre va tenir lloc la jornada de cloenda, amb un taller de castells adreçat a l’alumnat de cicle mitjà i superior. Estava conduït pels monitors de la canalla de la Colla Vella Xiquets de Valls, juntament amb dues famílies castelleres que tenim a l’escola. Vam poder gaudir d’una bona exhibició castellera, amb la formació de la pinya; el muntatge del pom de dalt, amb els dosos, l’acotxadora i l’enxaneta i un pilar de tres.

Per descomptat també es van ballar sardanes: una sardana curta interpretada per l’alumnat de cinquè; una de punts lliures pels de sisè; les de lluïment de cadascun dels cursos i la de germanor final. Vam comptar amb un nombrós públic format per familiars i amics que va ajudar a tenir una festa ben lluïda.

2 1