Semifinals de Lectura en veu alta

Dijous 28 d’abril la Maria Ibarz de sisè ha fet una lectura excel.lent a les Semifinals de Lectura en Veu Alta a Reus, tot i no quedar classificada.
Molt bona feina a tothom:  Maria, Núria, alumnes, famílies i mestres !!!

Desitgem que hagiu gaudit de l’experiència!

PREMI BALDIRI REIXAC 2016

Els Premis Baldiri Reixac són convocats per la Fundació Carulla amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya.

Amb el títol: HOMENATGE A JOSEP VALLVERDÚ aquest 2016 l’alumnat de l’escola ha resultat premiat dins de l’apartat dels alumnes.

Un breu descripció del treball premiat és:
El projecte premiat forma part de les accions que es van dur a terme, en motiu dels 90 anys de l’escriptor Josep Vallverdú, a la nostra escola com a projecte interdisciplinari.
La biblioteca Josep Vallverdú (bJV) n’ha estat la dinamitzadora i les activitats es van dur a terme tant a les aules com a la mateixa biblioteca. Com a cloenda del projecte, el dia 13 de juny es va realitzar una “Festa d’homenatge a Josep Vallverdú” al teatre del Casal de l’Espluga de Francolí per part de tot l’alumnat de l’escola, amb l’assistència de l’escriptor, acompanyat de la seva esposa i la comunitat educativa.
Aquest treball ens ha agradat molt dur-lo a terme, ja que el Sr. Vallverdú és “padrinet”, de la biblioteca de l’escola. Va ser el 23 d’abril del 2008 quan es va batejar amb el nom de: Biblioteca Josep Vallverdú.
El jurat és format per Joan Arjona, Rosa Boixaderas, Rosa Maria Securún, Josep Gonzàlez-Agàpito, Àngels Pérez Tarragó, David Pujol, Anna Ramis i Anna Verdaguer.

Diumenge 8 de maig anirem a recollir el premi. L’acte de lliurament de Premis tindrà lloc a les 13 h, al Casal de l’Espluga de Francolí. També hi haurà una exposició dels treballs premiats.
Prèviament hi haurà jocs, cercavila i espectacle infantil a la Plaça del Casal. 

Us demanarem que aquell matí representants de les classes pugin a recollir el premi a l’escenari conjuntament amb el professorat.

MOLTES FELICITATS A TOTHOM PER LA FEINA QUE ANY RERA ANY REALITZEM!

13177302_1166924913338489_2041445236381971702_n

XXI Jornades d’escola rural en la formació inicial dels mestres de Catalunya

http://xtec.gencat.cat/ca/agenda/XXI-Jornades-descola-rural-en-la-formacio-inicial-dels-mestres-de-Catalunya

Dilluns 25 d’abril s’ha realitzat part de les Jornades d’escola rural molt a prop del centre. El Departament d’Ensenyament de Tarragona ha pensat que el projecte que desenvolupem aquest curs: “SOM UN EQUIP”, s’hi havia de presentar, tot i no ser una escola rural.

Enguany, sota el títol “Un poble: una escola”, es pretén reflexionar sobre la importància de l’escola en el context rural.

La presentació, que un equip de mestres ha creat per l’event, és un resum del que els nostres alumnes han realitzat fins ara a cada un dels cicles.  L’experiència ha estat interessant.

 Fotos cedides pel CRP Conca,  gràcies Montse Jaime!

I Ruta literària per l’Espluga

Els alumnes de cicle superior aquest divendres 22 d’abril realitzaran una ruta que passarà per diferents indrets del poble : Font baixa, Parc fluvial, Museu de la Vida Rural, Residència Jaume I i Institut Joan Amigó.

A cada indret es trobaran  un adult que els llegirà fragments de diferents llibres que d’una manera o altra estaran relacionats.

Ruta literària 2016

Ruta literària 2016

Visca la lectura!!

FOTOS

V Certamen de Lectura en veu alta

Article del Diari Nova Conca: Lectura en veu alta

Aquest ha estat el V Certamen de lectura en veu alta que realitzem a l’escola.

És important llegir?  I llegir en veu alta?

Potser us serà d’ajuda una aportació de Luis Maria Pescetti, un expert en lectura en veu alta, que diu:

Llegir en veu alta és, d’alguna manera, com cantar. Ens sentim exposats davant els altres, sentim que hi ha alguna cosa “que hem de fer bé” i que tothom ens jutjarà. Aleshores serà bo que els qui treballem amb nens i nenes recordem que fer llegir en veu alta no és una finalitat, sinó una manera més de desenvolupar el gust per la lectura i, sobretot, el gust per la paraula. La paraula llegida, la paraula en la nostra boca, en la boca dels companys i companyes. La paraula que aquí sona dolça; allà, tímida; allà, massa forta; en un altre, trencada per l’emoció o l’ensurt. En definitiva, el pensament i el sentiment fets so.

Perquè llegim en veu alta, doncs:

  • per practicar l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica,
  • per afavorir la comprensió lectora,
  • per ser generadora de debat,
  • per treballar alguns aspectes gramaticals,
  • per afavorir l’ampliació de lèxic i vocabulari,
  • per prendre consciència de l’organització de la informació.

jurat

Aquest curs hem decidit incloure en el certamen de l’escola a l’alumnat de cicle inicial. Així doncs, quatre finalistes de cada classe ens han ofert unes lectures a la biblioteca Josep Vallverdú el passat divendres 15 d’abril. Lectures que s’havien preparat molt bé a classe i seguint els consells de la Rosa Mateu.

Aquest any el jurat ha valorat molt positivament el nivell assolit en la lectura per part de tots els participants.

Dels alumnes que representaven la classe de sisè s’ha tingut que escollir dos alumnes. L’alumna seleccionada aquest any ha estat la Maria Ibarz i la suplet la Núria Avià. Elles ens representaran al XII Certamen de Lectura en veu alta que es realitzarà el dia 28 d’abril a Reus.

Moltes felicitats a tothom i bona lectura!

Exposició de roses

Aquests dies les famílies ens van portant roses sostenibles que anem mostrant a l’exposició de la planta baixa. Moltes gràcies!!

SANT JORDI GLORIÓS
Sant Jordi té una rosa mig desclosa,
pintada de vermell i de neguit;
Catalunya és el nom d’aquesta rosa,
i Sant Jordi la porta sobre el pit.

La rosa li ha contat gràcies i penes
i ell se l’estima fins qui sap a on,
i amb ella té més sang a dins les venes
per plantar cara a tots els dracs del món.

Josep Maria de Segarra

roses 004 roses 001 roses 002 roses 003

Rapsodes

Diumenge 10 d’abril tres alumnes de l’escola van ser les representants del centre a la lectura de poemes que va organitzar un any més el Casal.

Les alumnes van recitar els seus propis poemes que portaven per títol:

  • Esther Arbós: Jo tinc un arbre de Nadal

IMG_6380

 

  • Maria Ibarz: La bellesa de la nit

IMG_6373

  • Irene Moya: Una gota al seu cor

maria

Moltes felicitats a tots i totes!

grupFotos cedides pel Pep Torres

 

Saltem a corda

Dijous 7 d’abril hem celebrat el dia mundial de l’activitat física.

Tots i totes ens hem trobat al pati de l’escola carregats de cordes de totes mides i colors. Un cop ens hem repartit per les pistes del centre i a l’espera de la senyal acústica que marqués l’inici del repte, hem començat a saltar a corda de diferents maneres:  individuals, en grup, per parelles…

El repte també consistia en comptar el nombre de salts obtinguts en un temps concret. La xifra resultant ha estat força interessant: 13.831 SALTS DE CORDA EN 15 MINUTS!

Hem tornat a demostrar que SOM UN EQUIP.

 

PROVA CANGUR 2016

Amb l’objectiu de difondre la cultura matemàtica, l’organització de la Prova Cangur torna a organitzar un joc-concurs anual que es desenvoluparà el mateix dia en totes les nacions participants. Serà el dia 7 d’abril.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és estimular i motivar tants alumnes com sigui possible en l’àmbit matemàtic i contribuir a la popularització de les matemàtiques entre la mainada i els joves.  És el segon curs que l’alumnat de cicle superior de l’escola hi participa. I ja sabem que a tota Catalunya hi ha inscrits 95.031 alumnes, els quals es distribueixen en 25.745 de primària, 50.310 alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO, i 18.976 alumnes de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat.

Per saber una mica com funciona us farem una petita explicació:

Els enunciats de la prova Cangur es seleccionen en el míting internacional que anualment convoca l’associació Le Kangourou sans frontières. La reunió per a la preparació del Cangur 2016 va tenir lloc a Göteborg (Suècia) el mes d’octubre de 2015.  Posteriorment la comissió Cangur de la SCM i les corresponents subcomissions territorials (Catalunya, Balears, País Valencià) i dels diferents nivells del Cangur en fan la traducció i adaptació a la nostra llengua.

  • Els enunciats es presenten agrupats en tres nivells de dificultat (problemes de 3 punts,  problemes de 4 punts,  problemes de 5 punts).
  • El nombre de preguntes i la durada de la prova poden variar. La Cangur Primària són 20 preguntes, i dura una hora.
  • No es permet l’ús de calculadores, ni de telèfons mòbils, ni de cap altre aparell electrònic. Sols esborranys.

Els alumnes participants s’han mostrat molt satisfets/es per la feina feta.