Final de trimestre

Dimarts 22 de desembre celebrarem el Nadal a l’escola: hi haurà el tradicional Caga tió, una representació del pessebre vivent, nadales, cançons…
Us recordem que les classes acabaran a les 13h.
El servei de menjador acabarà a les 15:30h.
El transport escolar recollirà els alumnes a les 14h.
Ens retrobarem el dia 8 de gener.

12347885_1069875216376793_5190069321273499301_n

Multiesports a Sarral

Dissabte  12 de desembre de 2015 es va dur a terme una trobada de multiesport al pavelló de Sarral pels més petitons de l’escola.

Es van realitzar diverses activitats com: motricitat, bàsquet i matalassos inflables.

Un matí complert pels més petits amb activitats per iniciar-se als Jocs esportius escolars de Catalunya.

De 10 a 13 hores del matí els nens i nenes varen realitzar un circuit  de motricitat, varen jugar amb 2 inflables gegants i alhora van practicar bàsquet.

El Consell Esportiu a mig matí va donar esmorzar i un obsequi.

Els nens també varen poder dibuixar uns estona per baixar les pulsacions que anaven a “tope”.

Imatges

Escacs a l’Escola les Muralles

Aquest  divendres  11 de desembre  a l’escola Les Muralles va tenir lloc  la 1ª trobada d’escacs dins del Pla Català de l’Esport a l’Escola.

És la primera de les tres trobades que fem cada any. En total varen participar  55 nens i nenes de 4 escoles: Escola Martí Poch, M.D.Carme de l’Espluga de Francolí, ZER Conca i ZER Poblet.

Tots els nens realitzaven 3 partides durant la tarda i entremig  el Consell Esportiu els va obsequiar amb un refrigeri i un obsequi.

Destacar que les trobades d’escacs cada vegada agraden més als nens/es i estem buscant fórmules que puguin compaginar, per tema d’horaris i compatibilitats amb d’altres esports, així les posem entre setmana i al finalitzar la jornada escolar.

Imatges

Cros a Blancafort

Matinal de cros a Blancafort amb una organització perfecta i on el temps ens va acompanyar en tot moment.

Uns 155 corredors varen realitzar diferents curses. Per ser la primera cursa de la temporada no va anar gens malament.

Agraïr la col.laboració de l’A.E Blancafort, l’Ajuntament i l’AMPA de Blancafort, Europastry, Consell Català de l’Esport i sobretot al gran treball dels entrenadors i mestres que acompanyen als nens i nenes i els formen en els valors i l’esport .

Imatges

5ª FiraMÀTIC

Aquest mes de novembre hem tingut el Màtic a l’escola, Cada dia ens portava enigmes i problemes que havíem de solucionar sols o bé amb l’ajut dels pares.

També ens va portar un enigma familiar que vam resoldre treballant en equip.

Per acomiadar-lo com cal li hem dedicat el dia 1 de desembre la 5ª Fira matemàtica en la que tots els alumnes d’educació primària hem jugat per cicles amb diferents jocs matemàtics al llarg del matí. I per la tarda ha estat el torn dels alumnes d’Educació infantil que han jugat intercicles ajudats pels alumnes més grans de l’escola.

Ens ho hem passat molt bé fent matemàtiques!!!

Us deixem una petita mostra d’imatges.

 

Fem un treball en grup.

Fer un treball en grup pot ser divertit i gratificant. Però també pot ser complicat… Avui en parlem i us donem uns quants trucs perquè pugueu treballar en equip ben a gust!

Hem de fer un treball en grup però no ens deixen escollir amb qui el farem. No podrem anar amb el nostre millor amic, amb qui ens entenem tan bé. Si ens toca anar amb companys molt diferents de nosaltres, serà més difícil posar-nos d’acord. Sí. Però també és cert que podrem resoldre aquestes diferències i aprendre’n molt.

Ens toca un company manaire

Quedem el primer dia i un dels companys, abans que obrim la boca, ja ens ha organitzat el treball i reparteix les tasques al seu aire. A la resta de grup no ens sembla bé. Què podem fer? Ho hem preguntat al nostre psicòleg, F. J. Fossas, que ens aconsella que, si ens passa això, deixem les coses clares des del principi. És a dir, que hi parlem clarament i li diguem com ens sentim: “La bona comunicació en un treball en equip és fonamental.” Tenir algú al capdavant del grup no és necessàriament una cosa dolenta. “Els lideratges poden ser productius i positius, però si hi ha un líder, aquest ha de sortir d’una manera natural i ser acceptat per tota la resta”, ens diu el senyor Fossas.

Ens toca un company poc motivat

Ja fa dies que estem fent el treball i ens adonem que hi ha un company que no participa, no fa la seva part de la feina i, fins i tot, algun dia dels que hem quedat, no s’ha presentat i no ha avisat… Què hem de fer? “Si algú no vol cooperar li hem de fer entendre que el compromís és essencial, que cal que aporti el millor de si mateix, i que posi tot el seu esforç perquè el treball funcioni”, ens explica el nostre psicòleg.Parlem amb aquest company i fem-li entendre que el necessitem perquè el treball surti bé.“Un equip és com una maquinària amb diferents engranatges, que han de funcionar tots bé. Si un falla, l’equip fracassa. Tothom és imprescindible.”

Per fer el treball ens podem organitzar de maneres ben diferents. Però deixant de banda el mètode que fem servir, hi ha unes pautes comunes a l’hora de treballar en equip que són fonamentals perquè tot surti rodó:

NEGOCIAR

Com enfoquem el tema del treball que ens han encarregat? Nosaltres hem pensat de fer-ho d’una manera, però resulta que a la resta no els acaba de fer el pes… Què fem? Doncs haurem d’aprendre a negociar, com ens explica el senyor Fossas: “Quan es treballa en equip és fonamental escoltar totes les idees i buscar solucions de consens, que incloguin a tothom. Quan estem en grup difícilment estarem d’acord amb tot, per tant, S’HA DE NEGOCIAR. I en aquest context, fer això és més important que el fet que cadascú se surti amb la seva.” No es tracta que guanyi el millor, sinó de fer el que sigui millor per al grup.

En un treball en equip no val prendre decisions al nostre aire i treballar sense tenir en compte la resta del grup. El millor és definir bé els objectius i que puguem anar posant en comú el que fem, per rectificar-ho o donar-hi el vistiplau.

COOPERAR

Com dèiem, tots formem part d’una podem aportar a l’equip.
-Som bons ordenant idees? Podem aportar una bona base per a fer el guió del treball.
-Som bons dibuixant o tenim una vena artística? Podem aportar la part gràfica del treball (mapes, gràfics, il·lustracions, fotos…).
Cadascú pot treballar, doncs, allò en què es vegi més capaç. Ens pot anar molt bé repartir les feines en funció d’això. I si veiem que algú del grup no es veu amb cor en cap dels aspectes? Doncs és feina de tot el grup donar-li un cop de mà i ajudar-lo perquè pugui aportar el millor d’ell.

Objectiu: treure bona nota?

La valoració del professor és important, però no és l’únic objectiu d’un treball en grup! Pel camí aprendrem moltes coses de les quals, potser d’entrada, no veurem la utilitat però que a la llarga (i a la curta!) ens ajudaran a madurar, relacionar-nos i tractar amb les persones. Com diu el nostre psicòleg, “els beneficis de treballar en equip són múltiples: aprenem a col·laborar, a compenetrar-nos, a tenir confiança en els altres i en nosaltres mateixos, a donar suport i ajudar, a compartir, a fer i acceptar crítiques, a tenir empatia –saber-nos posar al lloc dels altres–, a ser flexibles, a adaptar-nos, a intercanviar experiències, coneixements, idees i emocions, a lluitar per objectius comuns i compartits, a escoltar, a respectar”. Fantàstic, oi? Què, som-hi?

Text: EUGÈNIA MORER
Il·lustració: CARLES ARBAT

MHM

MHM és un projecte amb el que mSchools posa especial èmfasi en la creació de continguts. El Mobile History Map permet als alumnes crear i desenvolupar projectes col·lectius mitjançant l’ús de la tecnologia mòbil. Els estudiants són desenvolupadors actius en la creació d’itineraris i punts d’interès propers als seus centres educatius per mitjà de la geolocalización. Ells mateixos, de forma col·laborativa, creen i editen continguts descriptius del seu entorn més immediat. Aquesta part del programa advoca per l’ús de les tecnologies mòbils aplicades a temes no tècnics i a l’àmbit de les humanitats.

Gràcies a l’ajut d’aquesta aplicació els alumnes de tercer podran georeferenciar l’Antic Hospital de la vila i incorporar-hi tot el que hauran aprés sobre aquest lloc.