Els nostres castanyers i el Kidpix!

Kid Pix inclou una selecció d’eines que van més enllà de dibuixar línies i formes senzilles. Aquests inclouen:

Wacky Brush , conté una gran varietat d’opcions per a pintar diversos efectes sobre la imatge, com una línia de pintura que degota, una línia de formes o d’un atzar sense fulles de l’arbre .
Eina Mixer , ofereix diverses opcions per afectar tota la imatge amb distorsió, distorsió i efectes d’esvaïment.
Segells de goma , una col·lecció de petites icones que es poden afegir a la imatge d’una manera similar a la utilització de imatges predissenyades .
Eines Esborrat , aquests proporcionen diferents maneres d’esborrar diverses parts, o la totalitat, del seu dibuix. Per exemple, el pal popular de dinamita causaria tota la imatge a explotar en blanc i negre alternant cercles concèntrics .
Tint d’eines , que s’utilitza per escollir els colors que ja s’utilitzen en algun lloc del llenç.
Eina de text , inclou “segells de goma” de les lletres de l’ alfabet que parlen el nom de la lletra quan se selecciona.
Eina de mecanografia , inclou habilitats bàsiques per afegir text a la imatge en diferents tipus de lletra i mides diverses.

Amb totes aquestes possibilitats hem elaborat els dibuixos que podeu visionar. Penseu que és un treball força delicat i precís.

L’hora d’anglès

El Punt avui TV , va començar el passat 10 de novembre, una programació d’una hora diària en anglès, de 6 a 7 de la tarda, amb reemissions durant el cap de setmana. Podeu visionar el primer  programa en el següent enllaç:

El Punt Avui TV website: http://www.elpuntavui.tv/programes/english-hour.html

Els dilluns, dimecres i divendres l’emissió comença amb “The Clas” una sèrie que documenta la vida d’una classe d’anglès de primer de primària en una escola pública de BCN. La sèrie vol documentar el procés d’aprenentatge vist des dels ulls dels nens i nenes. Més enllà de la classe i els seus continguts d’aprenentatge, la sèrie va presentant aspectes de tot el que envolta el món de l’escola i el procés educatiu. Al fina de cada capítol de “The Class”, s’emet “Story Time” durant el qual tres diferents narradores ( professores de l’Institut Britànic) expliquen un conte en anglès. La resta de la programació de “L’hora d’anglès” l’omplen programes de debat, tertúlia i entrevistes on parlants nadius i no nadius utilitzen l’anglès com a eina de comunicació per assegurar la presència natural de la llengua anglesa en l’espai comunicacional de Catalunya.

La sèrie compta amb la col·laboració del Estudis de Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra, el Departament d’Ensenyament  i l’assessorament d’APAC ( Asssociació de Professors i Professores d’anglès de Catalunya).

El punt Avui complementa aquesta oferta amb la publicació de la coneguda revista mensual “Catalonia Today” i la inclusió – també a partir del 10 de novembre- en l’edició en paper d’El Punt Avui de dues pàgines en anglès relacionades amb els continguts informatius del dia.

safe_image

 

Exhibició de tennis taula

Dilluns dia 10 de novembre vam gaudir de la visita a l’escola de dos esportistes del Club de Tennis taula de Borges Blanques que al llarg de la tarda ens van oferir una bona exhibició de joc dirigit a l’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior.

HPIM4891

L’alumnat va poder conversar amb l’entrenador, l’Albert Duch, que setmanalment tenim al centre, i l’Albert Soler,  jugador professional del club.

L’Albert Soler ens va explicar anècdotes i premis que ha rebut al llarg de la seva carrera esportiva. També ens va meravellar amb els tocs que feia: per sota les cames, assegut al terra, canviant la pala de mà…

HPIM4901

Amb aquesta exhibició els alumnes, que setmanalment practiquen aquest esport en el centre, van poder demostrar als seus companys el bon nivell que van assolint.

També es va aprofitar l’ocasió per facilitar la pràctica del tennis taula a tot l’alumnat dels dos cicles  que ho va voler provar.

HPIM4886

Moltes gràcies!

LES “VETES I FILS” ANEM D´EXCURSIÓ

Aprofitant la bonança de la tardor els alumnes de primer i segon  hem realitzat la primera sortida de curs a l´Espluga.

 El dia 21 d´octubre, dia de Santa Úrsula  – patrona de les puntaries-  vam anar al Museu de la Vida Rural. Allí vam veure els oficis artesans com el llenyataire, el boter, el ferrer, el baster.. i les eines que utilitzaven per treballar. La seva feina era molt dura i els costava molt de temps acabar una tasca.

Ens vam fixar especialment en l’ofici de sastre perquè aquest curs treballarem els oficis artesans de l’Espluga al nostre projecte interdisciplinari i els alumnes de cicle inicial hem escollit els oficis relacionat amb el nom de la nostra classe “Vetes i fils”.

També vam fer el  taller “L´ofici atrapat” que consistia en elaborar un collage a partir de materials que utilitzen normalment les modistes i els sastres: cremalleres, fils, botons, llana, trossets de roba… Tot això, i la nostra creativitat, va donar com a resultat uns quadres molt originals.

Després de dinar al Parc Fluvial vam anar a visitar  el grup de puntaires de l´Espluga “Els quatre gats”. Aquestes senyores es reuneixen un cop per setmana per fer punta de coixí a l´Oficina de Turisme.  Ens van ensenyar les seves obres, fins i tot en van deixar tocar els boixets  i  van respondre de manera molt amable a les nostres preguntes. Ens va agrada molt estar amb elles una estona perquè ens van explicar moltes coses i vam veure que a elles també els agradava ensenyar-nos com feien anar els boixets i les puntes tan boniques que sortien.

Alumnes de cicle inicial

                              Alumnes de cicle inicial

Va ser un dia diferent i que també ens va servir per conèixer, jugar i relacionar-nos amb els companys de cicle.

Cicle Inicial.

 

La ràdio a l’escola

Jornada “La ràdio a l’escola”
La veu de les escoles i els instituts a la xarxa

15 de novembre de 2014, Vilafranca del Penedès 

#jradioiescola

La ràdio és un mitjà de comunicació amb un gran potencial educatiu i dinamitzador. Ja des dels seus inicis el 1924, a Catalunya, hi ha hagut experiències radiofòniques en l’àmbit escolar. Les emissores radiofòniques catalanes, ja siguin municipals, institucionals, privades o creades a les escoles i instituts són moltes i constitueixen un patrimoni col·lectiu imponent.


La ràdio també s’ha adaptat a l’era digital. A través de la xarxa ofereix molts avantatges: immediatesa, la ràdio a la carta, elaborar podcasts en línia, emetre des d’un dispositiu mòbil… La ràdio com a eina pedagògica té un valor important ja que fomenta el desenvolupament de la competència comunicativa (lectura, escriptura, expressió oral…) a través d’una activitat viscuda i motivadora, que afavoreix el compromís de l’alumne amb allò que escriu i difon, a més de suposar la necessitat de conèixer l’entorn que l’envolta per tal de poder crear els programes radiofònics. 

Una mica d’història

El 1988  es van fer unes jornades de ràdio a les escoles, organitzades pel Departament de Presidència i el Departament d’Ensenyament.

El 1998 el Departament posa en marxa el projecte

XTEC Ràdio amb un servidor d’Streaming. El 2005 s’activa la universalització del projecte augmenta el nombre d’emissores escolars i es viu un moment fèrtil i vigorós en aquest àmbit.  La Jornada de ràdio i escola del setembre de 2005, organitzada conjuntament pel Departament d’Educació i la Facultat de Ciències de l’Educació de l’UAB i la Mostra de produccions audiovisuals escolars, del 2007 al 2010, en són un bon exemple.

L’any 2006 es crea un grup de treball, el grup de treball XTEC Ràdio, integrat per una dotzena de docents que participaven en experiències radiofòniques i tres tècnics del Departament d’Educació, que durant un parell de cursos van gestionar i coordinar esforços en aquest àmbit.

El curs 2006-07 es procedeix a una dotació de 152 maletes de ràdio XTEC Ràdio a centres i serveis educatius.  I la nostra escola és una d’elles.

Des del Departament d’Ensenyament  ( SSTT Barcelona Comarques, el CRP de l’Alt Penedès i l’Àrea TAC) sorgeix la iniciativa de tornar a posar en marxa un grup de treball de ràdio per tal de, a partir de les experiències més properes, coordinar i dinamitzar les iniciatives radiofòniques de l’àmbit educatiu català. Com a primer pas es considera oportú convocar una jornada de ràdio dirigida a escoles i a instituts. Per aquest motiu l’Escola Martí Poch s’hi inscriu i és escollida per explicar l’experiència en ràdio que des de fa temps duem a terme.

radio

Objectius de la jornada

  • Recuperar les Jornades de ràdio a l’escola i posar en contacte els centres i persones que ens aquests moments estan fent ràdio en escoles i instituts.
  • Revisar els nous estàndards de ràdio a Internet amb els dispositius mòbils.
  • Detectar noves experiències, recursos, aplicacions,…
  • Posar en contacte serveis educatius interessats  en muntar un grup de treball de ràdio que generi mecanismes de coordinació entre les diferents iniciatives radiofòniques de l’àmbit educatiu català.

El Màtic ja és a l’escola

Durant el mes de novembre cada any ens visita el Màtic, un personatge que  porta problemes de la vida diària i enigmes que hem de resoldre, a vegades amb l’ajut de la família.

Màtic

Màtic

A meitats de mes rebreu l’enigma familiar que entre tots i totes, l’haurem de solucionar. Participeu-hi!

 

L’escola al teatre

El matí del dimarts dia 11 de novembre l’alumnat d’Ed Infantil i Cicle Inicial aniran al Teatre del Casal per a veure l’obra La Sireneta.

sirena

L’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior hi aniran el dimarts 18 de novembre. L’obra que veuran serà en anglès: Treasure island.

tresor

Eleccions al Consell Escolar

 Sector mares i pares 

El Departament d’Ensenyament convoca eleccions per tal de renovar parcialment els membres dels Consells Escolars dels Centres docents d’educació infantil i primària.

eleccions_1029x93

El període per a la realització del procés electoral és el comprès entre el dia 3 de novembre i el 23 de desembre de 2014. El Consell Escolar està composat per membres dels diferents sectors que formen la comunitat educativa.

Dos dels membres que s’han d’incorporar corresponen al sector pares i mares.

Per això, us demanem que si esteu disposats a formar part del Consell Escolar, feu arribar la butlleta adjunta amb les vostres dades a la direcció de l’Escola .

Dates del procés electoral

  • A partir del dia 3 de novembre, exposició del cens electoral a l’Escola i el nombre de representants de cada sector que integra el Consell Escolar .

Dijous 27 de novembre, votacions del sector pares i mares.

 Horari: Matí de 9 a 10h

             Tarda de 16:30 a 17:30h

Lloc: Aula de suport.

  • Abans del dia 23 de desembre, constitució del Consell Escolar resultant amb els membres electes dels diferents sectors.

QUI  POT  VOTAR?

La normativa estableix que “ Les votacions són personals, directes i secretes . No s’admetrà la delegació del vot ni el vot per correu. En el cas dels pares d’alumnes pot votar el pare i la mare o tutor respectiu, llevat que la pàtria potestat de l’alumne estigui conferida en exclusiva a un dels pares, en el qual cas només aquest tindrà dret de vot ”.

Per exercir el dret de vot és indispensable estar al cens i dur el carnet d’identitat o qualsevol altre document d’identificació.

consell

 

FUNCIONS

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

  • Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El consell escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres.
  • Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El consell escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres.
  • Avaluar l’aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre.
  • Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

Pla de Consum de Fruita a les escoles del curs 2014-2015

Menjar fruita és sa i divertit! I els més petits ho descobreixen amb el Pla de consum de fruita a les escoles, una iniciativa de la Unió Europea que a Catalunya es va iniciar el curs escolar 2009/2010 i que es fa efectiva mitjançant una acció coordinada dels departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Salut i Ensenyament.

A la Circular d’inici de curs i durant la reunió que es va realitzar, es va informar a les famílies que aquest curs ens adheríem al Pla de Consum de fruita a l’escola, amb l’objectiu de contribuir amb els Esmorzars Saludables que ja fa anys realitza el centre.

La distribució de fruita prevista per aquest mes de novembre serà de tres peces de fruita (mandarina, raïm i poma Golden), per l’esmorzar o berenar dels nens.

Cada mes  us informarem de quins dies es farà la distribució i quines seran les fruites o hortalisses que donarem.

fruita

L’Esbart dansaire de Solivella a l’Escola Martí Poch

 

Ja són quinze els cursos que les mestres de l’Escola Martí Poch dediquem el mes d’octubre a ensenyar a tot l’alumnat del centre, dins de l’àrea d’Educació artística i concretament música; els temes relacionats amb el món sardanístic.

Al llarg dels cursos l’alumnat punteja, coneix els passos curts, passos llargs, punts lliures, quins instruments formen una cobla, com sonen, compositors sardanístics… Però a més aprofitem perquè coneguin altres formes d’expressió de la cultura tradicional catalana. Per aquest motiu al llarg dels quinze anys per l’escola han passat músics de diferents instruments populars, castellers, sardanistes…

Aquest curs ens hem decidit perquè l’alumnat conegués de primera mà una formació poc coneguda a la vila: l’esbart dansaire. Per aquest motiu l’esbart Sant Isidre de Solivella va venir a l’escola el dia trenta-u d’octubre per dur a terme diversos actes al llarg de tot el matí. En primer lloc l’alumnat de cicle mitjà va poder entrevistar a tres dels seus membres a la ràdio online de l’escola; en el bloc de EMPràdio podeu escoltar l’entrevista (empradio.blogspot.com.es). Seguidament els alumnes de cicle superior van realitzar un taller de dansa, dirigit pels dansaires en el que van aprendre la dansa del Rogle.

Com ja és tradició, a partir de dos quarts de dotze tot l’alumnat, professorat, dansaires i molts familiars dels alumnes, ens vam aplegar al pati de l’escola per veure les actuacions que teníem preparades. Els alumnes de sisè ens van meravellar amb una sardana de punts lliures. Tot seguit l’alumnat de cinquè i sisè van oferir el resultat del taller que havien fet anteriorment amb uns moviments molt ben realitzats i coordinats, per donar pas als membres de l’Esbart Sant Isidre que ens van oferir tres danses molt ben executades. Amb l’elegància dels seus moviments i vestits van deixar als nens i nenes meravellats.

No podien faltar les rotllanes que cada classe prepara al llarg del mes i la sardana de germanor, que s’omple de tots els familiars i amics que ens acompanyen, per cloure l’acte.

Un any més podem dir que l’activitat ha estat molt participativa i lluïda. Per acabar, agrair a l’Esbart dansaire de Solivella que ens hagi volgut acompanyar aquest dia.


sardana