PROVA CANGUR 2016

Amb l’objectiu de difondre la cultura matemàtica, l’organització de la Prova Cangur torna a organitzar un joc-concurs anual que es desenvoluparà el mateix dia en totes les nacions participants. Serà el dia 7 d’abril.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és estimular i motivar tants alumnes com sigui possible en l’àmbit matemàtic i contribuir a la popularització de les matemàtiques entre la mainada i els joves.  És el segon curs que l’alumnat de cicle superior de l’escola hi participa. I ja sabem que a tota Catalunya hi ha inscrits 95.031 alumnes, els quals es distribueixen en 25.745 de primària, 50.310 alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO, i 18.976 alumnes de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat.

Per saber una mica com funciona us farem una petita explicació:

Els enunciats de la prova Cangur es seleccionen en el míting internacional que anualment convoca l’associació Le Kangourou sans frontières. La reunió per a la preparació del Cangur 2016 va tenir lloc a Göteborg (Suècia) el mes d’octubre de 2015.  Posteriorment la comissió Cangur de la SCM i les corresponents subcomissions territorials (Catalunya, Balears, País Valencià) i dels diferents nivells del Cangur en fan la traducció i adaptació a la nostra llengua.

  • Els enunciats es presenten agrupats en tres nivells de dificultat (problemes de 3 punts,  problemes de 4 punts,  problemes de 5 punts).
  • El nombre de preguntes i la durada de la prova poden variar. La Cangur Primària són 20 preguntes, i dura una hora.
  • No es permet l’ús de calculadores, ni de telèfons mòbils, ni de cap altre aparell electrònic. Sols esborranys.

Els alumnes participants s’han mostrat molt satisfets/es per la feina feta.

3ª Trobada d’escacs comarcal

Divendres es va celebrar la 3ª Jornada d’escacs a l’escola Antoni Tous de Pira, on uns 50 nens i nens que varen gaudir dels escacs escolars. Van realitzar tres partides dividits en les categories de Prebenjamins, Benjamins i Alevins. Tots ells varen poder jugar unes 2 horetes als escacs amb un berenar entre partides i amb un premi final per tots ells ( bossa d’esquena + cartera + medalla ).

Cal destacar les trobades que s’han realitzat aquest curs han estat a les escoles:

– Escola Muralles ( Montblanc )
– Escola Martí Poch ( L’Espluga de Francolí)
– Escola Antoni Tous ( Pira )
Totes elles han rebut del Consell Esportiu 10 taulers d’escacs. Agrair també al professorat i tècnics que han fet que tots els nens i nenes puguin participar-hi un any més.

Dia mundial de l’activitat física

12901252_1140155289348785_1347540654288419247_o

Dimecres 6 d’abril celebrarem el Dia mundial de l’activitat física saltant a corda.
Quants salts de corda podrem acumular entre tots i totes?
Es tracta de què durant l’hora del pati es comptin tots els salts de corda que som capaços de fer entre tot l’alumnat i professorat del centre.

A INFANTIL FEM PROJECTES

Un projecte respon a la necessitat de saber i a l’interès per aprendre. L’alumnat és el protagonista de tot el procés. És tan important el que aprèn com el camí que fa l’alumne:
• fer-se preguntes,
• tenir curiositat,
• discriminar entre allò que sap i allò que li agradaria aprendre,
• buscar informació amb l’ajut dels adults (pare, mare, mestres, experts en el tema…),
• posada en comú dels materials aportats a la classe,
• relacionar amb altres aprenentatges i/o amb vivències.
Alguns dels projectes que hem dut a terme aquest curs han sorgit arran del nom de cada aula, segons els interessos i motivacions dels infants.
P-3: “GEGANTS I NANS”
P-4: “ELS TOROS I LES VAQUES”
P-5: “ELS CASTELLS”
Per a la realització del projecte hem seguit les diferents fases:
1. Triar el tema.
2. Què en sabem?
3. Què volem saber?
4. Com ho volem saber?
5. Realització d’activitats
6. Què hem après.

Considerem els projectes una bona manera de posar els nens i nenes en situació d’aprenentatge de tot un procés i una recerca.
Mica en mica van prenent consciència d’aquest procés, que és el que els permetrà assolir nous coneixements, el que en diem “aprendre a aprendre”.

Mestres Ed. Infantil

 

Alumnes de P-5 visitant el castell de la vila.

Alumnes de P-5 visitant el castell de la vila.

Alumnes de P-4.

Alumnes de P-4.

Alumnes de P-3 amb alguns dels pares que van fer el capgros.

Alumnes de P-3 amb alguns dels pares que van fer el capgròs.

 

DIA MUNDIAL DE LA POESIA

La Unesco va declarar el dia 21 de març, Dia Mundial de la Poesia, per celebrar-ho, la ILC -amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades-, celebra una gran festa de la paraula i les lletres i fomenta tot un seguit d’iniciatives, presencials i/o a través de la xarxa, arreu dels territoris de parla catalana. Es fa la tria d’un autor/a a qui se li encarrega un poema que és traduït a nombroses llengües, mostrant la riquesa mundial de la poesia en un joc de tornaveu poètic de gran extensió territorial (amb celebració d’Alacant a L’Alguer, i de la Franja a Puigcerdà). Aquest any l’escriptora escollida és l’Olga Xirinacs i el poema triat es titula Preneu les roses.

Preneu les roses

Mireu, és tan sols un moment. Contempleu
com entra la primavera de sang verda.
Preparo el meu quadern per escriure una estona
sobre aquest fenomen que arriba en silenci.
Potser un vent lleu, potser un mestral
mourà les fulles de les mèlies,
de les moreres i dels avellaners,
portarà el perfum dels jacints a les places,
sobre tombes recents, sobre les oblidades,
i recordarà a vius i morts que en aquest mes de març
hi ha un dia que en diuen dels poetes. De la poesia.
Tolstoi va escriure Resurrecció, la contundent entrada
a la força del viure i a l’ambició dels homes,
tot en una sola pàgina, la primera.
Oh, sí, llegiu-la. Perquè si alguna cosa cal que digui el poeta
és que la vida torna i es fa lloc, i que els homes
lluiten contra tota natura. Contempleu, també,
La primavera, d’Odilon Redon al Museu Puixkin:
la dona rosa i nua sota l’arbre immens,
i no cal dir res més en aquest dia vint-i-u de març.
L’he escrit ja fa molts anys, aquesta primavera,
mentre els llorers creixien i oferien
corones victorioses. Preneu les roses
abans no s’esfullin. Fulles i fulls de llibre
s’abandonen a la fràgil esperança del poeta.

Divendres 18 de març ho hem celebrat a l’escola amb un recital de poemes que hem ofert per la ràdio del centre, dins del programa  diari: Martí Poch en directe. 

Un representant de cada cicle ha llegit un poema de la Joana Raspall, mentre que alumnes de sisè han recitat el poema escollit per l’ocasió, en diverses llengües (català, castellà, anglès, romanès i àrab).

poesia

Alumnes que han recitat poemes

 

 

Equip de futbol sala

IMG-20160309-WA0002

 

Us presentem el nostre equip, format per alumnes de quart, cinquè i sisè, juntament amb el seu entrenador, el Martí Llagostera.

Ja han disputat un segon partit que va ser molt renyit, però als últims minuts van poder guanyar.

Felicitats a tots i a seguir treballant equip!

Jornada de portes obertes

família entrant a una escola

Dijous 10 de març a les 17:30h es realitzarà la Jornada de portes obertes a la biblioteca de l’Escola Martí Poch.
Us presentarem l’escola, els mestres, els projectes que hi desenvolupem, parlarem de la preinscripció 2016-2017 i dels dubtes que tingueu.
Mentre duri la reunió hi haurà servei de guarderia gratuït.
Us hi esperem!

Vols llegir les nostres històries?

Us deixem una mostra de les històries que l’alumnat de cicle superior ha escrit i que a més ha il·lustrat. Esperem que us agradi llegir-les!












La maledicció de l’Abelardo: http://storybird.com/chapters/la-malediccio-de-labelardo/?token=h87pv5eaxq
El monstre: http://storybird.com/chapters/el-monstre/?token=pex99p8pk2
La neveda impressionant: http://storybird.com/chapters/la-nevada-impressionant-de-senan/?token=pzcjqrn7de
Mare, l’amor és pels enamorats?: http://storybird.com/chapters/mare-l-amor-es-pels-enamorats/?token=35rn5cqvt2
Princeses, animals i la bruixa negra: http://storybird.com/chapters/princeses-animals-i-la-bruixa-nengra/?token=swmxjzxq26
Un món de fantasia: http://storybird.com/chapters/un-mon-de-fantasia/?token=9rnxh9e4av