Daily Archives: 7 juny 2017

FUNDACIÓ PAGESOS SOLIDARIS

El dimecres 31 de maig a la classe de 4rt van venir uns representants de la Fundació Pagesos Solidaris. L’Ancelle i l’Appolain, viuen a Catalunya tot i que són del Camerun.

Ens van explicar moltes coses del seu país, com per exemple que a Camerun les plantes i els arbres creixen sols. Allà es menja molt el plàtan i la pinya i és un país més aviat pobre.

A les escoles poden haver-hi més de 80 nens i nenes en una classe.  Hi ha nens que si a l’hora de dinar no són a casa no dinen i s’han d’esperar al pròxim menjar que prepari la seva mare.

L’Ancelle i l’Appolain ens van explicar les seves vides, van ser molt dures per a ells quan eren petits . L’Ancelle quan va venir aquí va passar molt de fred perquè a Camerun fa molta més calor. Jo penso que realment ho van passar molt malament.

1

Al final vam anar al pati a fer dos jocs. El de l’Ancelle consistia en tirar una pedra i si es quedava del costat trencat havies de donar una pedra blanca, cadascú en tenia 10, qui es quedés amb més pedres era el guanyador. En canvi en el joc de l’Appolain hi havia 2 equips i ens havíem d’anar passant una pilota rodant pel terra. Però si el de l’altre equip et tombava la llauna de refresc quedaves eliminat. En aquest joc guanyava l’equip que més llaunes quedessin dretes. Després dels jocs ens vam fer una fotografia tots junts.

Va ser molt interessant !!

Isona Òdena.

4rt de primària de l’Escola Martí Poch