Daily Archives: 9 maig 2017

ENS VISITA UNA ESCRIPTORA

Dolors Garcia i Cornellà és una escriptora de novel·les infantils i juvenils i li agrada molt llegir.

El dia 27 d’abril va venir a l’escola Martí Poch a fer-nos una xerrada sobre els llibres “Peripècies d’un rescat” que vam llegir els alumnes de 6è i “L’ocell que no passava els dijous” que van llegir els alumnes de 5è. Ens va explicar diferents anècdotes de la seva vida com a escriptora, i ens va ensenyar els llibres que ella llegia quan era petita. També ens va comentar com s’inspira per escriure els llibres i que totes les idees que té o li sorgeixen se les apunta en una llibreta.

Ella està acostumada a escriure els llibres des de que es lleva fins a l’hora de sopar perquè no se li’n vagin les idees; normalment triga entre 2 i 3 mesos per escriure una novel·la. També li vam preguntar altres qüestions com ara si tenia un gat que es deia Taques o si la història del llibre era real.

Seguidament ens va explicar un anècdota la qual era la més similar que li havia passat a ella sobre el llibre “Peripècies d’un rescat”. Era que un dia estava tranquil·lament en el seu apartament i els bombers la van avisar perquè al pis de dalt de casa seva hi havia foc i havia d’abandonar l’edifici, i ella juntament amb el seu canari van marxar al carrer.

També ens va explicar que el llibre “L’ocell que no passava els dijous”, es va inspirar en un ocell que només va passar per la finestra de casa seva dilluns, dimarts i dimecres, curiosament el dijous no i a partir d’aquí se li va ocórrer la idea d’escriure un llibre.

Finalment li vam regalar un llibre sobre la història de l’Espluga i una rosa ja que feia pocs dies que havia passat Sant Jordi. Ella, amablement, ens va dedicar i signar els llibres que havíem llegit.

Alumnes de 6è

CANGUR 2017

Els alumnes de cinquè i sisè de l’escola Martí Poch han tornat a participar de les proves Cangur. Una activitat matemàtica impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières, per estimular i motivar una àmplia majoria de l’alumnat i que a Catalunya organitza la Societat Catalana de Matemàtiques.

La prova té un format de concurs individual, i l’objectiu autèntic del Cangur és que l’alumnat participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats.

Els problemes a qui van adreçats? A tot l’alumnat de 5è i 6è de primària. Hi ha una prova diferent per a cada curs. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics.

20170509_103354

L’Òscar Fortuny i el Pau Roca han quedat classificats dins del 5% de les millors puntuacions, havent-hi un total d’uns 13.000 alumnes participants a cada curs. També cal destacar la resta de companys de cicle que hi van participar, ja que també van quedar molt ben posicionats.

El professorat valorem molt positivament aquests tipus de prova ja l’alumnat es diverteix tot fent matemàtiques.