JORNADA EDUCATIVA AL MONESTIR DE POBLET

Alumnes de cicle mitjà i primer de cicle superior.

Uns 800 alumnes de totes les escoles de la Conca de Barberà celebraran una Jornada Educativa al Monestir de Poblet el divendres dia 10 de maig per tal de sumar-se a la commemoració del 40è aniversari de la Convenció pel Patrimoni Cultural i Natural de la Unesco.

La Jornada Educativa consta de dues parts:

1) “APADRINEM EL MONESTIR DE POBLET”. L’alumnat del cicle superior de les escoles ha estat treballant sobre el monestir des de diferents àmbits i cada escola ha aprofundit en una part diferent. Es realitzarà a la Sala Capitular a les 10 del matí. Cada escola exposarà el treball fet i s’anirà muntant la maqueta elaborada entre tots els alumnes i centres.

La gestació del projecte es va fer a finals del curs anterior, seguint la proposta de la comunitat monàstica de fer proper el monestir en la comunitat educativa comarcal.

2) CANTATA “ET REGALARÉ TOTES LES ESTRELLES DEL CEL”

IV Edició de les trobades Cantem Junts de les Escoles de la Conca de Barberà

Cantata per a cor infantil, narradors i conjunt instrumental (piano, clarinet i percussions)

Basada en l’obra  de Susanna Arjona i música de Mercè Rigau sobre els Drets dels l’Infants.

12.00 h Cantata “Et regalaré totes les estrelles del cel” a l’església de Sta. Maria de Poblet a càrrec de l’alumnat de cicle mitjà del escolars de la comarca.

“Et regalaré totes les estrelles del cel” és una cantata que narra la màgica i entranyable història de l’Orel, un nen que té la sort de poder conèixer les estrelles i els somnis de molts altres infants del món. A través d’aquesta història de Susanna Arjona i amb les cançons de Mercè Rigau, es presenten els Drets dels Infants amb una visió infantil i a la vegada profunda i reflexiva.

La temàtica d’aquesta cantata, els Drets dels Infants i la preciosa musicalitat que l’acompanya, han estat elements decisius per escollir-la i treballar-la a totes les nostres escoles, amb l’objectiu de poder-ne gaudir plegats en aquest marc únic i incomparable que tenim tan a la vora, el monestir de Poblet.

Les valoracions de l’activitat en cadascun dels anys sempre han estat positives: per les vivències que aporta a l’alumnat, pel valor pedagògic de l’activitat i per la satisfacció del públic assistent, familiars, companys d’escola o responsables polítics.

És per això que continua ferma la voluntat que almenys una vegada durant la seva vida escolar a primària tots els alumnes puguin  viure i sentir el cant coral i participar d’un concert musical de gran format.

Programa de la cantata 2013