PRESENTACIÓ I LECTURA DEL CONTE “EL GRAN DIA 104” A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL

Dins del Projecte “Contes per la Pau“, un projecte interdiciplinar a les escoles del Lluçanès coordinat per l’actriu Lali Barenys, els alumnes de 4t vam crear un conte titulat “El gran dia 104” i el divendres dia 30 d’abril el vam anar a llegir a la biblioteca municipal projectant les imatges creades pels alumnes de 6è i sota l’atenta mirada dels alumnes de P5, 1r, i 2n i els familiars i amics que ens van voler acompanyar.

lectura conte biblioteca

Com bé explica la Lali a l’inici de la lectura (veure vídeo) en aquest projecte hi han participat tots els alumnes de l’escola de manera que s’ha portat a terme un treball cooperatiu on els més petits n’han elaborat un punt de llibre que han regalat a tots els assistents, els alumnes de Cicle Inicial han confeccionat una capsa ben bonica per guardar el conte i els més grans han redactat el conte a l’ordinador i  l’han editat amb unes boniques imatges plàstiques.

lectura conte

El resultat, un conte fantàstic on els alumnes han pogut desenvolupar la seva capacitat creativa i, a més, han treballat una sèrie de valors com la importància de conèixer les diferents versions d’una mateixa història i de posar-se al lloc de l’altre (empatia) abans de jutjar determinades accions.

El conte es podrà veure a la biblioteca municipal un cop hagi viatjat per les diferents escoles que han format part del projecte. Des de la nostra escola també tindrem l’oportunitat de veure i llegir el conte que han elaborat els companys/es de les altres escoles.

Tot seguit us deixem el vídeo de la lectura del conte i la presentació del treball per part de la Lali. Esperem que us agradi i donem les gràcies a tots aquells que ens van poder acompanyar.

LECTURA DEL CONTE EL GRAN DIA 104 A LA BIBLIOTECA from Escola Lluçanès on Vimeo.

Aquest article ha estat publicat en activitats, alumnes, Lluçanès, poble, Projectes, TIC, Valors. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a PRESENTACIÓ I LECTURA DEL CONTE “EL GRAN DIA 104” A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL

1. Gabi Tomàs diu:

És genial que l’escola aprofiti un projecte com aquest per tal que tots els nens de l’escola hi puguin participar.
    Vaig poder veure la lectura i interpretació dels nens de 4t. en directe i els vaig felicitar…ho van fer molt bé!! A les mestres i a la Lali també cal felicitar-les per la feina feta…el resultat és molt maco i de qualitat!! Ja tinc ganes de veure el conte escrit, il•lustrat i enquadernat pels nens de l’escola!!
    Espero que el conte ens ajudi a tots a reflexionar sobre els diversos punts de vista de les coses que ens passen i també a ser molt més tolerants i comprensius amb els altres.