EXPOSICIÓ DE PESSEBRES A L’ESCOLA

4 01 2012

La construcció de pessebres ha estat sempre una activitat molt seguida a Catalunya i hi ha diversos col•lectius i associacions que organitzen concursos i visites a cases particulars en el període nadalenc, amb interessants diorames que suposen la feina de tot un any. Igualment a moltes poblacions s’escenifiquen diferents quadres i en d’altres es munten simplement escenografies amb personatges construïts també manualment. La tradició del pessebre sembla provenir dels franciscans, concretament de Sant Francesc d’Assís, de qui es diu va construir el primer pessebre l’any 1223 en un poble situat a uns 100 km de Roma. Al s. XVIII el rei Carles III va fer arribar aquest costum a l’estat espanyol i ja se sap que existia llavors la fira de Santa Llúcia a Barcelona on s’hi venien diferents figures. Durant molt temps hi hagueren destacats escultors catalans que es dedicaren a crear pessebres amb les noves tècniques que anaven sorgint i actualment existeixen també artesans que elaboren diferents personatges amb materials diversos que donen a conèixer en fires i mercats nadalencs.


Accions

Informacions

Cap resposta

Una resposta a “EXPOSICIÓ DE PESSEBRES A L’ESCOLA”

8 01 2012
Marina Barragan (15:57:43) :

M’ han agradat molt els pessebres dels alumnes, són molt originals! ah, i per cert el meu és el nevat. Bé, us deixo, he que repassar els deures perquè demá ja som el dia 9, el dia de començar el cole, Adéu!
Marina De 4t.

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>