Història

L’Escola Lanaspa-Giralt de Terrassa és una escola pública d’una línia, situada al centre de Terrassa. Per la seva ubicació privilegiada, en època de matrícula presenta més demanda de places de les que ofereix, això és un handicap per les famílies que viuen en l’àrea d’influència i que només disposen d’aquesta escola pública al seu entorn, la resta de centres educatius existents a la zona són concertats.

L’escola va començar en un altre edifici al 1981, petit  per la pràctica educativa, finalment després de diferents propostes, el centre es va traslladar a l’actual edifici; una antiga fàbrica (un vapor) remodelada que per les seves característiques no és gaire adient per escola; presenta problemes d’espai, d’il·luminació, acústiques i de ventilació,… entre d’altres. Actualment hi ha una sèrie de propostes per solucionar aquests problemes estructurals.

L’escola té un Projecte de Col·laboració amb l’escola d’Educació Especial Crespinell, situada al mateix carrer i davant l’escola Lanaspa-Giralt, els seus alumnes comparteixen diferents activitats, tallers, jocs, esbarjo, colònies i sortides entre d’altres. Aquesta estreta relació ens permet normalitzar la diferència entre les persones amb necessitats especials, ens ajuda a crear un clima de tolerància, inclusió, respecte i solidaritat entre els alumnes d’ambdues escoles.

Prop de l’escola hi ha un Institut de Secundària, Montserrat Roig, on la majoria del nostre alumnat hi cursa la Secundària, també hi ha a l’entorn proper d’altres centres educatius que ofereixen ESO i Batxillerat, la Biblioteca central i altres serveis de la ciutat com teatres, cinemes, museus, … això fa que per alguns tallers, activitats, representacions teatrals o d’altres no ens hàgim de desplaçar.