Monthly Archives: abril 2013

Visita a l’Ajuntament, alumnes de 3r.

Els / les alumnes de 3r hem visitat avui, dia 12 d’abril, l’Ajuntament de la nostra població.

Només arribar ens esperaven l’alcalde, el Sr. Jordi Latorre i Sotus i la tinent d’alcalde i regidora d’ensenyament, la Sra. Noèlia Escuer. El discurs de benvinguda per part dels dos màxims representants de l’Ajuntament s’ha realitzat en la Sala de Plens.

Després de la benvinguda, hem pogut sentir-nos “periodistes” donant pas a una roda de preguntes que molt amablement ens anaven contestant. Les preguntes han estat molt variades i diverses, algunes preparades amb anterioritat i d’altres espontànies. En general, hem pogut fer-nos una bona idea del que és i el que s’hi fa en l’Ajuntament.

Tot seguit, ens hem dividit en dos grups i hem tingut la sort de poder gaudir d’una visita guiada, per part de l’alcalde i regidora, de totes les estàncies de l’Ajuntament. Així doncs, hem pogut coneixer-lo d’aprop mentre escoltàvem l’explicació de com era el dia a dia en la Casa de la Vila.

Molt agraïts per haver-nos dedicat aquest matí,

Els/les nens/es de 3r de l’Escola La Creu.

Sortida al Món Sant Benet

Els alumnes de 3r vam anar el passat 15 de febrer a Sant Benet de Bages. Allí vam poder conèixer la història del monestir i veure com era la vida a les ciutats en aquella època.

Més tard vam poder fer el taller dels sentits (“sentits finestres del cos”) a la Fundació Alícia.

Aquí us deixem una mostra de com ens ho vam passar.

Els alumnes de 3r anem a Sant Sadurní d’Anoia

El passat divendres dia 5 d’abril, els/les alumnes de 3r de primària vam anar a Sant Sadurní d’Anoia.

Quan vam arribar i en acabat d’esmorzar, vam visitar la fàbrica de la Xocolata. Vam quedar fascinats.. i no sols per tot el procés d’elaboració dels bombons de xocolata que vam poder veure en la planta pilot, sinó perquè vam poder tastar les tres classes de xocolata (blanca, amb llet i sense) i escoltar en què es diferenciaven a nivell d’ingredients i composició. Molts de nosaltres, en realitat, ja esperàvem poder tastar aquest meravellós aliment.. el que no sabíem és que podríem tocar i olorar tant la pinya del cacau com els grans que la coponen.

Vam sentir del Sr. Hernan Cortés… Aquell senyor que a l’arribar a Amèrica i trobar-se amb Moctezuma va ser confòs per un Déu azteca, Quetzalcoatl, Déu de la sabiesa. Quan Moctezuma va creure que per fi havia arribat aquell Déu al qual havien estat esperant des de feia tant temps, va regalar-li uns pinyes de cacau que Hernan va portar a Europa i significaren el principi de la transformació de la xocolata.

Ben tips de xocolata i d’informació interessant i entretinguda (exposada en audiovisuals, hologrames i una il·luminació que captava als sentits) vam visitar ben aprop la Fassina (Centre d’Interpretació del Cava). Allí també vam rebre tot tipus de detalls en referència a les vinyes des de la plaga de la fil·loxera del 1860 fins a la celebració local de la seva Festa (Festa de la fil·loxera) en homenatge a la superació de la plaga que va arrasar amb les vinyes a finals del s. XIX. A banda d’això vam poder visionar mitjançant audiovisuals el procés d’elaboració del Cava.

Un cop satisfets amb Cava i Xocolata ja vam estar preparats per anar a dinar i anar cap a casa.

En resum, una sortida molt dolça.