Som Linkat

A l’escola hem fet l’aposta de substituir el Windows XP, que ja està obsolet, per la Linkat, en tots els ordinadors de treball per a l’alumnat. La Linkat és una distribució Linux en català desenvolupada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Els perquès d’aquesta aposta estratègica el podem llegir en aquest vídeo que ha fet una altra escola que treballa amb la Linkat, l‘escola Pau Casals de Vacarisses.

Publicat dins de Linkat, Programari lliure | Deixa un comentari

Reduir la mida de les fotografies

Abans de pujar a Picasa les fotografies que volem inserir al blocs de l’escola, convé reduir-les de mida. Això no afectarà a la qualitat de la visualització de les fotografies en pantalla i, a canvi, ens estalviarem temps d’espera i espai d’emmagatzematge. També convé reduir la mida de les fotos que desem al servidor de l’escola si les hem tirat amb una resolució molt alta, com ara més de 6 megapíxels.

El programa recomanat és el XnConvert. Aquest programa gratuït està disponible per a Windows i Linkat. A la Linkat ja l’hem instal·lat, i per al Windows està disponible a la carpeta S:\PROGRAMARI LLIURE.

Aquí tenim un manual d’ús molt senzill: Reduir la mida de les fotografies amb XnConvert.

Publicat dins de Fotografia, Linkat, Windows | Deixa un comentari

Nous recursos didàctics

De mica en mica, anirem afegint recursos útils al bloc. Avui, per obrir boca, us deixo uns enllaços amb recursos didàctics que potser no coneixeu:

Publicat dins de Aplicacions educatives, Avaluació, Pissarra digital, Recursos didàctics | Deixa un comentari

Treballant amb tauletes

Sembla que els dispositius mòvils, com ara les tauletes, són el futur de les TIC a l’escola. Si més no, comencen a haver experiències en  aquest sentit, com ara a l’escola pública Jacint Verdaguer de Castelldefels.

Publicat dins de Maquinari, Tauletes | Deixa un comentari

DeviantART muro

Un altre tutorial del nostre mestre de Música, en Julio Gracia. DeviantART muro és una  aplicació de dibuix que s’executa al navegador. És simple, però molt potent. Amb aquest tutorial, en 7 minuts aprendrem a utilitzar-la.

Publicat dins de Aplicacions educatives, Imatge, Internet, Tutorials | Deixa un comentari

Navegar per la Web sense publicitat

Per protegir els nens i nenes de la publicitat no desitjada quan naveguen per una pàgina web o quan projectem una pàgina web a la pissarra digital, podem instal·lar un complement en el navegador que s’anomena Adblock Plus. Ja ho hem fet en molts ordinadors de l’escola.

La instal·lació és molt senzilla. N’hi ha prou amb clicar a la imatge següent i, quan s’obri la pàgina web de l’Adblock Plus, pitjar el botó verd. Aquest complement serveix per a tots els navegadors populars: Firefox, Chrome, Safari…

Vegeu l’exemple següent d’una pàgina web amb i sense publicitat:

Publicat dins de Internet | 1 comentari

Descarregar vídeos en línia

Hola a tothom,

Heus aquí el primer article d’un nou bloc de l’escola Ernest Lluch. Aquest bloc pretén impulsar l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (les TIC) a l’escola i a casa perquè esdevinguin tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (les TAC). Va dirigit, sobretot, als mestres i a les famílies de l’escola.

En aquest primer article, us deixo un tutorial gravat pel mestre de música de l’escola, en Julio Gracia, i publicat al bloc d’Educació Infantil. Espero que us sigui útil.

Publicat dins de Àudio, General, Internet, Tutorials, Vídeo | Deixa un comentari