CARNESTOLTES

La setmana del 27 de febrer al 3 de març a l’Escola El Timó hem celebrat el Carnaval.
Sa Majestat el Carnestoltes ens ha donat una ordre que haurem d’obeir per poder-nos divertir:
• El dilluns farà fred! Per això un accessori al cap ens posarem.
• El dimarts mitjons de colors portarem i per lluir-los com cal, per fora els durem.
• El dimecres un pentinat ens inventarem… amb perruca, clips, gomina, gomes o clenxa ens presentarem.
• El dijous de color fosc has de venir perquè no t‘assenyalin amb el dit.
• El divendres a l’escola tots disfressats i molt elegants estarem.
I per finalitzar… l’AMPA ens va convidar, a berenar!!!
I per poder-ho compartir les fotos teniu aquí!!!

Una pinzellada del treball cooperatiu a educació infantil

Uns dels objectius de lanostra ZER és anar implementant els treball cooparatiu a les aules . El curs passat i aquest, els mestres de la ZER ens hem estat forman per poder a dur a terme aquesta nova metodologia de treball.
Des del punt de vista intel•lectual, la relació entre iguals és la manera més apta per afavorir el verdader intercanvi d’idees i la discussió. És a dir: és la manera més apta per afavorir l’aprenentatge.
En la cohesió de grup la mestra pretén anar creant les condicions òptimes per fer que el grup estigui cada vegada més disposat a treballar a classe d’aquesta manera: Aprendre en equip.
Seguim les següents premisses:
– La participació de tots els alumnes i les alumnes del grup en la presa de decisions consensuada
– El coneixement mutu i les relacions positives i d’amistat
– La disposició per al treball en equip i la consideració del treball en equip com una cosa important en la societat actual
– La disposició per a la solidaritat, l’ajuda mútua, el respecte a les diferències i la convivència
Al nostre parvulari els alumnes ja vam començar el passat curs amb uns tallers internivells, (barrejats alumnes de P3,P4,i P5) d’activitats cooperatives per tal de treballar la cohesio de grup, aquest taller el tornem a fer aquest curs amb noves activitats. Fins ara hem realitzat:
Cercles d’amics.
Donar tres cercles concentrics i posar els noms dels amics per ordre de dins a fora.
La pilota. Passar-se una pilota i dir el nom de cadascú.
La maleta. Portar un objecte i explicar a la resta del grup perquè hem triat aquest.
La cadena de noms. Dir el nom dels companys que tenim a la fila el del davant i el del darrere cada cop més ràpid.
A què juguem? Cadascú del grup proposa un joc de la classe, ens caldrà explicar perquè vol aquest joc i haurem de consensuar a que juguem.
L’entrevista. Triar una foto que ens agradi molt i fer preguntes.
La teranyina. Construir una teranyina entre tots els membres del grup , preguntant i contestant .
Dibuixar entre tres o quatre.
Pel què fa al treball cooperatiu a P5:
Hem començat a introduir alguna tècnica de treball en equip portant a terme alguna de les activitats de l’aula a la vegada que hem creat els equips base amb el seus corresponents plans de l’equip.
– Tenim dos grups un de quatre persones i un de tres.
– Ens hem hagut de posar d’acords per triar el nom de l’equip i el logo del mateix.
– Tenim assignats dos rols, el del portaveu que és qui explica les decisions que es prenen i parla en nom de l’equip i el de secretari/a que reparteix el material i pren nota. Aquests encarregats es van canviant a cada activitat.
– Hem realitzat les activitats del blanc i la diana, el foli giratori i del llapis al mig.
Aquí us mostrem un petit recull de fotos.

TALLER INTERNIVELLS

TREBALL DE P5

EXPLIQUEM CONTES

A l’aula d’infantil, durant aquest curs, els divendres cada nen explica un conte. La setmana anterior el nen/a s’emporta un conte cap a casa i se’l prepara per poder-lo explicar als companys. Paral·lelament a l’aula, durant aquella setmana també es va explicant el mateix conte. Voleu veure’n el resultat? Doncs aquí teniu els vídeos del primer trimestre.

L’ANEGUET LLEIG

MARIETA, LA CASTANYERA

ELS FOLLETS SABATERS

TON I GUIDA

EL FLAUTISTA D’HAMELÍ

EL SOLDADET DE PLOM

EL PETIT AVET

FESTA DE NADAL

El passat 21 de desembre i per acomiadar el trimestre, vam realitzar el festival de Nadal, on vam participar tots els alumnes i les diferents associacions del poble.
L’endemà al matí, vam convertir l’escola en un cinema. Cadascú va poder veure la pel·lícula que més li agradava de la cartellera i va poder degustar unes crispetes boníssimes. Després del pati, vam fer cagar el tió per cicles.

INAUGURACIÓ ESCOLA NOVA

El passat 1 de setembre vam inaugurar l’escola nova. Per fi va prendre forma una reivindicació de feia molts anys. Per fer-ho vam comptar amb la presència del M. Hble. Sr. president de la Generalitat, Carles Puigdemon i la Hble. Sra. Meritxell Ruiz. Va ser una festa emotiva i molt esperada.