Comènius

COMÈNIUS 2014-2015

Al llarg d’aquest curs escolar, hem decidit continuar amb alguns dels objectius plantejats al projecte Comènius, hem dedicat el pati escolar dels dimarts a fer activitats de pati diferents, on no hi ha joc amb pilotes.

Les activitats que podien triar han estat:

Exercicis amb la màrfega, tombarelles, salts de distància, …

Xanques.

Patinet.

Activitats amb jocs de punteria.

Cèrcols.

COMÈNIUS 2012-2014

Aquest curs escolar 2012-2013, hem engegat un nou repte juntament amb les escoles de la ZER, es tracta d’un projecte COMÊNIUS el tema del qual és:

CHILDREN IN THE CITY: GROWING UP IN ACTIVATED ESPACES
INTERVENCIÓ DE L’ALUMNAT EN ELS ESPAIS DE L’ENTORN

El projecte a la ZER,

Des d’aquest enllaç podreu veure les tasques realitzades a totes les escoles de la Zer, juntament amb la nostra.

El projecte tindrà una durada de dos anys.

Treballem conjuntament amb una escola de Berlín, Alemania i una de Conegliano, Itàlia.

L’objectiu del projecte és aconseguir millorar els espais del nostre entorn. A les escoles de la ZER ens centrarem en els patis, intentarem crear diferents ambients on l’alumnat pugui fer diferents activitats.

El projecte està molt lligat amb el moviment MOVING SCHOOL, teoria que es centra en el moviment i que vol demostrar que un alumne que es mou aconsegueix millors resultats en els seus aprenetatges.

COM HO VEIEM?

El primer que hem fet ha estat una observació dels espais del nostre pati i per poder tenir en compte tots els detalls, vam sortir amb les pintures i en vam fer un dibuix al natural.

PINTANT EL PATI

PAINTING THE PLAYGROUND

COMENCEM ELS CANVIS:
PINTANT JOCS AL PATI

Després d’observsr el pati, hem crregut interessant crear una zona de jocs pintats on @ls n@ns poden mantenir-se en forma i actius, aprendre a jugar amb @ls altres, utilitzant la imaginació, i acabar jugant de forma divertida que és vital per a qualsevol infant en desenvolupament.

• Quins jocs hem triat?

Abans de decidir quins jocs volíem pintar vam fer un llistat de jocs tradicionals.

Vam pensar també quines condicions havíen de complir els jocs:

1. – que fossin alternatius a la pilota
  2. – que permetin interactuar a l’alumnat
  3. – tranquils per evitar conflictes al pati

Els jocs que finalment hem pintat són:

. la xarranca
. la xarranca de cargol
. joc de futbol amb xapes

• Horari

El fet de tenir un espai del pati pintat ens ha creat la necessitat de pensar un horari, en uns torns per a repartir el temps dedicat a jugar a pilota per poder respectar aquells alumn@s que volen fer un altre tipus d’activitat.

SANT JORDI
LA LLEGENDA