Curs 2012-2013

Els alumnes de Creu del Batlle participen en la plantació d’arbres al pati de l’escola

01/02/2013   ADMIN   NO COMMENTS

Els alumnes de l’escola Creu del Batlle han participat aquest migdia en la plantació d’arbres al pati del centre escolar. Els 18 nens i nenes de l’escola han plantat 2 sapindes de la Xina (Koelreuteria paniculata fastagiata) amb la col·laboració de la Brigada de Jardineria de l’Ajuntament de Lleida. El regidor de Medi AmbientJosep Barberà, ha acompanyat els infants en aquesta acció, que s’inclou en la campanya de plantació d’arbrat que cada any s’impulsa a la ciutat, a través de l’Agenda 21 Escolar, amb actuacions de millora dels patis de les escoles de primària. L’activitat ajuda a augmentar la sensibilitat, la valoració i el respecte dels més petits pels arbres del pati de l’escola i també de la ciutat.

El regidor Barberà ha acompanyat els infants en la plantació d’arbres al pati de l’escola

L’Escola Creu del Batlle participa per sisè curs consecutiu en el programa Agenda 21 Escolar, en aquesta ocasió, en el marc del projecte “L’hort i les tres erres”. Els principals objectius que es plantegen en aquest projecte són: respectar i tenir cura de la natura que ens envolta; desenvolupar el sentit de la responsabilitat i el compromís amb la gestió de l’hort; seguir els processos de l’hort des de la plantació fins a la taula; sensibilitzar les famílies i gestionar adequadament els residus generats a l’escola i a la llar.

Per treballar en aquests objectius es realitzen, entre altres, les activitats següents: ús de la carmanyola en els esmorzars i realització de manualitats amb materials de rebuig; estudi de les característiques pròpies de cada estació en relació a l’hort i els éssers vius; investigació sobre els productes de temporada amb la participació de les famílies de l’escola.

L’Agenda 21 Escolar de Lleida

L’Agenda 21 Escolar és un programa que vol facilitar la implicació dels centres escolars a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar. L’Agenda 21 Escolar és alhora reconeixement, estímul i suport a la tasca que molts centres ja fan, una invitació als que encara no hi treballen i una nova oportunitat de reforçar els vincles entre l’escola i la ciutat.

Durant aquest curs 2012-2013, el setè de funcionament del programa, hi participen 66 centres, des d’escoles bressol a centres de secundària, que duen a terme projectes en diferents àmbits (gestió dels residus, estalvi d’aigua i energia, hort escolar, un pati més verd, etc.).

D’aquests 66 centres, 23 centres desenvolupen un projecte triennal (2011-2014 ó 2012-205), després de l’experiència de 5 anys participant en el programa. La resta hi participen amb un projecte anual.

La distribució per nivells educatius és: 17 escoles bressol, 25 escoles (infantil i primària), 11 instituts (secundària), 9 centres concertats (infantil, primària i secundària), 3 centres d’educació especial i 1 centre educatiu.