EL NOU BLOC DEL COR DE ROURE

0

Visiteu el nou espai web de l’Escola Cor de Roure.

Clica AQUÍ.

L’Escola Cor de Roure, en el seu afany de ser centre de referència pel que fa a noves tecnologies i comunicació, ha decidit modernitzar el seu espai web.

Amb aquesta finalitat, s’ha creat aquest nou espai web que pretén satisfer  totes les necessitats dels nostres usuaris.

El lloc utilitzat fins ara restarà com a històric dels arxius penjats en cursos anteriors.

Visiteu el nou lloc, participeu i gaudeiu-ne!

PROGRAMA D’IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA TARDOR 2015

0

El passat dia 27 de setembre, tal i com ja us vam anunciar en l’exemplar de la Segarra del mes passat, 25 alumnes del nostre centre van emprendre una aventura que avui podem dir que recordarem amb il•lusió tota la vida.
A les deu del matí, tots carregats de maletes vam pujar a l’autobús amb destí a Talamanca de Jarama, un poble situat a uns 40 kilòmetres de la ciutat de Madrid. Allí hi faríem una estada de set dies, amb l’allotjament i la manutenció gratuïta per tots els alumnes. El programa a realitzar giraria entorn a temes de medi (l’aigua, la flora i la fauna, la Terra i l’impacte de l’home en el seu entorn). Teníem la lliçó apresa perquè des de l’escola ja havíem tractat aquests continguts prèviament en anglès. L’objectiu de la metodologia d’immersió era aconseguir que tot l’alumnat, independentment de la seva llengua familiar, reforcés la seva competència comunicativa, de manera que pogués utilitzar normalment i de manera correcta el català i el castellà, i que comprengués i emetés missatges orals en anglès.
Doncs bé, les expectatives que teníem abans d’anar al centre El Jarama, es van veure superades amb escreix un cop vam ser allí. El lloc era espectacular, una granja escola que ens oferia moltes possibilitats! Hectàrees d’espais verds on poder practicar equitació, canoes, jocs col•lectius, rocòdroms, tir a l’arc i amb múltiples zones dedicades als animals on observar, per exemple, ruscs d’abelles. Els interiors també estaven molt bé, amb habitacions grans i aules de tallers.
Tots aquests serveis els vam compartir amb els alumnes i les mestres d’una escola de Galícia: “Castro Baxoi”. Cal esmentar que si un dels objectius del programa era aprendre a conviure amb nens i nenes d’una comunitat autònoma diferent a la nostra, aquest el vam superar amb bona nota. Vam passar tots set dies junts, barrejats en tot moment, compartint i aprenent. Val a dir que al principi no va ser fàcil parlar castellà amb ells i entre nosaltres, però poc a poc vam anar adquirint l’hàbit de forma natural.
Els mestres nadius i no nadius ens van organitzar l’estada a la perfecció. Van seguir la programació al peu de la lletra, i des de que ens despertaven amb el “good morning” fins que ens deien el “good night” ens parlaven en anglès. Al final del dia, ja us podeu imaginar la quantitat d’informació que els nostres alumnes havien hagut de retenir! Podem confirmar que el plurilingüisme va ser-hi present tots els dies!!! D’aquesta manera els alumnes van aprendre sense adonar-se que estaven aprenent, van fer ús de l’anglès en un context natural i funcional , jugant, fent manualitats, cantant i representant.
Vam tenir molta sort perquè el temps ens va acompanyar en tot moment, i vam poder fer totes les sortides previstes: excursió al riu Jarama, al Pontón del Olivo, al Pantano de Guadalix i la més esperada, a Madrid ciutat, on els nostres alumnes van poder fer el que més desitjaven: comprar un regalet a les famílies!!!
De moments per recordar n’hi van haver molts, des de l’intercanvi de detalls entre una escola i una altra, des de les presentacions finals que van fer els grups amb les teachers d’allà, des del vídeo que vam gravar tots junts “Let’s save the Earth”, etc. Però, sens dubte, el més emocionat va ser l’acomiadament. Va ser difícil fer pujar els alumnes a l’autobús, tot eren plors i paraules boniques” I will miss you!!! Te escribiré! Os llamaremos! We will remember you…
Un cop aquí vam voler fer la valoració del programa amb els nostres alumnes, en destaquem les següents afirmacions:
A.A.: – The best moment was when I met the students from “Galicia”.
A.M.:- The monitors were very nice.
H.S.:- For me the funniest was the night games.
J.M.:- I found “The king Kong Song” very funny!
O.T.:- I enjoyed the Disco.
J.C.:- I liked Madrid!
Sentim que el nostre deure com a educadors és facilitar als nostres alumnes el màxim d’oportunitats per créixer com a persones i per adquirir aprenentatges que els siguin útils per defensar-se en una societat on la diversitat de llengües és present a tot arreu. Com a centre plurilingüe que volem ser, ara tenim uns deures a fer: seguir amb contacte amb l’escola de Galícia. Tenim idees i les volem madurar, per tal de que en surti un projecte cooperatiu. L’experiència ha estat molt bona, hem tornat amb ganes de més, amb ganes de seguir treballant i amb ganes de repetir!!!!OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

SORTIDA FAMILIAR A SANTA PERPÈTUA DE GAIÀ

0

El passat diumenge 20 de setembre, pares, mares, familiars, alumnes i mestres vam iniciar el curs escolar amb una caminada d’uns 5 km. No podíem començar de millor manera, teníem unes dues hores per gaudir de la natura, per respirar aire fresc i fer una mica d’esport i sens dubte per passar l’estona en molt bona companyia.

El bon ambient es va propiciar ja des de la sortida, a Pontils. Tots a punt, motxilles a l’esquena, cantimplores plenes i amb ganes de caminar, grans i petits, vam començar a caminar, cadascú al seu ritme, direcció Santa Perpètua de Gaià. Durant el trajecte hi va haver moments per tot, per tirar fotos, per observar insectes i minerals, i també per explicar acudits, cantar cançons… vaja moments inoblidables que ajuden a sentir-nos a gust junts, fent equip, fent escola.

Després d’uns minuts de descans necessaris que vam aprofitar per esmorzar, vam continuar l’excursió. El camí es va complicar una mica, amb més descens i més pedres, es podia sentir aquí i allà: no correu tant, aixequeu bé els peus! Però amb un tres i no res els ràpids del grup ja podien divisar l’espectacular torre de Santa Perpètua. Just a l’hora de dinar!!!

Un cop allà l’escola ens va sorprendre amb un bon aperitiu. Quina gana!!! S’agraeix molt la fruita, les patates, les olives i els refrescos quan arribes al destí desitjat. Ho vam acompanyar amb un bon dinar. I per acabar la diada, jocs per tota la família!!!!
Aquest any ens hem estrenat amb aquesta sortida, i ens han quedat moltes ganes de repetir.

Des de l’equip de mestres us donem les gràcies per participar d’aquests moments tan entranyables.

 

FOTOS, clicant AQUÍ.

BENVINGUTS AL COR DE ROURE!

0

El nou curs ja ha començat i tots estem molt contents de tornar-nos a trobar. Cal ser positius i estem segurs que tindrem un bon any! Entre tots ho farem i intentarem que sigui profitós i productiu. Tota la comunitat educativa treballa conjuntament perquè aquest objectiu s’acompleixi i així la nostra escola tiri endavant amb bons resultats.

Els nens i nenes de P-3 són els nostres infants més petits. Comencen una etapa per a ells molt important. Se senten grans ja que van a l’escola dels nens grans. Nosaltres els acollim amb tot el respecte i afecte que es mereixen per tal de que se sentin a gust i com a casa. Anem acompanyant-los pel seu camí i també als pares que senten que cada vegada són més autònoms. De ben segur que aviat tots sentiran molta alegria en veure com entren i surten contents de l’escola.

Els nostres alumnes de P-3 són: Júlia Astasio Miret, Aitor Bel Fernández, Ot Calull Gassó, Nil Canals Trepat, Arlet Canela Sicart, Clàudia Casas Llinàs, Akram Chahmout, Sara Chiriac, Magí Dalmau Bonet, Marwa Kaamouchi Jaadani, Martina Marquillas Comaposada, Aleix Palau Ferrer, Sif Eddine Rahmani, Oriol Romano Farré, Jordi Tarragó Álvarez i Isel Verdejo Cruz.

Benvinguts al Cor de Roure!!

foto grup P3 001

INMERSIÓN DE OTOÑO

0
Ens plau comunicar-vos que el nostre centre ha estat seleccionat per participar en el ” Programa de Inmersión Lingüística ” promogut pel Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

Aquest projecte té com a objectiu promoure l’ús oral de la llengua anglesa.

Els professors i monitors responsables de les activitats, són un equip amb ple domini de la llengua anglesa.  Els nostres alumnes rebran formació de continguts relacionats amb l’àrea de medi natural i social.  També faran tallers, sortides, etc
Del nostre centre hi participaran 25 alumnes de cicle superior juntament amb dues mestres.

Els alumnes de 5è i 6è podran gaudir d’una setmana (del 27 de setembre al 3 d’octubre) a Talamanca de Jarama (Madrid) amb totes les despeses pagades.

Tot l’equip de mestres estem molt contents de poder oferir als nostres alumnes una oportunitat com aquesta.

Una cordial salutació

Mercè Bonavida

COMENÇA EL CURS 2015-2016

0

benvinguts_al_nou_curs_escolar

PREMI BALDIRI REIXAC !!

0

Ens complau gratament comunicar-vos que ens han atorgat un dels 65 premis al treball dels alumnes que van realitzar entre el curs passat els alumnes de 5è i 6è ( que ara fan 1r d’ESO), i que es va acabar aquest curs amb els alumnes de 6è. Els premis Baldiri Reixac es convoquen cada any i es realitzen a nivell d’escola i a nivell d’alumnes. Com que el premi d’escola ja el tenim de fa anys i només es pot tenir un cop, vam decidir de presentar-nos amb el d’alumnes. Val a dir que era un treball molt elaborat i que es va fer tota l’escola el curs passat com a eix transversal, “Josep Nogué, pintor colomí”.

Tota la comunitat educativa estem molt contents de poder-vos donar aquesta notícia i alhora vol felicitar els/les  alumnes que van fer el treball, els/les mestres que van tirar endavant el projecte i tota la resta de persones que d’una manera o altra van ajudar a tirar endavant aquest projecte. Moltíssimes gràcies a tots!!!

El diumenge 7 de juny a les 13 hores es farà entrega del premi al Teatre del Casal de l’Espluga de Francolí, aquest premi està dotat amb 700 € en llibres en català.

L’HORT ESCOLAR ECOLÒGIC

0

Els patis i els espais exteriors constitueixen, sens dubte, un lloc important de l’escola. Un espai per a la relació, l’espontaneïtat , el joc, l’esplai físic i el contacte amb l’aire lliure i amb l’entorn natural.

A la nostra escola gaudim d’uns patis extensos , oberts i amb molt d’espai. Valorant tot això ja fa molts anys vàrem  decidir incorporar-hi un hort, concretament un hort ecològic.

Actualment els més petits de la nostra escola ( p3, p4 i p5) són els encarregats de tirar-lo endavant. Ells en tenen cura i  fan totes les feines: plantar, engegar el gota-gota, treure males herbes, collir i  finalment endur-se les verdures cap a casa. Si hi ha alguna plaga també estudiem quina és la millor manera i la més natural per eliminar-la. Un seguit de tasques  que realitzen amb molta il·lusió i entusiasme!

En aquest petit espai  els alumnes poden observar i explorar les característiques dels diversos elements que formen part d’aquest ecosistema, experimentar, plantejar-se preguntes i formular hipòtesis.

També es valora el fet de no utilitzar productes químics tot contribuint  a la millora de la salut  amb les verdures  que han plantat ells mateixos,….   en fi, una sèrie d’ aspectes de les àrees curriculars, de l’educació en valors i de l’educació medi-ambiental,  que integrem  en el treball docent gracies a l’hort escolar.

Quina bona collita! Prenem cebes, alls i faves.

Quina bona collita! Prenem cebes, alls i faves.

Després toca plantar enciams.

Després toca plantar enciams.

Ens encanta venir a l'hort!

Ens encanta venir a l’hort!

Els nens i nenes de P4 collint les seves verdures.

Els nens i nenes de P4 collint les seves verdures.

SORTIDA AL ZOO!!

0

El passat dimecres 18 de març tots els nens i nenes del parvulari del “Cor de Roure” vam anar d’excursió al Zoo de Barcelona.

Pels  nens i nenes de P-3 era la primera sortida que feien amb autobús amb l’escola i estaven molt emocionats. Els més grans ja hi estan més acostumats.

Quan vam arribar al Zoo ja teníem un trenet que estava esperant als més petits. Aquest trenet els passejaria per tot el zoo perquè així no es cansessin  tant, perquè el zoo és molt gran i voliem veure tots  els animals.

Els més grans, que som  els de P-4 i P-5, vam anar a peu perquè som molt valents i podem caminar molta estona sense protestar gens!!

Vam veure girafes, elefants, micos,  zebres, lleons, tigres, ossos,  hipopòtams, rinoceronts, foques, pingüins, flamencs…

Varem riure molt amb els uns micos que no paraven de fer moltes entremaliadures!

Però el que ens va agradar més va ser l’espectacle dels dofins.  Fan uns salts altíssims!! I com que nosaltres estàvem a primera fila, ens van mullar una mica. També vam poder veure que els dofins  són molt intel·ligents i que es comuniquen entre ells.

Mentre dinàvem un paó que passejava per allà ens ensenyava les seves magnífiques plomes; suposem que estava molt content perquè anava menjant totes les molles que ens queien a terra a nosaltres.

A la tarda vam tornar cap a l’escola on ja hi havien tots els pares esperant-nos.

La veritat és que ens ho vàrem passar molt bé i ja  tenim ganes de tornar-hi!!

DSC07378DSC07402DSC07440

0

unnamedPROGRAMA D’ACTES

MATÍ

9- 9’30: Cap curs sense conte. Gaudirem escoltant un conte.

9’30 a 11: Tallers de decoració.

10’30 a 11: Esmorzar pels alumnes d’ Educació infantil

11-11’30: Esmorzar pels alumnes d’ Educació Primària

Nyam,nyam COCA AMB XOCOLATA (OBSEQUI DE L’AMPA).

11’30 a 13: Gimcana de Sant Jordi

TARDA

15-16: Gimcana de Sant Jordi a Educació infantil.

Activitats al voltant de Sant Jordi a Primària.

16-17: GRAN OBRA DE TEATRE!
representada pels alumnes de 5è:

“LA VIDA DE SANT JORDI”

Activitat oberta a les famílies.

L’accés al centre estarà obert a partir de les 15’55 hores

FELIÇ DIADA DE SANT JORDI

Go to Top