Projecte “Créixer com a consumidors intel·ligents i responsables”

Projecte amb col•laboració amb la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona.

Una vegada finalitzat el primer any del “Projecte Pont” que fem conjuntament amb la Universitat Rovira i Virgili “Créixer com a consumidors intel•ligents i responsables”, les activitats que s’han posat en pràctica a 2n i a 4t són les següents:
– “Tastem iogurts!” i “Anem a comprar cereals!”. L’objectiu de l’activitat ha estat el d’analitzar la influència dels envasos i la publicitat en l’elecció en la marca per part dels nens amb la finalitat de conscienciar-los sobre els trucs publicitaris que utilitzen les empreses. D’aquesta manera, es desenvolupa en els infants la capacitat crítica davant l’oferta de productes.
Durant la sessió es va realitzar la gravació d’un vídeo on es mostraven els “trucs” que s’havien organitzar per tal de donar-li sentit a l’activitat.
– “Vull aquella joguina!. En el cas d’aquesta activitat, la finalitat principal era fer conscients els infants de la importància de l’anàlisi dels anuncis que s’emeten a la televisió. El procediment es basava en mostrar els diferents “trucs” utilitzats en la publicitat televisiva sobre joguines, en benefici de les empreses interessades.

L’avaluació per part del professorat i també per part dels membres de la URV participants ha estat positiva, ja que els alumnes van realitzar les reflexions pertinents necessàries per desenvolupar en els nostres infants un esperit crític davant del consum.
Durant el proper curs 15-16 es preveu fer extensiva l’aplicació del projecte a tots els grups de l’escola, amb la finalitat última de crear futurs consumidors intel•ligents i responsables en una societat de consum en la qual hi ha una constant influència de la publicitat.

Tenim aprovat un projecte per desenvolupar al llarg d’aquest curs i del curs vinent (2014/5 i 2015/16): “CRÉIXER COM A CONSUMIDORS INTEL•LIGENTS I RESPONSABLES.”

El posem en funcionament primer amb una formació amb l’equip de recerca de Factor humà, Organitzacions i Mercats “FHOM” de la URV i seguidament farem les activitats pilot amb els grups de segon i quart de primària.

Pel curs vinent es posarà en funcionament per a tots els grups de l’escola i es confeccionarà un KIT per a poder aprofitar el nostre treball en altres escoles que ho desitgin.

Aquest projecte, bàsicament, vol adreçar la necessitat de preparar els infants per a la seva vida en la societat de consum. En concret, se’ls pretén conscienciar sobre el seu rol com a consumidors, tot preparant-los per esdevenir futurs consumidors intel•ligents i responsables per així cada persona, cada família, com a consumidors informats, puguin triar els seus estils de compra i consum.