Ràdio5Cirera

dscn1559

Aquest curs 2010-2011 encetem un curs radiofònic “La Ràdio a l’escola” per als pofessors que comandem el taller d’Expressió Oral a 5è. Aquesta via ens dóna un ventall de possibilitats alhora de treballar l’expressió oral i també l’escrita en llengua catalana. Tot això està amanit per l’ IME, el Departament d’Ensenyament i amb la col·laboració del Mataró Ràdio.

LA CLAUDIA:

claudia_distorsionada1

dscn1560La proposta abraça vàries alternatives que podrem realitzar amb els nostres alumnes:

1. visitar les instal·lacions de Mataró Ràdio.
  2. realitzar petites incursions en directe per part dels nostres alumnes mentre es fa la visita.
  3. emetre el programa que farem durant tot el curs escolar a classe, en format postcasting.
  4. participar en el festival radiofònic que durà a terme el professor del curs de ràdio Òscar Fernández a Mataró Parc en el tercer trimestre, i que els nostres nens/es podran locutar en directe formalitzant petites intervencions, mentre que el gran grup restarà com oient, participant en aquesta categoria i treballant també la comprensió oral en català.

Tot plegat una iniciativa que el què pretén és que els nostres alumnes/as parlin molt més en català, treballin els diferents textos tant a nivell oral com escrit, sàpiguen quan calen els silencis, i modulin així la seva veu com la seva entonació.

Tinguin sensibilitat per les mostres, fonts, arxius sonors que se’ls hi oferiran així com que sàpiguen narrar, crear, imaginar escenaris o ambients amb una combinació de sons quotidians.
ninot-de-neu

mataroradio

dscn1559Ràdio5Cirera és la ràdio de l’escola Cirera. La Ràdio ens serveix de motivació per a què els nostres alumnes bolquin totes les seves ganes creatives i innovadores en la producció oral en català.

Comandada pels alumnes/as de 5è curs de Primària, intentem que ells arribin a divulgar tot un seguit de notíciesb escolars, informacions diverses, entreteniments pels més petits de l’escola, simulacions de publicitat, cançons per amenitzar el programa, instruccions a través de les receptes de cuina, argumentacions per convèncer a altris a través de diferents temes suggerents… entre d’altres, per tal de treballar, com a objectiu cabdal, l’expressió oral en català.