Category Archives: Què passa a casa?

Visita als Castellers: “Capgrossos de Mataró”

Avui hem anat al Cau dels Castellers de Mataró. En Mia ( Josep Mª Castellví) un dels integrants de la nostra colla ens ha donat molta informació de com es fan els castells, que a hores d’ara els castells són considerats Patrimoni Universal No-material de la Humanitat reconeguts per la UNESCO i ens ha omplert de joia tal fet.
Hem frisat i vibrat de valent veient els vídeos que carregaven i descarregaven assolint el cim, aconseguint-t’ho fent pinya( d’aquí l’expressió catalana fer pinya com a significació del treball conjunt amb dedicació i l’esforç reconegut per a un grup de persones) o bé fent llenya.
Ara ja sabem que és un pilar, una torre, un 2d7f, un 3d8, i també i com no el 2d9f: aquest últim castell ha estat la millor fita aconseguida pels Capgrossos, el passat 1 de novembre del 2010, Bravo!

Aquí us deixem algunes fotos que vàrem fer, i properament us penjarem els vídeos de la pinya que vàrem fer 49 alumnes i la Judit C. una de les més menudes de la classe, li va tocar fer d’enxaneta i va poder tocar sostre quan es va alçar carregant el nostre peculiar castell, bravo Judit i a tota la resta un bon fem pinya!!!

Mataró de color sèpia!

Ahir dia 15 de març gràcies al temporal d’aigua que vàrem patir, vam poder fruir dels colors tan sorprenents i alhora inusuals que ens va oferir la Natura a Ca Nostra. a-400 Vàrem veure com l’aspecte del paisatge i cel mataroní canviaven de color, per moments, i prenien colors amb tons sèpies. Semblava una postal d’aquelles que quan abans portàvem les fotos a revelar al fotògraf, ens deia que algunes les féssim color sèpia imitant les fotografies antigues. a-402 Ahir el cel de MATARÓ  pintava antic:

a-401

Fixeu-vos-hi!

Les gotes de pluja il·luminades amb el flash de la càmara semblen OVNI’S ( Objectes Voladors No Identificats).
Tot plegat un escenari aterrador!!!!
UUUUUHHHHHH!!!!! jijiji

Anna Mª

Mataró: de la indústria tèxtil al TecnoCampus.

“La nova ruta guiada “Mataró: de la indústria tèxtil al TecnoCampus” descobrirà el patrimoni industrial local
L’alcalde, Joan Antoni Baron, i la presidenta de l’IMPEM, Alícia Romero, han presentat avui la nova ruta “Mataró: de la indústria tèxtil al TecnoCampus”. Aquesta proposta s’incorpora a la cartera de rutes i visites guiades promogudes per l’IMPEM, com un nou producte turístic vinculat amb el patrimoni industrial de la ciutat, per tal de posar en valor aquest patrimoni. Veure més

naugaudimataro

Font: Ajuntament de Mataró

A Mataró fem…

Classes de Cuina mediterrània!!

On t’has d’adreçar per inscriure’t??? Corre que ja fas tard!!!!

Formador: Àngel De Gea
Dates: del 13 d’abril al 14 de juny de 2011
Horari: Dimecres de 18.30 a 20.30 h
Nombre de sessions: 10
Preu: 41 euros

Lloc: Centre de Formació Permanent Tres Roques

Descripció:
Adreçat a persones interessades a conèixer la cuina mediterrània. Tindrem a taula les receptes i les preparacions de la cuina mediterrània més propera. El curs consisteix en l’elaboració de plats de l’arc mediterrani peninsular i d’altres indrets de la mediterrània.

Contingut:
Farem alguns plats tradicionals de la cuina peninsular mediterrània i altres menús coneguts adaptats al nostre paladar. L’àmplia despensa natural del Mediterrani ens proporciona una gran varietat d’elements amb els quals podem cuinar arrossos, suquets, guisats, estofats i altres preparacions de gran valor nutricional i dietètic.

Font: Ajuntament de Mataró.

Clica la imatge per obtenir més informació al respecte:

cuinamediterrania

Per 2n cop: SOM BLOC DESTACAT!

Per segona vegada en aquest darrer mes som bloc destacat a blocs.xtec.cat.

blocdestacat2ncop1

Els ‘megacracks’ del curs de sisè de l’escola Cirera de Mataró publiquen en el bloc un bon grapat d’articles amb la seva visió de les notícies del món i del centre.

Van dir en un comentari del bloc els de xtec.blocs, la Sra. Anna Piñero
Dinamitzadora de XTEC Blocs:

“Hola xafardes i xafarderes de sisè,
Ens plau comunicar-vos que hem triat el vostre bloc com a Bloc Destacat de la setmana de l’espai XTEC Blocs. També apareixerà a la portada de la XTECal llarg de tota la setmana (del dia 14 al 20 de març)
Ens plau comprovar que sou nois i noies molt curiosos. Desitgem i tenim confiança que aquesta curiositat us durà a tenir molt interès per tot allò que us envolta.
Us felicitem per la feina realitzada. Creiem que la vostra iniciativa pot ser un bon model per a altres companys d’altres centres.
Salutacions cordials
Anna Piñero