Category Archives: Informàtica

Crea el teu conte de St. Jordi

Es tracta que tornant de vacances de Setmana Santa ens presentis un conte original sobre la llegenda de St. Jordi.

Pensa en quin format el voldràs presentar a la classe:

  1. Movie Maker
  2. Stop Motion
  3. Lip Dub
  4. Jaycut
  5. Animació fotogràfica
  6. slide (on-line)
  7. Power Point
  8. Manuscrit
  9. genmagic/comics
  10. etc.

Sigues brillant i fes-nos gaudir!

Recorda que pots posar imatges fixes, animacions ( com aquesta), vídeos, etc…

dragao_05san-jordi07

http://www.gifss.com/

http://www.gifss.com/dragones/dragon-glitter.gif

http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/jordi/

http://agora.xtec.cat/moodle/moodle/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=642

http://www.glitter-graphics.com/

http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/santjordi/activitat/trossos.html

El Movie Maker

El Movie Maker

El Windows Movie Maker és un programa d’edició de video. Amb ell es poden editar clips de video més llargs que amb el Photoshop/ImageReady i a més se’ls pot posar so. Es pot partir de vídeos, de gifs animats o d’imatges fixes i muntar-los convenientment, tallant, afegint parts, repetint-les, incorporant-hi títols, transicions, música, sons…

Per crear un vídeo, primer es crea un projecte, que és un document diferent de la pel·lícula acabada. No es podrà guardar com a pel·lícula fins que el projecte estigui acabat. Per cada projecte que facis, hauràs d’obrir una carpeta nova dins de la carpeta exercicis. Cada carpeta de projecte contendrà les imatges, gifs, música, sons… i el propi document del projecte, que formaran cada un dels vídeos que facis. Si has d’editar un determinat projecte a un altre ordinador hauràs de copiar tota la carpeta del projecte, amb tots els documents que contengui.

  • Per començar a practicar amb el programa, muntaràs un petit clip de video amb els gifs, imatges, altres videos… Per tant, abans de res obre una carpeta nova dins de la carpeta exercicis anomenada 40210x i guarda-hi una còpia dels teus gifs, imatges, altres videos… També guarda-hi una música.
    Obre el Movie Maker. Abans de res, comença per guardar el projecte amb el nom 40210x a la mateixa carpeta 40210x.
    Tots els passos que es descriuen a continuació s’han de fer un després de l’altre i esperar que s’acabi del tot una ordre abans de pitjar la següent. Si no es fa així, hi ha el perill que es “pengi” el programa i perdre la feina feta. En tot cas, és molt convenient anar guardant el projecte d’animació sovint.
    Pitja a Tareas > Importar imágenes. Importa els teus gifs animats.
    Arrossega’ls des de Colección fins al guió gràfic, a baix. Si pitges play, es reproduiran un després de l’altre, una sola vegada. Si vols que alguns es repeteixin, arrossega’ls al guió gràfic diverses vegades. Importa també els altres gifs, una vegada o més, i s’uniran a la mateixa pel·licula.
    Prova d’incorporar transicions per passar d’un gif a un altre. Això es fa pitjant a Ver transiciones de video i arrossegant-les al guió de baix als espais que hi ha entre un clip i un altre.
    Pitja a Crear títulos o créditos i investiga com posar un títol al principi i crèdits al final. Però no els facis durar més que la pel·lícula, que segurament serà bastant curta.
    Finalment, importa la banda sonora (Importar audio o música) i talla-la perquè no sigui més llarga que el total de la seqüència d’imatges. Això es fa pitjant al botó Mostrar escala del tiempo, on podràs veure les dues pistes, vídeo i àudio, i agafant la pista d’àudio pel final, arrossega-la fins que sigui igual de llarga que la de vídeo. Pitjant amb el botó dret del ratolí damunt de la pista de so > Atenuación, faràs que la música no quedi tallada tan bruscament.
    Guarda el clip de vídeo a la carpeta exercicis: Archivo > Guardar archivo de película > MiPC, dóna-li el nom 40210x > Siguiente > Finalizar. Mira com ha quedat amb el Reproductor de Windows Media.

  • El segon exercici d’aquest apartat consisteix en editar una animació amb les teves millors imatges d’imatge i expressió, tant les fotografies estenopèiques, com les digitals i les imatges creades i/o manipulades amb el photoshop. Per tant, primer de tot, obre una carpeta dins d’exercicis amb el nom 40220x i copia-hi una selecció de les teves millors imatges del curs.

    A continuació, obre el Movie Maker i guarda el projecte amb el nom 40220x a la mateixa carpeta 40220x creada per aquest projecte. Recorda anar guardant la feina de tant en tant durant tota l’edició del vídeo.

    Importa les imatges seleccionades al projecte. Per incorporar imatges fixes a un projecte de Movie Maker, es fa igual que ho has fet a l’activitat anterior amb els gifs, amb la diferència que has d’haver decidit la duració que vols que tengui cada imatge. Per introduir la duració de cada fotograma es fa des del menú de dalt, Herramientas < Opciones… A Duración de la imagen, tries el valor desitjat. Això s’ha de fer abans d’importar les imatges al projecte de pel·lícula.

    La duració de cada imatge ha de ser suficient perquè es pugui veure bé, però no massa llarga. Fes proves per determinar la duració que creguis òptima. Pots modificar-ne la duració manualment, una vegada ja estan incorporades les imatges al guió, però només d’una en una, seleccionant-la i arrossegant fins a la duració desitjada.

    Si cal, pots reordenar les imatges manualment, arrossegant-les. Han d’estar ordenades d’alguna manera. Per exemple, per blocs: bloc 1 estenopèiques, bloc 2 digitals i bloc 3 imatges de photoshop.
    Has de crear un títol principal al principi i títols a cada un dels apartats. També ha de sortir el teu nom, curs, grup, any, nom de l’assignatura i de l’institut. Els títols i crèdits no no haurien de durar més que les imatges.

    Incorpora una música adient. Ajusta la seva llargada. Si la talles, aplica-li el filtre Atenuación, com ho vares fer a l’exercici anterior.

    Al final, guarda la pel·lícula a la carpeta exercicis de la manera que ho vares fer al projecte anterior. Dóna-li el nom 40220x. Mira com ha quedat amb el Reproductor de Windows Media.

Paper mil·limetrat per imprimir

Hola a tots i a totes,

Mireu avui un company vostre ha tingut el problema de no tenir paper quadriculat per a fer la feina de matemàtiques… i em demanava amb urgència una solució.

Doncs aquí la teniu, és un aplicatiu on-line que genera un arxiu amb format .pdf sols heu de contestar 3 preguntes en anglès, si no hi enteneu un borrall aneu provant… i ja tindreu fulls quadriculats!!!

cartesian

Sols feu algunes provatures per calcular el quadre de 5ml que nosaltres fem servir a classe, sort!

Bona quadrícula!

Anna Mª

Qui gosa gravar una cançó?

Hola a tots/es, què us sembla si pengem les vostres cançons enregistrades per vosaltres mateixos?
Sols heu de seguir aquestes passes que us dic a continuació i tothom podrà gaudir de les vostres súper-veus i de les vostres cançons preferides!
És tan fàcil com ho ha fet la meva filla Marina, mireu!
  1. Clica Inici/Programes/accesoris/entreteniment/enregistradora de so
  2. Grava la teva cançó ( recorda d’ apropar-te al micro i no esbotzar cops d’aire, que ja saps que es graven)
  3. Desa-la! Arxiu/anomena i desa/ posa-li un nom, potser: “marina.wav” ( recorda a posar el teu nom i borra el de la meva filla)
  4. Envia’m el teu arxiu de so al meu correu electrònic com un arxiu adjunt. l’adreça és ariera22@xtec.cat
  5. Sols un requisit l’arxiu no pot pesar més de 800 kb, ja que el wordpress no el carrega.
Goses a ser un bon cantant? Qui m’envia la del waka waka? O la del Damià Olivella?Vinga! A què estàs esperant!
Bona gravació!
Clica damunt de l’etiqueta mp3
burriac1
És xuli? jajajjaa
Anna Mª

Pensa-hi un segon…

“A LA SOCIETAT D’INTERNET, EL MÉS COMPLICAT NO ÉS NAVEGAR, SINÓ SABER ON ANAR, ON BUSCAR EL QUE ES VOL TROBAR I QUÈ FER AMB EL QUE ES TROBA. I AIXÒ REQUEREIX EDUCACIÓ” Manuel Castells

Què en penses? Va diga-m’ho!

Bon comentari de text!

Anna Mª!

Castellano: ¿Por qué las teclas “F” y “J” de los teclados tienen una rayita abajo?

Los PUNTOS o RELIEVE en las teclas “F” y “J”, por un lado, y el número “5”, por el otro, son una GUÍA DE REFERENCIA para aquellas personas que escribimos SIN MIRAR EL TECLADO. Es lo que se conoce como la MECANOGRAFÍA AL TACTO.

Lo primero que debes aprender es a colocar los dedos sin mirar en las teclas que están en el centro “asdf” y “jklñ”,
El índice de la mano izquierda debe estar apoyada en la tecla “F” y el de la derecha en la tecla “J”, de este modo al palpar el relieve de estas teclas tenemos una guía de la ubicación de todas las demás y por tanto no necesitamos mirar el teclado para poder escribir.

Estos puntos también lo tienen las antiguas máquinas de escribir y por el mismo motivo.

Si deseas aprender a mecanografiar de forma rápida, sin mirar el teclado, presionar las teclas con más suavidad y minimizar los errores de ortografía (ya que ves la pantalla del monitor y no el teclado), te sugiero que practiques con programas especiales para mecanografía como por ejemplo “TypingMaster Pro” o similares:

http://www.typingmaster.com/es/pronet/demo.asp