SETMANA DE LA CIÈNCIA

curs 2016-2017

• EDUCACIÓ INFANTIL

Els alumnes d’E. Infantil estem treballant les ciències  a partir dels tallers. Aquí us presentem dos tallers molt centrats en les ciències:

I un altre de simetria que podeu veure informació clicant a l’enllaç: simetria

dsc02189dsc02191

• CICLE INICIAL

Els alumnes de Cicle Inicial hem fet la segona part del tastet d’experiments. Treballant a cada sessió experiments i activitats manipulatives diferents:
– Electricitat, fer un petit circuit elèctric a partir d’un model (seguir unes instruccions) per tal d’aconseguir que s’encengui la bombeta.
– Fotografia, treballar la seva història i experimentar amb la màquina fotogràfica a partir de diferents plans i angles.
– Cromatisme, fer barreges de colors, l’experiment de la composició del color i de la llet amb colorant.
– Reaccions, fem un volcà, visualitzar un vídeo del procés d’erupció d’un volcà, i seguidament a partir de diferents materials fer un experiment de reacció simulant un volcà en erupció.
– Aire, la pressió, a partir de diferents experiments arribem a la concluisó de la “força” que fa i seguidament construïm “un joc d’aire”.

Les diferents sessions ens ajuden a crear hipòtesis, comprovar-les, treure conclusions, cooperar els uns amb els altres, gaudir junts, …

• CICLE MITJÀ

Els alumnes de cicle mitjà hem fet diferents experiments durant la setmana de la ciència. Hem elaborat una colònia amb plantes aromàtiques, hem fet un volcà que entrava en erupció i també hem creat una làmpada de lava.

Elaborem colòniadsc01476 dsc01418 dsc01436 dsc01439 dsc01440 dsc01443 dsc01448 dsc01474

Construim un volcà

dsc01460 dsc01420 dsc01431 dsc01435 dsc01451

Mireu quina làmpada de lava!

dsc01470 dsc01469 dsc01434 dsc01429 dsc01423 dsc01472

curs 2015-2016

•  CICLE MITJÀ
      • LA DILATACIÓ DEL FERRO – 3r

PROCÉS SEGUIT EN L’EXPERIMENT

• VAM MIRAR QUE L’ANELLA PASSAVA PER LA BARRA DE FERRO.
    • ENS HO MIRÀVEM DE LLUNY PER SEGURETAT.
    • EN CARLES COMENÇA A ESCALFAR EL FERRO AMB EL SOPLET.
    • ENS FEM PREGUNTES SOBRE EL QUE ESTÀ PASSANT I FEM LES NOSTRES HIPÒTESIS.
    • VEIEM QUÈ HA PASSAT I HO EXPLIQUEM: EL FERRO ES DILATA AMB L’ESCALFOR.  EL VOLUM DE LES PARTÍCULES DEL FERRO AUGMENTA AMB LA CALOR.  PER AIXÒ L’ANELLA NO LLISCA PER LA BARRA COM LLISCAVA ABANS.
    • UN COP FRED COMPROVEM QUE TOT TORNA A ESTAR COM ABANS.

Mostra-ho tot

• EL PLA INCLINAT – 4t
      Som els alumnes de 4t de primària i som la classe del Machu Picchu. Aprofitant que és la setmana de la Ciència, us volem explicar què és el pla inclinat, ja que hem descobert que així era com els inques transportaven les pedres a la muntanya. El pla inclinat és una superfície llisa i inclinada que serveix per transportar o aixecar un pes amb menys força. Ho hem comprovat al pati, transportant una caixa de folis per una rampa i també ho hem comprovat a la classe, aixecant un pes amb una goma elàstica en una fusta inclinada.