Els nens i nenes de primer estén estudiant Miró

Ja fa aproximadament un mes que estem estudiant Miró, un artista català famós, pintor, escultor i ceramista. Hem llegit una mica sobre la seva vida, però sobre tot ens hem concentrat en els seus quadres, els colors que utilitzava (hi predominaven el negre, el blau, el vermell i el groc), la seva simbologia, ja que la utilització d’un món de símbols molt particulars en la seva obra crea un llenguatge i un sistema de representació del món que pot ser entenedor i proper al dels alumnes.
L’abstracte i el surrealisme dels quadres ha fet que als nens els semblés que pintava malament aquest Miró de vegades… opinió respectable!!
Els nens i nenes han acolorit làmines de Miró ja fetes… però també a partir de l’observació dels quadres del pintor hem donat via lliure a la seva imaginació i creació… i mireu els “ petits Mirós” que teniu a casa.
El simbol de “la Caixa” és una part d’un quadre de Miró i simbolitza un nen que posa una moneda en una guardiola…molts ho han explicat a casa i han ensenyat una cosa nova als pares que ho ignoraven.
Malgrat la pluja, les 2 classes de 1er hem anat a Barcelona.
Hem pogut esmorzar a sota uns porxos que hi ha entre el Palau Sant Jordi i l’estadi Olímpic, davant de la Torre Calatrava. Que és una torre de comunicacions digitals
Desprès hem anat a la Fundació Miró i allà ens han explicat quadres, escultures i tapissos de l’artista que estem treballant projecte plàstica principalment.
A la sortida de la Fundació continuava plovent i el conductor, que és diu Felix, ens ha passejat per BCN per què veiéssim la escultura de “Dona i l’ocell” que està situada al Parc de Joan Miró. És altíssima!!!!! 22 metres.
Sortint de Barcelona hem anat a veure el mural de la façana de la terminal 2 de l’aeroport de Barcelona que és obra de Joan Miró que va fer amb rajoles.
Hem vingut a menjar a l’escola , ja que plovia molt.
Us deixem amb una recopilació de fotos!!!!!!
Tutores de primer.

Aquest article ha estat publicat en Cicle Inicial. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.