L’estiu arriba i les vacances també !

Ja hem acabat el curs. Arriben les vacances d’estiu. El curs que ve ja farem segon !
Avui 21 de juny s’ acaba el curs i comença oficialment l’estiu !!!
Encara que ja fa dies que ho notem, amb aquesta calor !!!

Fins els curs que ve !!!

Festa pels avis final de curs

Molts avis i àvies han vingut a acomiadar el curs. Cada classe cantava o ballava.
Els nens i nenes de primer hem cantat i ballat la cançó “El tramvia de Mataró” que vàrem cantar a Musiquetes.
Els grans, els de 6è, que per cert han ballat molt bé, han rebut una orla que els han donat els més petits, els cargols de P3.
Ens ha agradat molt acabar així el curs !!!

L’habitació d’Arles

En Vincent va fer diferents versions de la seva habitació a Arles :

vincent_van_gogh_gov017 vangogh_bedroom_arles1

vangogh_bedroom_arles-3-version vincent_willem_van_gogh_second-version

Voleu fer un puzzle del quadre de L’habitació a Arlès d’en Van Gogh ?

Animació a partir de quadres de Van Gogh

video-animacion-van-gogh-e1456882552231

Les tres bessones i Van Gogh

La mar estaba salada

Publicat dins de Castellano | Deixa un comentari

Acabem els apadrinaments lectors !

Quina pena, ja s’ha acabat. Però per recordar sempre els bons moments passats junts, i tot el que hem après, vam fer un intercanvi de regals.
Moltes gràcies padrins i padrines, que us vagi bé a l’Institut !
Sempre us recordarem !

Publicat dins de Apadrinament lector | Deixa un comentari

La Fundació Maresme i en Santi ens representen dos contes

portada_enspodemequivocar-300x263

poltada-i6n15576923

Publicat dins de Educació en valors, Tutoria | Deixa un comentari

Els gira-sols de Van Gogh

A en Vincent Van Gogh li agradaven molt els gira-sols. Va pintar diferents versions en un gerro, i altres quadres amb gira-sols.

sloneczniki%201887%20-%20vincent%20van%20gogh 479px-vincent_willem_van_gogh_128 482px-van_gogh_twelve_sunflowers

van-gogh-girasoles van_gogh_vase_with_three_sunflowers cabeza_girasol_van_gogh

I aquí tenim els nostres gira-sols !!!

La Galeneta

Llegenda de la GALENETA

Diu la llegenda que un dia, a Mataró, hi bufava un fort vent, molt juganer i entremaliat que va ficar-se per dins de l’escola Angeleta Ferrer. El ventot, que no parava mai quiet, es va encapritxar d’un molinet que duia una gegantona que corria per allí.

La noieta, de nom Angeleta, era una pubilla molt bufona d’uns grans ulls verds i unes llargues trenes de tots colors, que els nens i les nenes de l’escola li havien regalat, perquè quan ballés li giravoltés tot el cabell.

Així doncs, el vent entremaliat va començar a jugar amb el molinet i amb les trenetes de l’Angeleta. La noieta volia fer-lo fora però heus aquí que el vent, tan murri com era, es va agafar ben fort a les lletres del seu nom i aquestes van començar a ballar i volar, fins que cansat de tant de jugar es va adormir.

Ben a poc a poc, la gegantina el va agafar i el va treure per la finestra i li va dir que no tornés, però vet aquí que la pobra noieta es va trobar amb un problema: les lletres havien quedat totes escampades pel terra i ella no recordava com havia d’ordenar-les per refer el seu nom. Llavors va demanar a tots els nens i nenes de l’escola que l’ajudessin a muntar-ho i entre tots, i perquè no, gràcies també al ventot juganer, en va sortir un de molt divertit:

A N G E L E T A

G A L E N E T A
D‘aleshores ençà, cada cop que bufa el vent a casa nostra, tots tanquem les finestres i les portes, no fos cas que entrés i ens emboliqués el nom.

Voleu veure com es va fer la Galeneta?L’artista mataroní Eloi Romañà, i molts pares i mares ho van fer possible !

Publicat dins de Gegants de Mataró, La Galeneta | Deixa un comentari