Esmorzar de tardor

Hola famílies!

Com ja sabeu, dimarts passat vam fer un esmorzar de tardor, on tots els infants van portar algunes fruites típiques de l’estació i les vam poder tastar. Vam veure que a la tardor podem trobar fruites molt diferents: castanyes, caquis, raïm, codony, magranes, figues, moniatos, taronges, mandarines… i totes elles molt bones!

A continuació, us en deixem un recull de fotos:

Hem celebrat els primers aniversaris!

Des que vam començar el curs, ja hem celebrat 4 aniversaris d’abelletes que han fet 3 anys! Concretament, hem celebrat l’aniversari de la Martina, de la Marta, de l’Adam i en Ramón!

PER MOLTS ANYS!

Ens agrada anar a la sala de joc simbòlic!

Hola Famílies!!

Com ja sabeu, cada dimarts, anem a la sala de joc simbòlic, un espai que ofereix jocs varis, que permet als infants reproduir o imitar escenes de la vida real o adoptar rols dels adults. Així doncs, quan els infants entren en aquesta sala, es converteixen en petits adults que pretenen vendre aliments a la botiga, tallar els cabells a la perruqueria, conduir cotxes, tenir cura dels bebès (fent-los el menjar, banyant-los o portant-los a passejar amb el cotxet), o arreglar els mobles que estan trencats amb les eines del taller.
Gràcies a aquests espais i materials, els infants van desenvolupant la creativitat i el llenguatge, alhora que van interioritzant la complexitat de les relacions humanes (l’amistat, els conflictes, la mediació, l’ajuda…).

A continuació, podeu veure un recull de fotos del primer dia que vam anar a la sala de joc simbòlic, on cada setmana que passa, ens ho passem millor!

L’Abella Anna, la nostra mascota!

Hola famílies,

Com ja sabeu, fa uns dies vam conèixer la nostra mascota de la classe; una abella molt divertida que, cada cap de setmana, anirà a casa d’algun nen o nena, perquè no es vol quedar sola a l’escola. Tot seguit, podeu veure algunes imatges del primer dia que els infants van veure l’abella i com vam decidir entre tots que es diria Anna!

Trencant el gel! Els primers dies a l’escola

Hola famílies!

Com bé sabeu, els primers dies a l’escola van ser una mica durs per a tots. Els infants van viure molts canvis de cop, que mica en mica, van aprenent a gestionar. Tot i això, poc a poc, els vostres fills i filles van trobant-se més a gust a l’aula i això els fa estar més tranquils i contents.

A continuació, us deixem unes imatges dels primers dies a l’escola, que esperem que us agradin!

Benvinguts al Blog de les Abelles!!

Hola famílies!!

Aquest és el Blog de les Abelles, un espai on compartirem amb tots vosaltres les diferents activitats que portarem a terme a l’aula i les vivències i experiències que tindran els vostres fills i filles a l’escola.

Esperem que ens seguiu!
Fins aviat!

8a ronda de racons

Hola Famílies!

A continuació, podeu veure una nova ronda de racons, on els vostres fills han pogut practicar:
– els conceptes llarg-curt, petit-gran (racó de matemàtiques)
– reconèixer els noms dels companys i practicar la psicomotricitat fina amb l’ús de pinces (Racó de llengua)
– fer creacions lliures amb blondes i rotuladors (racó de plàstica)
– practicar i interioritzar diferents grafismes amb làmines plastificades i botons (Racó de grafisme)
– practicar seqüencies temporals (al racó de la pissarra digital)
– fer construccions amb peces imantades i descobrir noves propietats dels materials (al racó de les construccions)
– Jugar a la cuineta (al racó de joc simbòlic)
– representar el conte del Patufet i adoptar el rol dels diferents personatges (al racó de la taula de llum)
– experimentar amb cigrons, arròs i diferents estris (al racó d’experimentació)
– I, per últim, enfilar lletres de colors per a augmentar precisió i agilitat manual (al racó de motricitat fina)

Esperem que gaudiu de les imatges:

Fem matemàtiques manipulatives!

Hola de nou, famílies!

Com ja sabeu, a l’educació infantil, la base de l’aprenentatge és el joc. Per aquest motiu, fomentem l’aprenentatge de les matemàtiques a partir de la manipulació i el joc, per tal que l’aprenentatge sigui vivencial i significatiu.

A continuació, podeu veure les últimes sessions de jocs matemàtics, on els vostres fills han fet un puzzle gegant cooperativament amb els companys; han practicat la relació quantitat-grafia; han après a classificar segons la forma els blocs lògics; i han practicat la ubicació espacial jugant amb les peces de LEGO.

Mireu, mireu que bé que ho fem!

7a ronda de racons!

Hola Famílies,

Tot i que feia dies que no penjàvem res dels racons, a continuació, podeu veure els racons que vam portar a terme fa unes dues setmanes:

– Racó de construccions: amb peces de diferents formes i colors, els infants fan construccions pròpies desenvolupant la noció espacial i la creativitat.
– Racó de grafisme: Amb pintura, fem línies, unint dos punts i estampem punts entre les línies.
– Racó de llengua: practiquem l’escriptura del propi nom i del nom dels companys
– Racó de matemàtiques: practiquem la relació quantitat-grafia, fixant-nos amb la quantitat i grafia que ens indiquen les targetes i buscant la pinça corresponent amb la quantitat adequada.
– Racó de plàstica: manipulem plastilina i creem produccions lliures, per a desenvolupar la creativitat i la motricitat fina.
– Racó pissarra digital: juguem a fer trencaclosques relacionats amb Sant Jordi
– Racó de pissarra: confegim el nostre nom i el dels companys amb lletres magnètiques.
– Racó d’experimentació: experimentem i manipulem cigrons i arròs crus.
– Racó de la taula de llum: juguem amb la llum i les figures geomètriques transparents.
– Racó de motricitat fina: amb les pinces (sense tocar-ho amb les mans) hem de col·locar les boles de colors sobre la catifa.

Esperem que gaudiu del vídeo!

Excursió a la Font Picant

Hola Famílies!!

Tot seguit, podeu veure el recull de fotografies de l’excursió a la Font Picant!
Ens va fer molt bon dia i ens ho vam passar d’allò més bé!