Lectura del paisatge des del volcà Montsacopa o volcà Bisaroques

Dimensió món actual
Activitat: Lectura del paisatge des del volcà Montsacopa i Bisaroques.
Competències:                                                                                                                      1- Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.                                                                                             
3- Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi

Objectiu: Descriure el paisatge de la zona a partir de l’observació directa i indirecta

Continguts:                                                                                                                              – Fases d’una investigació: disseny de la cerca, instruments d’ observació i mesura, anàlisi de resultats, elaboració de conclusions, comunicació dels resultats, formulació d’hipòtesis, recollida de dades i preguntes científiques.
-Problemes socials rellevants: qüestions socialment vives.
-Sistema geològic. La Terra: origen, estructura, canvis i continuïtats geològics
-Espai geogràfic:
.Instruments per a l’orientació: brúixoles
.Representacions cartogràfiques: mapa
Requeriments de l’activitat:
– llegir l’article ”les últimes notícies de volcans a la Garrotxa” i veure una filmació del vulcanisme de la zona volcànica de la Garrotxa. Es proposen des del CdA unes preguntes:
-Com us imagineu la ciutat d’Olot i els volcans que hi ha?
A l’escola els alumnes se’n plantegen una per resoldre durant l’activitat
Avaluació:
Nivell 1 Formula preguntes descriptives i explicatives.                                                  Nivell 2 Formula preguntes de generalització i comprovació.
Nivell 3 Formula preguntes predictives i de gestió.