La Fageda d’en Jordà, l’ alzinar, el bosc de ribera, la roureda…(S)

 Àmbit cientificotecnològic
Activitat: Estudi d’un bosc
Dimensió indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
Competències:
2- Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals.
4-Identificar i resoldre problemes científics susceptibles de ser investigats en l’àmbit escolar que impliquin el disseny, la realització i la comunicació d’investigacions experimentals
Dimensió medi ambient
10- Prendre decisions amb criteris científics que permetin preveure, evitar o minimitzar l’ exposició als riscos naturals
11- Adoptar mesures amb criteri científic que evitin o minimitzin els impactes mediambientals derivats de la intervenció humana.
Objectiu: Identificar els diferents elements que configuren una comunitat vegetal (estrats d’un bosc, superfície, relleu, fauna…)
Continguts:
– Mapes i perfils geològics.
– Model de canvis geològics.
– Estructura de la geosfera ( risc sísmic i volcànic)
– Components i interaccions dels ecosistemes. Interferències de les activitats humanes.
– Fases d’una investigació
Requeriments de l’activitat:
– Buscar informació de la vegetació de la Garrotxa.
Els alumnes formulen hipòtesis sobre l’estructura d’un bosc característic de la Garrotxa.
Avaluació:
Nivell 1  Identifica els aspectes del fenomen que poden explicar-se de manera científica i relaciona el fenomen amb el model de referència més útil per explicar aquests aspectes    Nivell 2  Construeix explicacions en termes d’aquestes relacions.
Nivell 3 Preveu l’evolució futura del sistema a partir de la situació actual.