Projectes compartits

Els projectes compartits són un dels eixos de treball del nostre camp d’aprenentatge. Ja fa alguns anys que fem diferents projectes pensats per portar a terme conjuntament amb els centres educatius de la nostra comarca. Són projectes que es van desenvolupant durant tot un curs escolar, on les activitats es reparteixen al llarg de l’any.

Per sol·licitar la participació en aquests projectes, és necessari que us inscriviu, dins el termini del 15 al 31 de maig, a través de l’aplicatiu del Departament d’Ensenyament.

Alguns dels projectes que hem anat desenvolupant al llarg dels anys són els següents:

Projecte rius i rieres del Berguedà

On diferents grups de cicle mitjà de la comarca del Berguedà estudien un riu o riera proper per tal de conèixer-ne el seu estat de salut i quines accions de conservació poden portar a terme. Enllaç.

Projecte coneix l’entorn del meu poble

Destinat a alumnes de cicle superior, on a través d’un itinerari ens donen a conèixer una part del patrimoni natural o cultural dels seus municipis. Més informació. Enllaç

Projecte Llobregat

El projecte Llobregat va néixer gràcies a l’interès i col·laboració dels 3 CdA que es troben situats al llarg del riu Llobregat, cadascun en un tram diferent. Així els CdAs de Can Santoi al curs baix, de La Culla al curs mitjà i de l’Alt Berguedà al curs alt, treballem diferents aspectes del riu amb un grup d’alumnes de cada tram amb l’objectiu de compartir coneixements i activitats entre els tres grups d’alumnes participants. Enllaç.

Projecte de suport a l’hort escolar

El projecte pretén incidir a través de propostes de caire pràctic, en continguts educatius relacionats amb la vida de les plantes de forma sempre respectuosa amb el medi. Algunes de les experiències tenen com a base les suggerides a “L’Hort escolar ecològic” de la Montse Escutia. Enllaç.

Suport al projecte “Adopció educativa d’un monument”

Aquest projecte, cuinat a casa nostra al CdA de la Noguera, s’ha anat escampant per la nostra geografia. Des del CdA de l’Alt Berguedà podem col·laborar amb els centres propers que ho desitgin en el disseny i posada en marxa d’aquest projecte als centres. Adreçat a alumnes de CS de Primària o primer cicle d’ESO. Més informació.

Projecte impacte ambiental

Dirigit a l’alumnat de batxillerat que fa estada al Camp d’Aprenentatge, també es podria adaptar a 2n cicle d’ESO. Es tracta de fer un estudi d’impacte ambiental davant  la construcció d’un hipotètic embassament al curs alt del riu Llobregat. Enllaç.

Propostes de centres

Si algun centre té pensat algun projecte a desenvolupar i necessita la nostra col·laboració, es pot posar en contacte amb nosaltres i valorarem la proposta conjuntament.