Presentació

El Camp d’Aprenentatge1 de l’Alt Berguedà està situat al Prepirineu català, al costat del Parc Natural Cadí-Moixeró i prop de les Fonts del Llobregat.

La nostra situació geogràfica permet l’estudi d’un entorn natural propi de la muntanya mitjana, amb un paisatge i relleu característics, i del naixement del riu Llobregat, lligat al carst. Cal remarcar també la importància del patrimoni arquitectònic, principalment romànic i modernista, i d’un ric llegat històric i social lligat a la mineria i a la industrialització. Això fa que els nostres àmbits de treball més significatius siguin:

• El riu (morfologia, vegetació de ribera i qualitat de l’aigua).
  • El bosc (vegetació , rastres d’animals, aprofitament, fongs i bolets, …).
  • El paisatge: Pedraforca, cova de la Tuta i les Fonts del Llobregat.
  • Història i societat: la transformació d’un poble de muntanya, l’Edat Mitjana a l’Alt Berguedà, el Modernisme a l’Alt Berguedà.

Les activitats del CdA de l’Alt Berguedà són adequades als alumnes dels següents nivells educatius:

graella nivells educatius

Una mica d’història

El CdA de l’Alt Berguedà es va crear durant el curs 1992-1993, amb seu a Guardiola de Berguedà. Ubicat inicialment al Monestir de Sant Llorenç, des del curs 2002-2003 estem situats en una ala annexa a l’escola del poble, amb qui compartim alguns espais i aules.

Els centres estadants, inicialment s’allotjaven al Monestir de Sant Llorenç i actualment ho fan a la casa de La Sala, situada entre Guardiola de Berguedà i La Pobla de Lillet. Podeu trobar més informació sobre l’allotjament al nostre camp a les seccions On Som i Allotjament.

L’equip

Actualment al CdA de l’Alt Berguedà hi treballem tres docents del Departament d’Ensenyament:

Roser Capdevila, mestra de Primària i directora del CdA

Rosa Coll, professora de Secundària

Roger Mateus, mestre de Primària

Què pretenem?

• Potenciar el treball de camp com a eina didàctica bàsica per al coneixement de l’entorn.
  • Sensibilitzar als estudiants de la necessitat de conèixer, respectar i estimar el medi que ens envolta, intentant fomentar l’empatia cap al patrimoni natural, social i cultural.
  • Procurar que els alumnes desenvolupin tècniques d’investigació i de treball científic, aportant elements de reflexió i eines i materials pedagògics adequats.
  • Buscar estratègies per a compartir projectes amb els centres, utilitzant metodologies dinàmiques que impliquin professorat i alumnat a través de la col·laboració entres centres i/o amb institucions.

Us hi esperem!

1Els Camps d’Aprenentatge són serveis educatius del Departament d’Ensenyament que ofereixen al professorat i als centres docents la possibilitat de desenvolupar projectes de treball per a l’estudi i l’experimentació en un medi singular de Catalunya; s’adrecen principalment a alumnes d’educació primària, secundària, cicles formatius i batxillerat. Podeu trobar més informació a l’enllaç següent: