XAFARDEJANT ALTRES BLOCS… (EXERCICIS BLOC Nº1):

Endintsant-me en d’altres blocs he pogut veure diferents maneres de treballar, i també diferents implicacions. He intentat entrar als blocs dels companys del curs que estic duent a terme, però com tots estem començant, crec que estem una mica verds (aquí també m’hi incloc jo) he pensat que els millors blocs per xafardejar i poder dir la meva són aquells que ja tenen un rodatge i experiència en aquest món.

M’he deixat caure pels mons de la música infantil i he entrat al bloc:  http://blocs.xtec.cat/femmusica/ el qual m’ha agrada molt. Potser guanya més punts pel fet de ser musical, és possible, però m’ha semblat molt interessant i entretingut, que crec que és el que m’ha fet que m’hi enganxi i d’on he pogut extreure i aprendre cançons i danses que es poden dur a la pràctica amb els cavalls. Seguint la pauta d’avaluació dels exercicis, he trobat algunes característiques però també algunes mancances. És evident que la participació dels infants al bloc hi és, però només d’una manera, els seus videos musicals són penjats al bloc, que és positiu, ja que ens permet als altres professionals i xafaders veure com es treballa la música, però no he trobat la participiació dels nens i nenes al bloc, és a dir, no es mouen amb autonomia a la xarxa, tampoc les famílies. Sí que mostra la vida del grup-classe a l’aula de música. Evidentment, es nota que està actualitzat el bloc i també ens permet redescubrir nous enllaços.

És un bloc musical i crec que la intencionalitat és donar a conéixer i ensenyar com es treballa la música i també com la podem ensenyar nosaltres com a professionals. L’he trobada molt interessant i de molts bons recursos.

Després m’he endinsat a un altre bloc http://blocs.xtec.cat/ceiplaparelladap4/ que és d’una aula de p-4. aquest bloc estava molt deixat, només tenia tres comentaris, la veritat m’ha semblat pobre. Suposo que són d’aquelles coses que es comencen i que de mica en mica es van deixant, suposo. No hi havia cap dels aspectes de la pauta avaluativa: ni partcipació, ni actualizació, ni cap mostra de la vida del grup-classe. No és per criticar però sap greu que essent això dels blocs un recurs interactiu interessant i divertit alhora sap greu que no s’aprofiti.

Espero que això a nosaltres els cavalls no es passi i poguem tirar endavant aquest bloc, aquest curs i els darrers.

Apa, això és tot!  

per la tardor, entreu a l’edu365

 Des de l’edu365 podem treballar la tardor, hem d’anar a EL MÓN PER UN FORAT  i posar-nos a SOCIETAT. Allí ho trobarem un munt de videos amb les seves activitats que fan referència a la Tardor. Seria aconsellable poder passar els videos que fan referència a cadascun dels apartats per tota la classe o en petit grup, on podem preguntar què han vist, de què parlava, etc; i a partir d’aquí poder fer les actvitats per parelles.

Espero que aprofiteu aquests recursos que l’edu ens ofereix. La veritat és que estan molt bé.

A continuació us he deixat les adreces penjades, no ho he pogut penjar directament al bloc.

http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/fruits_tardor/fruits_tardor.html

http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/panellets/panellets.html

http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/castanyada/castanyada.html

PROJECTE DELS CAVALLS

dsc00043.JPG

A l’aula hem treballat molt els cavalls i aquest ha estat el projecte que hem elaborat. Ens ha dut molta feina, però n’estem ben contents de tot el que hem après i tot el què hem fet. Aquesta imatge forma part del projecte, aquesta és la tapa.