Línies generals d’avaluació

Finalment hem recollit tot el treball fet durant el curs i hem pogut el·laborar un procés d’avaluació que ens servirà de línia general per treballar a les escoles.

  1. Planifiquem l’acció d’aprenentatge presentant als alumnes un pla de treball que serà una visió global del procés d’aprenentatge. Establim diferents nivells competencials.
  2. Compartim els objectius d’aprenentatge amb els alumnes que saben així que se’ls avaluarà. Ho relacionem, sempre que sigui possible amb una bona pregunta inicial.
  3. Dediquem un temps perquè l’alumnat anticipi i planifiqui les accions necessàries per resoldre les tasques mitjançant diferents eines d’auto-regulació de l’aprenentatge.
  4. Fem un seguiment del cicle, dedicant un temps a recapitular, tot comprovant el grau d’assoliment dels aprenentatges.
  5. Fem un retorn individual dels resultats d’aprenentatge, fent referència als nivells competencials establerts al principi.

Aquest procés el representem en un pòster (creat amb el programari en línia GLOGSTER) que pot servir com a referent visual pels mestres.

Aquest article ha estat publicat en Avaluació, Competències. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Línies generals d’avaluació

  1. Retroenllaç: Com avaluem un PI? |

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *