UN PROJECTE “BESTIAL”: ELS DINOSAURES!!

Hola famílies!!

Els Exploradors de l’illa del tresor, finalment han decidit convertir-se en paleontòlegs i investigar i descobrir com van viure els dinosaures al nostre planeta fa tantíssims milions d’anys.

Van escollir aquest tema per al seu projecte perquè els interessa molt i volen saber moltes coses i treballar de valent.

Així que, necessitarem la vostra col·laboració i ajuda per poder aprendre encara més!!

De fet avui hem tingut una gran sorpresa quan una exploradora ens ha arribat a classe amb una cria de dinosaure que tot just està sortint de l’ou.

Què? No us ho creieu? Doncs mireu, mireu i veureu com no us enredo…

Quina monada, oi?

Doncs felicitats a la Lucía i a la seva mare que han tingut aquesta idea tan bona. Tothom està tan engrescat amb aquesta cria de dinosaure que ja li volen posar un nom i adoptar-lo i convertir-lo en la nostra mascota. També volen fer contes i alguns fins i tot ja han pensat el títol que tindrà… Ja ho veieu, ens falta temps per fer totes les coses que se’ns acudeixen.

Així que, si teniu alguna idea o alguna proposta i voleu col·laborar, participar, ajudar… en aquest projecte, tots els exploradors estarem encantats!!

Ja us seguirem informant. Podeu escriure un comentari aquí mateix si teniu alguna  idea o alguna cosa a dir-nos.

APRENEM TREBALLANT EN EQUIP!

:-P Hola a tothom!! Els exploradors i  les exploradores de la selva aprenem molt treballant en equip. Busquem informació, ens organitzem, ens repartim la feina i … al final aconseguim fer coses molt maques !  :-P

No és gens fàcil  ;-) però mica en mica, ho estem fent millor.

ÀLBUMS IL·LUSTRATS 6è

Benvingudes i benvinguts alumnes de 6è:

Ja hem començat a treballar els àlbums il·lustrats!
Els de 6è A estem amb “LA ABEJA DE MÁS”, escrit per Andrés Pi Andreu ,il·lustrat per Kim Amate i editat per Ed. Takatuka.
Els de 6è B estem amb “¿PUEDE VOLAR UN CANGREJO?”, escrit per Graciela Repún i Florencia Esses ,il·lustrat per Javier Peña i editat per Ed. Océano Travesía.
Dos magnífics àlbums ,amb els quals estem fent conversa, escrivint històries i intentant passar-ho bé .
Aqui us deixem dos enllaços perquè pogueu gaudir d’algunes imatges d’aquests preciosos àlbums.

Aqui teniu algunes pàgines de l’àlbum “La abeja de más”.

Us convidem a escriure i compartir les vostres opinions: escriviu els vostres comentaris.

EL CONCURS DE LA BIBLIOTECA

Nens i nenes grans i petits, pares i mares, avis i àvies, germanets I germanetes, veïns i veïnes… HA ARRIBAT EL CONCURS DE LA BIBLIOTECA.

Ajudeu a endevinar de quin protagonista de conte es tracta… Ja ha sortit la tercera pista i a final de mes…sabrem qui és el guanyador o guanyadora.

PODEU TROBAR LES TRES PISTES A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. ALLÀ TROBAREU LES BUTLLETES. POSEU-HI LA RESPOSTA, EL VOSTRE NOM I EL CURS I… CAP A LA BÚSTIA!

HI HAURÀ UN PREMI QUE US FARÀ IMAGINAR I PASSAR AVENTURES!!

AFANYEU-VOS QUE NOMÉS QUEDA UNA PISTA!

CAP A LA BIBLIOTECA FALTA GENT!!    10518967_10152203520345373_4206563368539831843_n[1]

DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?

Hi ha contes que, a més de fer passar una bona estona als nens i nenes quan els escolten, també ens permeten treballar i transmetre’ls tot un seguit de valors i actituds positives.

Aquest és el cas d’aquesta divertida i bonica història, on tot un reguitzell d’animalets s’adonen que el que volen aconseguir només serà possible si s’ajuden i si treballen conjuntament. Així, tots units, finalment podran aconseguir el seu objectiu.

Una bonica metàfora que els alumnes han entès molt bé escoltant el conte i també creant els diferents personatges i col·locant-los fent un castell ben alt, tan alt que, finalment, arriben a tocar la lluna!

I quin gust tenia?

Llegiu el conte i ho descobrireu i de ben segur que us agradarà!

DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?

AUTOR: Michael Grejniec

EDITORIAL: KALANDRAKA

ELS EXPLORADORS EN BUSCA DEL TRESOR A LA COVA DEL DINOSAURE!

(Properament anirem penjant més fotos)

Els exploradors de Can Serra hem sortit al bosc a buscar un tresor.

Gràcies a les pistes que la nostra amiga i exploradora Mariana Ponts ens ha deixat, hem pogut arribar finalment a la cova del Dinosaure de Can Coll i hem trobat el tresor.

No ha estat fàcil, hem hagut de superar cinc proves! Una de les més difícils ha estat travessar el riu per un pont de pedra! També hem hagut de cantar, recollir fulles i aglans, cridar com en Tarzan…i fins i tot ficar-nos a la cova on va viure el terrible dinosaure de Can Coll… Sort que la cova era buida i tots n’hem sortit sans i estalvis!

ENS HO HEM PASSAT D’ALLÒ MÉS BÉ!!!