Projecte dels Pirates

Iniciem un nou projecte sorgit pels interessos dels infants.  Hem après a jugar a cartes la tematica de la qual són els pirates i hem iniciat així un treball de vocabulari dels pirates entorn sense oblidar les normes del joc.

 

Paral·leament un infant de la classe ens ha portat una moneda de 50 d’Australia. Hem comptat fins a 50 i hem buscat al mapa on estava AUSTRALIA.

 

Entre tots hem buscat al Mapa i a la Bola del Món on posava Austràlia i hem observat acuradament el mapa. Ha sorgit una conversa entorn el mapa,  els vaixells pirates i els continents. Finalment la conversa s’ha aturat observant els cercles que hi havien al voltant del mapa i han estat ells mateixos que han encertat i han contestat: ES UNA “BRUJULA”! Element indispensable per poder navegar amb vaixell pirata.

Els infants porten imatges de bruixules i fins i tot una bruixola de veritat.  Observant les fotografies i manipulant la bruixola de veritat van arribar a aquestes conclusions :  No son totes iguals, algunes són més modernes que altres. Algunes tenen números i d’altres ratlles. Pero totes tenen dues fletxes i les mateixes lletres N, S, E i W i si ens movem per la classe les fletxes es mouen… Ens indiquen la direcció cap a on anem…

Per poder ajuntar tota la informació extreta de les imatges  de les bruixoles en dibuixem una conjunta a la pissarra de la classe,  esbrinem com s’escriu BRUIXOLA  i comptem quantes ratlles hi han de lletra a lletra; n’hi han 20.

Seguim amb els elements que necessita tenir un bon pirata. Que es necessari per trobar la terra després de molt navegar? Un telescopi de pirates! Estem contents/es perque hem pogut tocar i mirar per un monocle de veritat. Aqui en teniu les imatges…

Amb molta il·lusió en fa un cadascun dels infants…

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *