BLOGS EDUCATIUS

UNA EINA D'APRENENTATGE I COMUNICACIÓ A ED INFANTIL I ED PRIMÀRIA
  • rss
  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

14. REFLEXIONANT SOBRE L’ACTUACIÓ DEL PSICOPEDAGOG

M.ANGELS | 16 novembre 2011

El projecte que es du a terme, els blogs com a eina d’aprenentatge i comunicació, surt de la necessitat expressada per les famílies de conèixer que s’està fent a les aules dels seus fills, de compartir els aprenentatges, de fomentar la comunicació… de traspassar la barrera que apareix en començar l’escola i deixar la llar.

Aquesta primera necessitat expressada pels pares als tutors porta a reflexionar què es podria fer. Aquí és on entra l’actuació del psicopedagog (és a dir, la meva) :

  • Primer de tot escolta les necessitats expressades i en funció dels mitjans que té a l’abast -recursos tecnològics, professionals que treballen al centre- és quan pot valorar quina intervenció pot fer i com enfocar-ho.
  • En segon lloc escolta les propostes de tots els professionals que intervenen en el tema i com a facilitador que és el psicopedagog, com a col·laborado, proposa l’ús educatiu dels blogs d’aula, no com a simples noticiaris.
  • Reflexionant sobre quina serà la seva funció, en el treball de crear un blog educatiu, que ha de respondre a les funcions d’informació, comunicació i formació, decideix de quina manera pot orientar als professionals que hi intervenen. Com a assessor en el procés de creació del producte -el blog educatiu- cal que conegui el funcionament dels blogs, que els investigui, que els decobreixi en certa manera per poder ser una ajuda, un facilitador, un col·laborador tècnic pels mestres de l’escola. Aquí es fa evident que el psicopedagog intervé des de la vessant del disseny i elaboració de pàgines educatives a internet.

Però cal tenir en compte que aquesta pàgina educativa, promoguda per l’equip docent d’educació infantil d’un centre educatiu, està inmersa dins d’un context curricular molt concret: ve determinat per una programació anula, per una metodologia de treball, per uns objectius a assolir… i és aquí on també actua el psicopedagog, des de la vessant d’introduir les TIC en la programació d’aula.

Per tant, després de començar a treballar com fer el blog, què introduir-hi, com gestionar-lo, com organitzar la informació, com fomentar la comunicació amb els pares… queda clar que hi ha la vessant de situar el blog com un element dins d’un projecte molt més ampli i complet: el de la integració de les TIC en la programació d’aula del centre educatiu.
Per això caldrà que el psicopedagog:

  • Conegui les línies d’actuació del centre, els principis que el defineixen, i la seva programació anual.
  • Valori el grau de coneixement dels membres implicats en l’ús de les TIC (coneixements, creences, actituds…)
  • Tingui molt clars els principis psicopeducatius que defineixen les actuacions del professorat
  • per d’aquesta manera poder incidir en:
  • Estructurar el pla TAC de centre que tingui en compte els seus membres i les seves possibilitats
  • Fomentar la reflexió i el treball en equip dels col·lectiu de mestres per a l’ús de les TIC a l’aula: metodologia, finalitats…
  • Valorar el procés que s’està duent a terme, des d’un punt de vista extern, analitzar-lo, per poder orientar i guiar segons les necessitats.

Per tant, queda clar que el projecte s’engloba en les dues vessants d’intervenció del psicopedagog: elaboració d’un producte i la integració d’aquest en la programació d’aula.

Categories
REFLEXIONS
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« 13. REFLEXIONANT sobre l’enquesta a les famílies 15. PSICOPEDAGOG, MESTRE O INFORMÀTIC. Qui n’és és tasca? »

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

QUI EL FA?

Jo, M. Àngels Aymerich Illamola, mestra d'educació infantil i que creu en les possibilitats de les TIC a l'educació, per millorar els processos d'ensenyança, adaptar-los, fer-los funcionals i vius, així com per obrir les escoles.
Aquest blog és fruit d'un petit treball de recerca i investigació sobre les possibilitats dels blogs educatius a l'etapa d'educació infantil.
Hi trobareu propostes i recomanacions.
6/01/2012

APARTATS

  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

REFLEXIONS PRÈVIES

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox