Orientacions sobre la lectura a casa

Aconseguir que els vostres fills obtinguin l’hàbit de lectura depèn, en gran mesura, de la vostra tasca. L’escola té un paper molt important en l’aprenentatge i el foment de la lectura dels vostres fills, però el gust per llegir va més enllà i no es podrà aconseguir plenament sense la vostra col·laboració. És important fomentar la lectura en els nens des dels primers mesos de vida i acompanyar-los en tot el procés.

Tot seguit us presentem una sèrie de recomanacions que us poden ajudar a aconseguir que els vostres fills trobin el gust per la lectura:

1. Intenteu que us vegin llegir a casa. Aquest és el primer pas que heu de fer com a pares: el contagi més eficaç és l’exemple.
  2. Llegiu en veu alta als vostres fills quan són petits. D’aquesta manera l’infant associarà els llibres amb una experiència de benestar i despertareu en ells l’emoció i l’interès cap als llibres.
  3. Practiqueu la lectura de deu a vint minuts cada dia amb ells. És més beneficiós llegir un temps curt cada dia que no pas llegir una hora seguida un cop a la setmana. A més d’ajudar-los a desenvolupar l’hàbit lector, els vostres fills us agrairan aquesta estona de dedicació i acompanyament diari.
  4. Valoreu el vostre fill quan estigui llegint, d’aquesta manera el motiveu perquè ho segueixi fent i consolideu el seu hàbit lector.
  5. Cal que tingueu a casa llibres que els interessin perquè són l’instrument més poderós per convidar a la lectura. Els vostres fills han de descobrir que es llegeix per aprendre, però també per passar-ho bé, per plaer i per distracció.
  6. És important que disposeu d’un lloc agradable per llegir amb llum adequada, amb tranquil·litat i sense sorolls que poden distreure la lectura.
  7. Ajudeu-los a planificar un temps per a la lectura i penseu que fora de casa també hi ha llocs i moments per llegir: a la biblioteca, a l’autobús, a la consulta mèdica…
  8. Doneu-los a conèixer altres formats, com els llibres digitals, els blogs, les pàgines web… com una manera diferent d’acostar-se a la lectura.
  9. Interesseu-vos per les seves lectures de classe i compartiu-les amb tanta naturalitat com pugueu, sense convertir-les únicament en un deure escolar.
  10. Feu amb ells activitats al voltant dels llibres, com ara dibuixar sobre els personatges dels llibres que llegeix, anar al teatre o al cinema a veure obres relacionades amb llibres.
  11. Mireu amb els vostres fills pel·lícules basades en llibres. Quan alguna pel·lícula els agradi molt, aprofiteu per explicar-los que està basada en un llibre que inclou moltes més coses que no apareixen en la pel·lícula per falta de temps. Podrà ser una motivació per a la lectura.

A continuació podeu observar les orientacions que dóna el Departament d’Ensenyament en la seva web de Família i Escola, que les podreu veure en aquesta web: clicar la imatge):

web

Novetats bibliogràfiques a la nostra biblioteca escolar!

Us anunciem que a partir de la propera setmana ja podreu començar a gaudir de la lectura d’una nova col·lecció a la nostra biblioteca escolar!

Es tracta de la col·lecció d’el “Club de les vambes vermelles”. A la biblioteca tidrem els 9 llibres que ha escrit la seva autora Ana Punset.

L’edat recomanada d’aquests lllibres és a partir de 9 anys!

Esperem que us agradi molt i us aventureu en aquesta nova lectura!

vambes

VI Concurs escolar de Còmics. T’apuntes?!

Des del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i FICOMIC, així com també desde la biblioteca de la nostra escola, et convidem a participar i assistir a la sisena edició del concurs escolar de còmics.

La temàtica escollida en aquesta ocasió per presentar-se al concurs és l’aviació al còmic.

Resultado de imagen de aviación comics

Tindrem la possibilitat de aconseguir molts premis interessants, com per exemple una Nintendo 2DS, un lot de productes de dibuix Sakura o un lot de còmics. Ja que aquest concurs consta de quatre categories (A, B, C, D), d’acord amb els nivells educatius de l’alumnat participant, des del cicle mitjà d’educació primària fins a l’alumnat d’ensenyament post obligatori, i per tant tenim molta probabilitat d’aconseguir algun premi d’aquests!!

Encara hi ha temps per a realitzar el treball, ja que la data límit d’admissió de treballs serà el 1 de març de 2017.

Aleshores què, t’apuntes?!

Encara estàs a temps, la inscripció s’acaba el 31 de gener de 2017.

T’esperem!!!

Benvinguts!!

Des de la biblioteca de l’escola, ens volem apropar més a tots vosaltres d’una manera més activa i participativa. Tenim moltes ganes de compartir amb tots vosaltres, amb nenes i nens, pares i mares, mestres, i qualsevol que vulgui seguir-nos, i endinçar-nos en un món meravellos ple d’aventures que contenen els llibres. En definitiva, tenim el propòsit de millorar el gust per la lectura i la cultura literària.

Benvinguda