L’escultura que més m’ha agradat

Després de la visita al MNAC dels nens i nenes de primer, hem recordat les escultures que havíem vist i els materials dels que estàven fetes, i cadascu ha dibuixat l’escultuta que mçés els ha agradat.

Manolo Hugué, Catalana asseguda, 1923

Manolo Hugué, Torero, 1913

Joan Rebull, Gitaneta, 1933

Leandre Cristòfol, Nit de lluna, 1935

Pablo Gargallo, Gran ballarina, 1929

Juli González, Home cactus I, 1939

Juli González, Cap de Montserrat cridant, cap a 1942

Cicle de Cinema i Drets dels Infants

Trobareu tota la informació clicant aquí.

El dret a créixer en família

Coincidint amb el 25è aniversari de l’aprovació de la Convenció sobre els Drets de l’Infant i donat que el 2014 ha estat declarat l’Any Internacional de la Família, dediquem el Cicle de Cinema i Drets dels Infants d’enguany a pensar i debatre sobre la importància que té l’entorn familiar per al ple desenvolupament de l’infant com a persona.

Es tracta de posar en relleu el paper educador de la família –tingui la configuració que tingui- i la funció que té d’acompanyament respectuós i d’integració dins de la societat.

Rossinyols

Els nens i nenens de primer A ja tenem nom  per la seva classe: els Rossinyols!!!

Aquest és un treball d’imaginació a partir de la foto d’un rossinyol… imaginació al poder !!

CARLES Lascano: un compromís amb la bellesa

CARLOS Lascano  és un director de cinema i animació el treball no podeu deixar de seguir. Inspiració en estat pur.

Trobat a la web Plástica Práctica, el blog de Inma Contreras

Mafalda fa 50 anys!!!

Sorgida a partir d’una campanya publicitària que no es va dur a terme, Mafalda va ser publicada per primera vegada el 29 de setembre de 1964, pel setmanari argentí Primera Plana com una col · laboració fixa, satírica i innovadora.

Des de llavors, el personatge d’aquesta nena de sis anys li ha donat la volta al món, amb especial repercussió als països de Llatinoamèrica. En ells és senzill identificar-se i ubicar els temes sobre els quals parla la caricatura.

Mafalda té sis anys i exhibeix una preocupació genuïna per tot el que passa al món. Escolta i comenta dia a dia les males notícies de la ràdio i de la televisió; sempre amb l’esperança que en algun moment tot s’arregli i s’aconsegueixi la pau mundial.

Quino (Joaquín Salvador Lavado) és un mestre de les tires de premsa, amb un estil de dibuix i un mestratge narrativa difícilment superables. Quino és sobretot un observador del seu temps i la naturalesa humana. En els seus dibuixos fa una anàlisi crítica del món en què viu ia través de les seves històries i els seus personatges de tot el bo i el dolent que tenim les persones. Dins de la seva llarga producció d’humor gràfic, és en els seus treballs menys coneguts (que no menys extens) on Quino demostra una imaginació sense límits i un sentit de l’humor que ratlla en l’absurd i surrealista.

Trobat a la Web Cultura Inquieta

Escultures amb pedres

Precioses escultures de Sharon Nowlan.

Sharon Nowlan viu i treballa a Pictou, Nova Escòcia, i porta produint el seu disseny i estil d’art únics des de fa més de 13 anys. Les matèries primeres per a les seves obres d’art procedeixen del seu entorn i s’interpreten i munten d’una manera única i interessant. El seu art toca un ampli espectre de temes com la família, l’amistat, l’amor i la memòria, per nomenar alguns. Ens encanta la senzilla complexitat del seu treball i la seva sensibilitat.