Lotte Reiniger – Papageno – (1935)

Lotte Reiniger : Les ombres que van precedir a l’univers de Disney
Unes tisores i alguns cartrons van ser les úniques eines que va necessitar aquesta artista alemanya per crear tota una filmografia basada en alguns dels contes més populars de la seva època .

Lotte Reiniger només va necessitar unes tisores i un simple paper per crear, amb infinita paciència , tot un món de delicadesa , ingenuïtat i bellesa. Però la seva aportació al món del cinema no es va quedar en la simple bellesa. Perquè Lotte Reiniger va ser l’encarregada de posar les primeres pedres sobre les que anys després s’assentaria tot el complex univers de l’animació. Enamorada del cinema, aquesta alemanya va crear el testimoni que anys després recolliria el mateix Walt Disney. I ho va fer amb unes simples siluetes animades. Aquest llargmetratge , reconeixen els que saben, no va ser el primer del seu gènere ; però sí el més antic de tots els que s’han conservat.

Contes audiovisuals il·lustrats !! Som Finalistes !!!

Quina emoció, el nostre conte audiovisual de 1r B Finalista als Jocs Florals Escolars de Barcelona !!!

Contes audiovisuals il·lustrats

Benvolguts i benvolgudes,

Ens plau informar-vos que hem rebut molts treballs dels centres en aquesta primera convocatòria

de contes audiovisuals il·lustrats i que les tasques dels diferents jurats de districte han estat laborioses:

Els treballs seleccionats a cada un dels jocs florals del districte per passar a ciutat han estat:

Districte Nom del Centre Curs participant Títol del conte audiovisual il·lustrat
Ciutat Vella Escola Cervantes 3r de primària En Max i el dinosaure volador
Ciutat Vella Escola Pere Vila 1r de primària En Bao i els seus amics
Gràcia Gravi 3r de primària La unió fa la força
Gràcia Turó del Cargol 1r de primària En quin pot hi haurà la sal?
Horta – Guinardó CEE La Ginesta Educació Especial L´avi i el seu record
Horta – Guinardó Escola del Mar 3r de primària Vet aquí la història!
Nou Barris Escola Splai 6è de primària Sant Jordi
Nou Barris IEA Oriol Martorell 1r de primària El cervolet
Sant Andreu Escola El Sagrer 6è de primària El gat, el gos i la guineu
Sant Andreu Escola Gavina Educació Especial El Vol de la Cris
Sant Martí Escola Vila Olímpica múltiples nivells Funalito
Sant Martí Miralletes 4t de primària El misteri de l’illa Imperium
Sants Montjuïc Escola El Polvorí 6è de primària La Caputxeta verda
Sants Montjuïc Escola Seat 2n de Primària L’aventura del petit Parasaurolophus
Sarrià – Sant Gervasi CEE Guru Educació Especial Chess Story
Sarrià – Sant Gervasi Reial Monestir de Santa Isabel 5è de primària La carxofeta negra

El Jurat de ciutat composat per Manuel Barrios, Ramon Espelt, Saul Dalmau i Lluís Vallvé

ha acordat seleccionar per unanimitat els següents cinc treballs finalistes :

Districte Nom del Centre Curs participant Titol del conte audiovisual il·lustrat
Ciutat Vella Escola Cervantes 3r de primària En Max i el dinosaure volador
Ciutat Vella Escola Pere Vila 1r de primària En Bao i els seus amics
Gràcia Turó del Cargol 1r de primària En quin pot hi haurà la sal?
Horta – Guinardó CEE La Ginesta Educació Especial L´avi i el seu record
Nou Barris IEA Oriol Martorell 1r de primària El cervolet

Als creadors i a les creadores dels  treballs finalistes i els seus companys i companyes del curs

se’ls convida a la projecció de tots els contes  finalistes en una sessió a la Filmoteca de Catalunya.

En aquest acte es farà públic el guanyador de la categoria de contes audiovisuals de Barcelona.

El treball guardonat  es projectarà al Saló de Cent a l’Acte dels Jocs Florals Escolars de Barcelona

i TV3 el produirà, en format televisiu, en col·laboració amb el centre educatiu  per ser emès dins

del programa Una ma de contes.

Us demanem que feu arribar la nostra felicitació a tots els infants i professorat que ha participat

i us agraïm la vostra participació.