Recepta de faves de l’hort

El nostre ja dona està donant els seus fruits! Han sortit unes faves molt boniques que vam collir per preparar un plat fantàstic. A l’aula SIEI treballem les receptes cuina.

Aquí us presentem la recepta de FAVES DE L’HORT:

INGREDIENTS: Faves, patates, cebes, bacon, sal i oli.

ESTRIS DE CUINA: Ganivets, tisores, cullera de fusta, taula de fusta per tallar, cassola i paella.

ELABORACIÓ: Primer de tot, cal netejar molt bé les faves recent collides amb aigua abundant. En segon, lloc s’han de pelar i tallar les cebes i les patates. A continuació, tirem un bon raig d’oli a la paella per sofregir la ceba. Tot seguit afegim el bacon a tires. Afegim la patata tallada. Quan està tot ben fregit, tirem les faves i ho acabem de coure tot amb un punt de sal.

Mireu les fotos i veureu la bona pinta que feien les faves! Per llepar-se’n els dits! Si voleu podeu provar de fer-les a casa vostra. Que vagi de gust!

Venda de roses de Sant Jordi

El passat dilluns 23 d’abril els alumnes de l’aula SIEI de l’institut Jaume I vam anar a vendre roses per diversos llocs a prop de l’institut. La venda va ser un èxit: ens van venir a comprar molts profes, també els pares i mares de les escoles Europa i de l’escola Santa Maria. No només vam vendre roses, també pins, punts de llibre i roses de llaminadura. Tot el que vam vendre estava fet a mà per nosaltres.

Va ser un dia de Sant Jordi inoblidable!

(Escrit per Inessa Mamedova)

Anem a l’Escola Voramar

El dia 19 d’abril vam anar a l’escola Voramar a fer un taller amb els alumnes de l’aula SIEI. Al taller vam fer un drac. Vam pintar unes oueres de color verd i les vam enganxar amb cola blanca. També els vam explicar la llegenda de Sant Jordi molt bonica, que havíem fet nosaltres a la nostra classe. També els vam regalar uns punts de llibre personalitzats fets a mà per nosaltres.

I el drac que vam fer els hi vam regalar als alumnes del Voramar!!!

(Escrit per Fran, Sandra i Inessa)

L’hort comença a florir!

Com que l’hivern s’està acabant i aviat començarà la primavera al nostre hort ja es nota l’arribada del bon temps. Les plantes de l’hort noten el canvi i les faveres i les pesoleres ja han començat a fer flors.

Les faveres tenen unes flors de tres colors: blanc, negre i lila. Les flors de les pesoleres són totalment blanques. Quan arribi la primavera aquestes flors es convertiran en tavelles, d’on sortiran les faves i els pèsols. També sortiran els alls i podrem collir les escaroles, els enciams, les cols i els bròquils, que ara ja han començat a créixer més ràpidament.

Mireu quines fotos més boniques!

El nostre hort

Aquest curs les alumnes i els alumnes de l’aula SIEI continuem tenint cura de l’hort de l’institut. Al novembre vam sembrar un munt d’hortalisses i verdures. Vam plantar enciams, cols, escaroles, coliflors, bròquils, bledes, espinacs, cebes, julivert, alls, pèsols i faves.

Cada setmana hem de fer moltes feines per mantenir l’hort en les millors condicions. Removem la terra per oxigenar-la, posem adob, netegem la brutícia i reguem amb molta aigua. Treballem molt perquè el nostre hort sigui ben productiu.

Un dia vam anar a la classe del Cicle Formatiu d’APD per explicar tota la feina que fem a l’hort. Vam fer una exposició oral amb murals, un plànol i fins i tot un powerpoint amb imatges. També els vam ensenyar l’hort en directe.

Després de l’hivern, amb l’arribada del bon temps tot el que hem sembrat creixerà i esperem poder començar a collir els primers enciams!

Panellets per la Castanyada!

Aquest any per la Castanyada vam fer panellets a l’institut.

Primer de tot, vam buscar la recepta a internet. Per fer la pasta vam barrejar uns quants ingredients: patata bullida, sucre i ametlla. Amb la pasta vam fer boles amb les mans. Després vam fer diferents panellets amb pinyons, ametlla trinxada i coco. Amb un pinzell vam posar clara d’ou pel damunt dels panellets perquè quedessin ben daurats.

Finalment vam posar-los a la safata i els vam coure deu minuts al forn.

Ens van quedar tan bons que no en va quedar ni un! Ens els vam menjar tots!

Benvinguts al bloc de l’Aula SIEI del Jaume I de Salou!

Us donem la benvinguda al nostre bloc!

Comencem explicant-vos que l’aula usee ha canviat de nom i ara es coneix com Aula SIEI (Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva).

Aquest curs 2017-18 publicarem aquí les activitats que anirem fent perquè estigueu al dia de tots els projectes que realitzem.