L’hort del SIEI

El divendres 21 de setembre, l’alumnat del SIEI vam fer molta feina per posar a punt l’hort del nostre institut. Va venir el Gerard a ajudar-nos. Ens va ensenyar com s’han de plantar les verdures i les hortalisses de l’hort.

Primer de tot, vam llaurar la terra amb una eina que la removia, clavant unes dents de metall posant el teu pes a sobre. Després vam repartir carbó vegetal pel terra. El vam trencar en trossos petits amb una pala de metall. També vam posar adob per tot arreu. Després vam fer forats amb un plantador i vam plantar enciams, bròquils, col·liflors, fonoll, julivert, bledes, etc. També vam sembrar faves, remolatxa i vam plantar cebes per fer calçots.

Finalment el Gerard ens va explicar com hem de regar perquè totes les verdures creixin sanes, fortes i boniques.

Si mireu les fotos veureu tota la feinada que vam fer!

ANEM A PORT AVENTURA!!!

EL DIA 13 DE JUNY DE 2018, L’AULA SIEI VA ANAR AL PORT AVENTURA. VAM PUJAR A MOLTES ATRACCIONS COM EL FURIUS BACO, EL TUTUKI SPLASH, SILVER RIVER FLUME, GRAND CANYON RAPIDS, DINO ESCAPE 4D, ANGKOR, CRAZY BARRELS I VAM DINAR A LA CANTINA DE MÈXIC MENTRE VÈIEM L’ESPECTACLE AIXÍ COM TAMBÉ VAM VEURE EL D’ALOHA TAITHÍ.

GRÀCIES A LA INESSA, AL JULEN I A LA ESTHER A QUI VAN POSAR UNA POLSERA IDENTIFICATIVA, VAM PODER PUJAR A LES ATRACCIONS SENSE FER CUES.

ENS VAM FER MOLTES FOTOGRAFIES I ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ I VAM ESTAR MOLT CONTENTS!!

BATUTS DE SÍNDRIA I MADUIXA!

El dia 7 de juny van venir els alumnes de l’aula SIEI del Voramar al nostre institut.  Vam fer uns batuts de fruites amb una recepta que ens van ensenyar ells. Els ingredients que vam fer servir son: síndria, maduixa, llet condensada, llet d’arròs i gel picat. Per fer un batut vam fer grups de 4 o 5 persones. Vam tallar un quart de síndria, unes quantes maduixes, vam posar llet condensada, llet d’arròs i després vam triturar els ingredients amb la batedora i al final vam posar gel picat. Després, ho vam posar en un got de plàstic, vam posar una palleta de color verd i blanc, que era molt bonica. I al final vam fer una foto de grup a l’hort i en l’aula SIEI.

FEM UN PLUVIÒMETRE

Quan comença la primavera arriba la pluja. Per saber si ha plogut molt o poc hem construït un pluviòmetre. Serveix per medir la quantitat de pluja.

Vam pujar al terrat de l’institut per instal·lar els pluviòmetres.

Per fer-lo necessitem:

Una ampolla de plàstic.

Unes tisores.

Un retolador.

Cinta adhesiva.

Mireu com hen quedat els nostre pluviòmetres! En podeu fer un a casa!

Recepta de faves de l’hort

El nostre ja dona està donant els seus fruits! Han sortit unes faves molt boniques que vam collir per preparar un plat fantàstic. A l’aula SIEI treballem les receptes cuina.

Aquí us presentem la recepta de FAVES DE L’HORT:

INGREDIENTS: Faves, patates, cebes, bacon, sal i oli.

ESTRIS DE CUINA: Ganivets, tisores, cullera de fusta, taula de fusta per tallar, cassola i paella.

ELABORACIÓ: Primer de tot, cal netejar molt bé les faves recent collides amb aigua abundant. En segon, lloc s’han de pelar i tallar les cebes i les patates. A continuació, tirem un bon raig d’oli a la paella per sofregir la ceba. Tot seguit afegim el bacon a tires. Afegim la patata tallada. Quan està tot ben fregit, tirem les faves i ho acabem de coure tot amb un punt de sal.

Mireu les fotos i veureu la bona pinta que feien les faves! Per llepar-se’n els dits! Si voleu podeu provar de fer-les a casa vostra. Que vagi de gust!

Venda de roses de Sant Jordi

El passat dilluns 23 d’abril els alumnes de l’aula SIEI de l’institut Jaume I vam anar a vendre roses per diversos llocs a prop de l’institut. La venda va ser un èxit: ens van venir a comprar molts profes, també els pares i mares de les escoles Europa i de l’escola Santa Maria. No només vam vendre roses, també pins, punts de llibre i roses de llaminadura. Tot el que vam vendre estava fet a mà per nosaltres.

Va ser un dia de Sant Jordi inoblidable!

(Escrit per Inessa Mamedova)

Anem a l’Escola Voramar

El dia 19 d’abril vam anar a l’escola Voramar a fer un taller amb els alumnes de l’aula SIEI. Al taller vam fer un drac. Vam pintar unes oueres de color verd i les vam enganxar amb cola blanca. També els vam explicar la llegenda de Sant Jordi molt bonica, que havíem fet nosaltres a la nostra classe. També els vam regalar uns punts de llibre personalitzats fets a mà per nosaltres.

I el drac que vam fer els hi vam regalar als alumnes del Voramar!!!

(Escrit per Fran, Sandra i Inessa)

L’hort comença a florir!

Com que l’hivern s’està acabant i aviat començarà la primavera al nostre hort ja es nota l’arribada del bon temps. Les plantes de l’hort noten el canvi i les faveres i les pesoleres ja han començat a fer flors.

Les faveres tenen unes flors de tres colors: blanc, negre i lila. Les flors de les pesoleres són totalment blanques. Quan arribi la primavera aquestes flors es convertiran en tavelles, d’on sortiran les faves i els pèsols. També sortiran els alls i podrem collir les escaroles, els enciams, les cols i els bròquils, que ara ja han començat a créixer més ràpidament.

Mireu quines fotos més boniques!

Carnestoltes!

Els alumnes i les alumnes de cicles formatius de grau mitjà ens van convidar a la Festa de Carnaval! Vam aprendre moltes coses sobre l’origen d’aquesta festa. Vam ballar al ritme de la música, ens vam maquillar i vam fer-nos fotos al Photocall. Tots i totes ens vam disfressar, cadascú del que va voler. Ens ho vam passar genial!!!