hanseligretel

Lectura recomenada ( amb Audacity)

L’Abril i la Noelia recomanen aquesta setmana el següent llibre de lectura: HANSEL I GRETEL. Un llibre per a llegir a casa o a l’escola, amb companyia  dels companys o dels pares.

Hänsel i Gretel són dos germans d’una família de llenyataires molt pobra. La madrastra convenç el seu pare d’abandonar-los al bosc per no haver de repartir amb ells el menjar familiar però ells poden tornar a casa seguint un rastre de pedretes que havien deixat al camí. Els nens repeteixen l’operació i aquest cop el rastre està fet d’engrunes de pa, que es mengen els ocells i per tant els nens es perden.

Intentant tornar, troben una caseta feta de llaminadures i xocolata. Quan estan menjant-se trossos de finestres i la tanca, surt una vella i malvada bruixa que tanca en Hänsel a una gàbia i fa de la Gretel la seva minyona. Amenaça de menjar-se el nen quan estigui gras, per això cada dia l’alimenta amb les llaminadures. En Hänsel, però, aprofita que la vella i malvada bruixa no hi veu bé i mostra un osset de pollastre quan ella li diu que tregui el dit per la gàbia per veure si s’ha engreixat.

Un dia, farta d’esperar, ordena a la Gretel que prepari una olla de foc bullint per cuinar-los a tots dos. Quan s’apropa per veure si està prou calenta, la Gretel empeny la vella i malvada bruixa a dins de l’olla de foc bullint, allibera el seu germà Hänsel i surten corrent agafant les joies, la fortuna, les monedes i la riquesa de la vella i malvada bruixa i llaminadures per al camí. Viuen feliços per sempre amb el seu pare amb les noves riqueses de la vella i malvada bruixa.

L’abril i la Noelia

AVS-Video-Editor-Free-Download

Tutorial edició de vídeo: part-1

Aquí teniu la primera part del tutorial AVS VIDEO EDITOR, que farem servir inicialment per fer els enregistraments de vídeo per les entrevistes i notícies escollides.

Pas 1. Primerament dissenyarem ” proyecto vacío”

Pas 2. A continuació importarem els arxius.

Pas 3. Biblioteca on podrem començar la nostra edició.

Pas 4 i 5 .  Afegir les fotos i vídeos a la línia principal d’edició.

Pas 6. Diferents opcions per afegir text, música, veu, efectes, transicions….

Pas 7. Afegir text: títols, bafarades,….

buscant la notcia2

Llums, càmera i acció.

Aquest nou projecte ens il·lusiona molt a tots. Els nens i nenes que iniciaran aquesta feina estan molt engrescats i motivats. La seva tasca és difícil però al mateix moment divertida, gratificant i emprenedora.

En un primer moment hauran d’escollir les notícies més atractives i vistoses de l’escola i del municipi. A continuació, fer un article utilitzant eines de text, de fotografia i en alguns casos de vídeo. Hauran de tenir cura fent servir un llenguatge correcte, una  bona entonació, una adient expressió gestual, i sobre tot, ser espontanis i naturals.

Prèviament caldrà una formació per poder portar a terme aquests objectius i moltes hores de paciència….

Aquí teniu un parell de fotografies dels nostres intrèpids i valents  periodistes aprofitant-se de les seves pràctiques. Sempre en busca de la notícia!!!

Fem periodisme

Aquí teniu alguns exemples d’activitats que es fan al nostre centre.

materials multimedia

L’ús didàctic del material multimedia.

Els materials multimèdia educatius són dissenyats per aplicar-se en els contextos específics de l’ensenyament i l’aprenentatge i s’ha de tenir en compte  els objectius que volem aconseguir.

L’ús de material didàctic té avantatges i desaventatges. Com a aspectes positius tenim les relacionades amb l’augment de l’eficàcia de l’ensenyament i l’aprenentatge: potencien la motivació i la implicació dels alumnes, proporcionen molta informació, permeten treballs col·laboratius i compartir recursos, permeten treballar la diversitat, facilitant l’autoavaluació….

A més, permeten utilitzar les eines  TIC en una societat molt avançada com la nostra.

D’altra banda també podem trobar desavantatges del seu ús com: problemes tècnics( manca de formació del professorat, manca de maquinari adequat), problemes organitzatius ( pèrdua de temps, frustracions, el control de la classe), problemes didàctics ( manca de formació, es perd l’hàbit de treball, excés d’informació)

En definitiva, com a mestres  hauríem  d’escollir el material multimedia més adequat als objectius que pretenem assolir, així com el més apropiat a les necessitats i expectatives dels nostres alumnes i sense deixar de costat un aspecte fonamental: la nostra formació i coneixement previ.

Recercatic: avantatges i inconvenients en l’ùs de les TIC.

Els materials hipermedies i multimèdies aplicats a l’ensenyament, Ana Mª. Duarte Hueros

Usos educatius del blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents.