INICI

En aquest bloc els infants de sisè de l’escola La Floresta t’expliquen les notícies més interessants des del seu punt de vista. Tens diferents categories per triar, segons el què t’agradi més llegir. Bona lectura!

1. NOTÍCIES ESBOJARRADES

2. NOTÍCIES ESCOLARS

3. NOTÍCIES DEL POBLE

4. NOTÍCIES NACIONALS

5. NOTÍCIES INTERNACIONALS

ÚS DIDÀCTIC DEL MATERIAL MULTIMÈDIA

Aquest bloc ha de ser una eina viva per la millora de l’expressió escrita de manera motivadora, inspirada en la inmediatesa dels recursos digitals i en l’interès per l’actualitat que mostren els infants.

Totes les notícies estan redactades, planificades i avaluades per infants de sisè de primària, amb el suport del mestre només quan és imprescindible. Ells mateixos trien les notícies a redactar i s’organitzen per grups, parelles o de manera individual. Abans de començar l’escriptura han d’organitzar els tres pasos a seguir en una bona expressió escrita:

proces expressio escrita

PLANIFICACIÓ del  text: fem un esborrany a mà de les idees principals, de la intencionalitat de la notícia i dels detalls que volem afegir.

PRODUCCIÓ: per redactar les notícies, fan servir aquest esquema:

QUALITATS DEL TEXT

REVISIÓ: un cop finalitzada la redacció, tots els infants revisen el seu text seguint aquestes pautes:

revisio del textg

Un cop revisat el text pels autors de la notícia, altres infants els avaluaran i ajudaran a millorar-los si s’escau, de manera que tots siguin autors, però també editors del contingut d’aquest bloc.

Aquest sistema de treball permetrà consolidar diferents aprenentatges tant de l’àrea de llengua com d’altres interdisciplinars:

• Treball en grup
  • Competències….
  • Procediments: publicació en un bloc, redacció i correcció de textos, investigació, interpretació i descripció de la realitat.
  • Crear pròpies opinions i manifestar-les de manera ordenada i coherent.

Amb l’ús de recursos audiovisuals que es presentaran al bloc (redacció de notícies, composició de vídeos, inserció d’imatges o textos, recerca de fonts, …) potenciarem un aprenentatge més significatiu de l’expressió escrita.

Fonts utilitzades: Orientacions per a la millora de la comprensió lectora i l’expressió escrita. Departament d’Educació, novembre de 2010.

NOTÍCIES INTERNACIONALS

El què passa a altres països del món.

NOTÍCIES NACIONALS

Les notícies del nostre país.

NOTÍCIES DEL POBLE

Notícies de l’entorn més proper.

Ja estem preparant la nostra paradeta de Santa Llúcia!!! Us hi esperem el proper cap de setmana a partir de les sis de la tarda a l’estació de La Floresta.

Escolteu la notícia:

nadal

NOTÍCIES ESCOLARS

Les notícies de la nostra escola, o d’altres escoles que ens han cridat l’atenció.

DIA DEL BRICOLATGE A L’ESCOLA

El diumente passat vam celebrar el dia del bricolatge a l’escola, i entre tots hem deixat l’escola ben maca. Hem arreglat, pintat, decorat, plantat, dissenyat, construït,… No deixeu de visitar-nos, l’escola fa goig!

Volem donar les gràcies a totes les famílies que han participat en la millora de la nostra escola.

QUI SÓC

Sóc la Fina Guerrero, mestra de música i tutora de primària, normalment dels més grans de l’escola. Amb els anys d’experiència he anat veient que l’expressió escrita és un aspecte difícil de treballar i millorar, així que m’he animat a crear aquest bloc per tal de motivar els infants a millorar la seva manera d’escriure, a partir de publicar notícies des de la seva perspectiva i esperit crític.

NOTÍCIES ESBOJARRADES

Aquí podreu trobar aquelles notícies que semblen difícils de creure, però que són absolutament reals.