Versionem cançons infantils al rock

Després de treballar ritmes i melodies del rock, parlar sobre els 3 instruments principals (bateria, guitarra i baix) i fer-ne exercicis de simulació d’instruments amb la veu i el cos, ens hem posat a treballar en l’activitat final: versionar cançons infantils senzilles al rock fent servir tots els coneixements musicals apresos. Aquí us deixem una mostra del nostre treball gravat amb la app Spreaker Studio.

Listen to "Cargol Treu banya Rock" on Spreaker.

Listen to "La lluna la pruna Rock" on Spreaker.

DEFINICIÓ DE ROCK

A classe fem recerca de definicions de rock i finalment ens hem decidit per una que creiem que és bastant completa. Hem gravat la definició amb audacity i l’hem adaptat una mica posant música rock (“Start me up” de Rolling Stones) per donar un aire més “roquero” a la nostra frase. Escolteu!

Treball de músics de Jazz

A classe hem treballat els músics Louis Armstrong i Charlie Parker. Hem fet recerca sobre els dos músics en grupets per tal de saber més coses de les seves vides i l’instrument que tocaven i seguidament cada grup ha buscat una foto dels músics i la modificat de manera lliure amb programes d’edició.

Mireu el resultat!

La improvització i l’estructura Jazz

A classe hem visualitzat una part d’un vídeo on parla de la improvització: Com improvitzem?

Seguidament ens hem posat a treballar amb els instruments Orff per tal de fer una simulació del què hem visualitzat. Es tracta d’un exercici fent servir els mateixos cartells d’estructura de Jazz que ensenyen al vídeo visualitzat; hem escollit una harmonia conjunta A, i una harmonia conjunta B, i després de treballar cada instrument per separat, ens hem ajuntat i ens ha sortit un molt bon treball de Jazz impro. Aquí us deixem algunes fotos.

L’ús didàctic del material multimedia

A les TAC podem trobar un munt de materials multimedia que estan al nostre abast, però quin ús se’n fa a les aules?

A la nostra escola tenim molt present el diferent maquinari tecnològic ja que a Educació Infantil i Cicle inicial es treballa amb ordinadors portàtils i tablets, a Cicle Mitjà es comença a introduir l’ús de Chromebooks i a Cicle Superior ja es treballa amb un Chromebook per alumne. A més tota l’escola està dotada de pissarres digitals. Amb tot aquest maquinari i d’altre que també tenim podem treballar les diferents materies enfocant-les cap a la competència digital.

Se sap que els portàtils, tablets, chrombooks,… ens poden ajudar a buscar informació de molts tipus i quan estem realitzant un projecte on la recerca és fonamental per adquirir coneixement, poder treballar de manera cooperativa i amb la tecnologia en mà ens ajuda molt a tenir molta informaciño en poca estona. A part d’això, també poden ser un recurs per treballar continguts curriculars difícils d’assimilar per mitjà de jocs educatius.

En el cas de la música, en la majoria de casos l’ús que se’n fa és de suport en video o audio, però també es poden utilitzar els recursos digitals per tal que els alumnes puguin crear una partitura, autogravar-se amb programes d’edició de so o fer muntatges de video, imatges i so amb el que han après sobre un mateix tema.

La veritat és que els materials multimedia són molts, només cal que prenem consciència de com utilitzar-los i com treballar-los amb els alumnes perquè puguin acabar produint ells sols un treball final.