Che cos’è il Palio di Siena

Escucha”Palio” en Spreaker.

Il Palio non è una manifestazione riesumata ed organizzata a scopo turistico: è la vita del popolo senese nel tempo e nei diversi suoi aspetti e sentimenti. Esso ha origini remote, con alcuni regolamenti ancor oggi validi dal 1644, anno in cui venne corso il primo palio con i cavalli, così come ancora avviene, in continuità mai interrotta (ad eccezione del periodo delle due guerre mondiali del XX° secolo).
 Il territorio della Città è diviso in diciassette Contrade con dei confini stabiliti nel 1729 dal Bando di Violante di Baviera, Governatrice della Città.

Ogni Contrada è come un piccolo stato, retto da un Seggio con a capo il Priore e guidato nella "giostra" da un Capitano, coadiuvato da due o tre contradaioli detti "mangini" o "tenenti".
 Possiede, entro il suo territorio, una Chiesa, detta "Oratorio", con annessa la sede ufficiale, dotata di un Museo, ove viene custodito tutto il suo patrimonio: cimeli, drappelloni delle vittorie, costumi della Comparsa - quelli in uso e molti di antica data - bandiere, archivio e tutto quanto altro concerne la vita della Contrada stessa.

Si giunge pertanto alla mattina del 29 giugno (per il Palio di luglio) o quella del 13 di agosto, quando iniziano gli intensi quattro giorni di preparativi al Palio.

Tradizioni: Pulcinella

Pulcinella aveva un gallo;
tutto il giorno vi andava a cavallo,
con la briglia e con la sella.
Viva il galletto di Pulcinella!
Pulcinella aveva un gatto;
tutto il giorno saltava da matto,
suonando una campanella.
Viva il gattino di Pulcinella!pulcinella

Ús didàctic del material multimèdia

Actualment, en el nostre món globalitzat i sempre més canviant, els recursos multimèdia han esdevingut eines transcendentals per transmetre materials educatius, coneixements i/o informació amb la finalitat d’aprenentatge. Són, per això, una estratègia didàctica dins del disseny educatiu. Com bé diu la Wikipèdia, el terme “multimèdia” es refereix a un sistema que utilitza més d’un mitjà de comunicació al mateix temps en la presentació de la informació, com el text, la imatge, l’animació, el vídeo o el so. Podem qualificar de multimèdia, a més a més, els mitjans, electrònics o d’altra mena, que permetin presentar i emmagatzemar contingut multimèdia.

Molts docents busquen, amb la implementació de projectes amb les TIC/TAC, involucrar l’alumnat i implicar-lo en activitats de classe, convidar-lo a la participació activa, augmentar el seu interès i fer que el seu aprenentatge sigui més significatiu. Segons les Instruccions d’inici de curs, les TIC/TAC ofereixen múltiples recursos i són un element de: motivació, dinamització, innovació i millora en els processos d’ensenyament i d’aprenentatge. En el nostre cas, però, la situació és lleugerament diferent: trobem a les nostres aules (d’EOI, d’adults) un púbic molt heterogeni i, sovint, en certes franges horàries, molt reticent a l’ús de les tecnologies. És per això que es fa èmfasi en el foment de l’autonomia per atendre la diversitat i en la cooperació entre iguals, la col·laboració i el treball en equip, per pal·liar la possible “discriminació” digital: els alumnes amb més dificultats a nivell tecnològic podran ajudar els companys en altres aspectes, com ara l’ús de la llengua estrangera. Podem afirmar, doncs, que en el nostre context, la utilització de les TIC/TAC no garanteix l’èxit acadèmic ni la motivació del nostre alumnat.

Referències:

Instruccions d’Inici de Curs per a l’organització i funcionament dels centres educatius públics d’educació infantil i primària i d’educació especial. Curs 2017/2018. Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya. 22 de juny de 2017

Wikipèdia: https://es.wikipedia.org

materiales-didacticos

Qui sóc? Què vull d’aquest curs?

Hola! Em dic Montse i sóc professora d’italià a EOI, tot i que també he ensenyat molts anys i ensenyo anglès. Fins el curs passat he treballat a l’EOI Barcelona Drassanes, però enguany treballo a l’Àrea d’Idiomes del Departament d’Ensenyament. M’he apuntat al curs perquè el tema m’interessa i perquè l’aprenentatge no s’acaba mai, i tinc moltes ganes de compartir punts de vista amb els companys 🙂

Bon curs a tots!

981b8c6f2a6b55c3c94d06d0a5bd5abd--quotes-motivation-motivation-inspiration