UNA CÀMERA, VEURE A TRAVÉS DELS ULLS DELS INFANTS

En el món dels adults, una fotografia ens pot evocar diferents moments viscuts, sensacions, sentiments … Però està clar que cada una d’aquestes emocions són percebudes pels receptors de maneres ben diferents.

Això mateix succeeix quan qualsevol cosa es mira a través dels ulls d’un infant.  El salt entre la visió d’un nen o nena i un adult és bestial i per això és interessant posar a l’abast dels alumnes un recurs fàcil d’utilitzar com és una càmera de fotos o una tauleta amb l’opció de fotografia.

Una manera ben senzilla de poder acostar-nos a la visió que té un infant del món que l’envolta és muntar a la classe un petit racó d’audiovisuals  amb càmeres de fotos i explicar als nens i nenes que aquests instruments ens ajudaran a recordar moments importants que succeeixen en el dia a dia de l’aula, que  és un recurs que podran usar lliurement sempre que vulguin deixar constància impresa d’algun fet destacat per a ells.  Observant allò  que els infants fotografien, nosaltres ens podrem fer una idea d’allò que és rellevant  per a ells.

Un cop impresa la fotografia que el nen o nena  hagi fet, les opcions per treballar  a dins de l’aula són infinites, es pot treballar el llenguatge verbal, en el moment que ell explica que hi apareix, per què la va fer…, el llenguatge escrit, pensant i escrivint  un títol a la fotografia i penjant-la a un mural de notícies…

També es pot fer un ús de la càmera més dirigit, sent l’instrument per descobrir diferents espais de l’escola, el seu entorn…

En definitiva, la càmera de fotos és un bon recurs per tenir a l’aula, sempre a disposició dels infants i utilitzar-lo tant per desenvolupar activitats dirigides que fomentin un treball cooperatiu amb un objectiu concret, com per plasmar i deixar constància de moments importants i significatius del dia a dia de l’aula.

 

 

Fotografia extreta de: https://pixabay.com/