Audacity: Projecte “La cultura emprenedora a l’escola”

Epic Cinematic Trailer (2016)
ALEX CHE
1.300

El programa “Cultura emprenedora a l’escola” fomenta l’esperit emprenedor i les competències bàsiques en el cicle superior d’educació primària.

Durant un curs escolar, l’alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el recolzament de la comunitat educativa, l’administració i altres agents socials de la seva localitat.

La metodologia educativa és el treball per projectes.

Reforça valors com la solidaritat, la igualtat d’oportunitats i l’equitat i constitueix una eina d’inclusió social.

La cooperativa centra l’activitat empresarial en la persona i no en el capital, es gestiona de manera democràtica i participativa i dóna part dels beneficis a projectes socials.

La participació dels ajuntaments i ens locals és cabdal en el projecte perquè facilita la relació de les escoles amb l’entorn i promou la implicació dels agents locals en la dinàmica quotidiana de les cooperatives. Els serveis de promoció econòmica i educació municipals actuen com a dinamitzadors i coordinadors del projecte posant els seus recursos al servei de l’esperit emprenedor de l’alumnat.

Edició d’àudio amb Spreaker Studio: Pixlr

Escucha”Pixlr” en Spreaker.

Pixlr és una eina d’edició d’imatges en línia i gratuïta que pot utilitzar-se des de qualsevol navegador que disposi de tecnologia Flash. Compta, a més, amb aplicacions per iOS i Android, fet que permet utilitzar-la des de pràcticament qualsevol dispositiu. Pixlr ve amb algunes opcions de Photoshop, suporta varies capes, ofereix diferents mides de pinzells i d’eines en general.

És molt divertida i amb un munt de possibilitats! Proveu-la!

Difusió del blog a les xarxes socials: Twitter

Edició i publicació d’imatge: Eina de retall d’imatges de Windows

Aquesta imatge està extreta de Google “Etiquetada per a la reutilització no comercial amb modificació” i després editada amb l’eina de retall d’imatges de Windows.

Plàstics

Captura

És una eina que desconeixia. És molt senzilla i però té poques opcions d’edició.

Edició i publicació d’imatge: Pixlr

Aquesta imatge està extreta de Google “Etiquetada per a la reutilització no comercial amb modificació” i després editada amb el programa Pixlr d’edició d’imatges.

15580749610_a8bf81cd81_b

15580749610_a8bf81cd81_b1

És molt divertida i amb un munt de possibilitats!

On s’ubica la nostra Cooperativa?

Som emprenedors a l’aula!

Cultura emprenedora a l’aula

Ús didàctic del material multimèdia

Segons paraules de Jordi García González, “multimèdia” és un terme emprat per descriure diversos tipus de mitjans que s’utilitzen per transportar informació:

• Text
  • Àudio
  • Gràfics
  • Animació
  • Vídeo
  • Interactivitat (L’usuari ja no representa un comportament passiu davant de la informació presentada, sinó que demanda interactuar amb la mateixa.)

La implicació dels alumnes en la creació del material multimèdia durant tot el procés (organització, planificació, realització i avaluació) permetrà consolidar els aprenentatges (treball de grup, competències, procediments…). La utilització dels recursos audiovisuals potenciaran un aprenentatge significatiu.

Qui sóc

Vaig acabar la carrera de mestra l’any 1984, i al no tenir feina, em vaig traslladar a Roma, on vaig viure i treballar com “au-pair” durant gairebé un any. A la tornada, vaig exercir de secretària administrativa en diferents empreses i, des del 2007, em dedico a l’ensenyament en escoles de Primària.

Aquest curs tinc una vacant i sóc tutora de 5è en una escola de Cerdanyola del Vallès (Barcelona).

M’agraden molt les noves tecnologies i poder aplicar-les a l’aula. Sempre que puc faig cursos per millorar els meus coneixements de les TIC per tal de poder ajudar als meus alumnes a aprendre més i  millor amb una forma diferent d’ensenyament.