Un tomb per Berga amb Google apps, plànol, a peu i virtual!!!

Aquesta setmana sortirem a donar un tomb per Berga.

Tots vosaltres veniu cada dia a l’institut seguint un camí, però:

• Sabeu a quina distància esteu del centre?
  • Segur que teniu calculada l’estona que trigueu per arribar-hi. sabrieu calcular-ne la velocitat? Si no tenim la distància que hem recorregut serà impossible.

Amb aquest vídeo ens tornarem experts en mesurar distàncies  utilitzant diferents dispositius , eines, plànols i recursos!

Visca les distàncies!

Animeu-vos a participar al concurs de Fotografia Matemàtica

El Concurs de Fotografia Matemàtica” és una activitat organitzada per l’ABEAM (Associació de Barcelona per l’Ensenyament i l’Aprenentatge de les Matemàtiques). Es va iniciar l’any 2000 per celebrar l’Any Mundial de les Matemàtiques.

Una foto és matemàtica si hi ha intenció per part de l’autor de que així sigui. Aquesta intenció matemàtica ha de quedar reflectida clarament en el títol de la foto, en el que s’ha de fer referència, d’alguna manera, al contingut matemàtic.

El concurs té els objectius bàsics següents:

• Fer veure a tothom que les matemàtiques estan immerses en la realitat que ens envolta.
  • Fer un treball matemàtic diferent al que es fa habitualment a les aules plantejant activitats per a la diversitat .
  • Fomentar l’esperit crític de l’alumnat.
  • Desenvolupar la competència artística i creativa .
  • Despertar la curiositat per conèixer quin és l’entrellat de la bellesa que ens envolta.

Animeu-vos a participar en el VideoMAT!

El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

Enllaç interessant:

VideoMAT

Trobem nombres a qualsevol lloc del nostre entorn, aprofitem-ho!