Els àudiotextos: un nou recurs al teu servei

Estem acostumats a llegir en veu alta o la lectura silenciosa, però no ens adonem que el llarg de la història de la literatura la majoria dels textos literaris foren concebuts per a ser escoltats, perquè la majoria de la població era analfabeta.

El nostre blog oferirà a partir d’ara un seguit d’àudios amb la reproducció de textos i fragments d’obres cabdals de la literatura universal.

Per obrir el foc et mostrem com fer-ho, a partir d’una selecció de textos dels primers continguts literaris del curs: les primeres literatures. En els temes següents ja haureu de ser vosaltres els que exercitareu la vostra competència oral.

    • La literatura de les primeres civilitzacions:
      • L’ART DE LA GUERRA

    • La literatura bíblica
      • CANTIC DELS CÀNTICS [Antic Testament: Càntic, 7, 7-10]

    • PARÀBOLA DEL FILL PRÒDIG [Nou Testament: Lluc, 15, 30-32]

La dignitat del professor honrat

pensador-01L’ensenyament de la literatura és útil socialment, entre altres coses, perquè mostra que la paraula pot utilitzar-se també per al bé. Una paraula pot ferir i pot matar. Però també pot salvar, també pot emocionar, també pot embellir el món.

Comparteixo amb vosaltres l’enllaç a un article recentment publicat en premsa sobre aquesta qüestió d’Oriol Pi de Cabanyes, qui com a professor universitari, periodista i escriptor, director de la Institució de les Lletres Catalanes (1988-1996) i responsable de Relacions Culturals de la Generalitat de Catalunya, aporta una nova visió de síntesi al debat sobre l’ensenyament de la literatura a la secundària. I ens alerta també que una societat que no respecta els seus mestres i professors és una societat en descomposició.