La cartellera

Presentem la cartellera per aquest cap de setmana!

Cinema mut

Hem mirat un fragment de Chaplin. Hem conegut les primeres filmacions cinematogràfiques i hem vist al principi eren mudes i aleshores tocaven música en directe per ambientar-les.

La cançó de piano que se sent de fons es diu “Chinese Umbrellas Ragtime” i és de l’artista The Piano Lady; descarregada des de la web de jamendo.

El precinema

Hem realitzat algunes activitats relacionades amb el precinema:

hem conegut els zoòtrops:

zoòtrop-pixlromatic

hem elaborat taumàtrops:

taumàtrops-gimp-noms esborrats

Provo de fer un carrusel

Amb algunes imatges lliures de drets d’autor, faig aquest carrusel de prova:

Ús didàctic del material multimèdia

En tot procés d’ensenyament – aprenentatge és important tenir en compte alguns elements per tal d’assolir els nostres objectius de la millor manera possible per a nosaltres i pels nostres alumnes.

Alguns d’aquests elements a tenir en compte són:

• Treballar a partir d’elements que motivin els alumnes.  Que siguin elements que els interessin o que hagin sorgit de la seva curiositat facilitarà el seu seguiment durant tot el procés, treball constant i motivació.
  • Han de ser els propis alumnes qui treballin i busquin la resposta als seus propis dubtes que al mateix temps aniran donant forma al treball.
  • Durant tot aquest procés el mestre ha d’estar atent per orientar, qüestionar i plantejar altres dubtes o opcions als alumnes, fer-los adonar del bon camí que segueixen i les diferents opcions que se’ls hi obren en la línia d’investigació que segueixen.
  • Reflectir tota la recerca i presentar l’objecte final d’aquesta serà el que permetrà consolidar els aprenentatges. En aquest punt els alumnes comparteixen la recerca i la creació final ja sigui a través de les xarxes socials, creant una presentació, un vídeo, realitzant una conferència o una dinàmica de grup a la resta de companys, etc. Així doncs en aquest punt entren en escena l’ús de recursos audiovisuals per potenciar l’aprenentatge significatiu.

Us adjunto un bloc molt interessant basat en això “Compartir per aprendre”.

Hola, món!

Benvingut/da a Formació XTECBLOCS. Aquest és el teu primer article. Edita’l o esborra’l i comença a fer ús del bloc!