Qui és aquest home i on està mirant?

Destacades

captura-de-pantalla-2017-02-27-a-las-7-40-46

En aquesta proposta construirem una nova mirada sobre aquesta obra. Consisteix a fer un petit treball d’investigació vinculat al Romànic, més concretament a la figura del pantocràtor de Sant Climent de Taüll, prenen com a referencia una nova perspectiva. L’objectiu és potenciar que l’alumnat es formuli preguntes i problemes vinculats a la relació entre obra i context. Considerarem tres vies d’apropament:

• La descripció dels aspectes visuals i procedimentals de l’obra.
  • El context cultural en el que s’ha produït.
  • La intencionalitat de l’artista.

Un aspecte que necessàriament apareixerà de forma zigzaguejant és el context cultural de l’alumnat, el lloc cultural des de el qual s’està parlant i és tan important o si més no, tant influent com la pròpia obra.

L’alumnat farà un seguit de tasques i diferents activitats individuals i grupals l’objectiu finals de les quals serà la creació d’un curtmetratge que pot ser un documental o bé un film de ficció que mostri i testifiqui els aspectes treballats.

@teresadibu

Música medieval

AVE MARIS STELLA

Ave Maris Stella (“Salve Estel del Mar”) és un himne llatí. El seu nom prové del fet que comença amb aquestes tres paraules. Es canta en la Litúrgia de les Hores de l’Església catòlica en les festes marianes, concretament en Vespres. El text es coneix des del segle IX; el seu autor és desconegut (s’ha atribuït a autors diversos; entre ells, a Venantius Fortunatus i Pau el Diaca). És un dels molts himnes marians medievals, com la Salve Regina o l’Stabat Mater.

Anem a investigar

LES PINTURES MURALS DE L’ABSIS DE SANT CLIMENT DE TAÜLL

El contingut d’aquest interactiu s’estructura en 7 seccions organitzades per ordre cronològic a partir del seu centre d’ interès principal: les pintures murals completes del 1123.El conjunt se centra en la comprensió de diversos aspectes d’aquestes pintures murals que, alhora, es poden fer extensius a la comprensió de l’època romànica. El contingut de cadascuna de les seccions s’entrellaça amb el de les altres. Cada recurs es pot complementar i tractar de manera transversal.L’objectiu és donar una visió de conjunt del projecte, facilitar eines per organitzar la recerca de la informació tot introduint les qüestions més rellevants.

logo_educaixa_cat

Pintures murals de Sant climent de Taüll

FITXA TÈCNICA

En aquest enllaç trobareu la descripció de l’obra a nivell material i tècnic.

taull1

Fitxa tècnica