TRENCACLOSQUES AMB FOTOGRAFIA

A classe estem treballant el Surrealisme i hem començat a experimentar amb els “Cadàvers Exquisits”. Hem fet un munt de fotografies als personatges de disbarats que hem creat amb peces d’un joc . Es tracta d’anar practicant abans de fer les nostres creacions fent servir diferents tècniques artístiques.

Amb una d’aquestes fotografies hem creat un trencaclosques. Us animem a resodre’l !!

AMB ULLS D’INFANT

Des de la nostra visió “d’adults”, de vegades ens costa creure en les possibilitats d’èxit dels nostres infants per si sols, perquè sempre tenim aquesta “necessitat” de fer de guia o de “bastida”, que tant ens agrada dir, oi?

Explicaré una experiència que em va ajudar a “veure”, que poden fer per si sols els infants:

Tenim unes jardineres que es planten a la tardor i s’encarrega Cicle Inicial/1r. Aquella sessió no vaig poder comptar amb la mestra de reforç per fer les fotos del procés, i per això vaig deixar l’ús de la tauleta i de la nostra càmera Nikon als infants. Sabien com funcionaven, doncs sovint les havien fet servir amb les mestres, però ara els fotògrafs serien ells i elles. Es tractava de captar els moments del procés, havien de tenir cura de les eines i compartir la feina de fotògraf.

Aquella tarda va ser especial. Sentía rialles, verbalitzaven emocions, s’organitzaven per recollir els diferents moments… En acabar no m’esperava que allò hagués estat profitós. Al dia següent vam veure les fotos a la PDI, i tot i que s’havien fet algunes fotos “d’amigotes”, estaven super bé plasmats els diferents moments de la plantada . Vam parlar de les imatges, reconeixien quines havien fet cadasscú i explicaven el per què; les vam ordenar en el temps, es van fixar en els colors, els reflexos de la llum, van ampliar el zoom per captar la imatge d’una abella a sobre una flor de calanchoë… Sens dubte, tot un treball d’expressió verbal i llenguatge matemàtic.

Amb aquestes imatges vam fer un llibre per al Racó de Biblioteca que sovint consultaven i s’explicaven entre ells i elles. Més endavant, ho vam documentar per escrit i va ser tot un descobriment de l’escriptura, encara amb ortografia natural.

Donat que va ser una situació d’aprenentatge positiva, els hi deixo sovint fer fotos de moments educatius i també espontanis, que aporten molt de “suc” a la vida a l’aula.

Deixo imatge d’un darrer treball on han fet de fotògrafs del Surrealisme…

 

FER DE MESTRA…

Des de petita feia de mestra quan jugava amb els nens i nenes al carrer.  Ara de gran puc dedicar-me a una “feina” que m’agrada i que m’enriqueix personal i professionalment.

Actualment treballo a una escola que a poc a poc s’ha anat fent gran i ara és de doble línia . Faig 1r de primària amb 25 infants que encomanen il·lusió, ganes per aprendre i molta curiositat per tot allò que se’ls presenta.

Cada dia “pujo” a l’escala de la motivació, per presentar les activitats i els continguts que treballem…

Ara amb els recursos que coneixeré en aquest curs, de ben segur que podem arribar “més amunt”…