On és la història?

memoriaOn és la història?

Qui fa la història?

I sobretot per què necessitem saber història?

De totes aquestes preguntes la que es plantegen més els alumnes és la tercera, i potser és la més complexa de respondre.

Els alumnes de 1 ESO han treballat la utilitat de la història, de totes les utilitats la més pràctica que han trobat és la memorització. El conèixer, recordar, situar i contextualitzar formen part d’aprendre història, i aprendre ajuda a memoritzar i a saber memoritzar, i la memòria, segons ells, és útil a la vida. Aprendre història ajuda a ordenar i classificar, i és una bona manera de millorar la capacitat de pensar, recordar i memoritzar.

I tu, què en penses?

Publicat dins de 1 ESO, Aula, General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Enigma 1 .- Sabeu quin lloc és?

Mireu el vídeo i deixeu la vostra resposta a comentaris.

Publicat dins de Aula, Edat Medieval | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Recordes on eres el dia …..

atentado-a-las-torres-gemelas

La història està formada per molts fets, aquests poden ser polítics, culturals, socials, religiosos, econòmics…etc.

Com a bons estudiants  és bàsic reconèixer els fets històrics dels fets del passat. Per després  descobrir-ne les causes; el per què, el quan, el qui, el on i després analitzar les conseqüències.

Saber les causes i conseqüències d’un fet històric és bàsic en l’estudi de les ciències socials sobretot en Història.  Però també en altres àmbits de la nostra vida.

A continuació us deixo una pregunta podeu deixar la resposta a comentaris.

Publicat dins de 1 ESO, Aula, Edat Contemporània, General | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari