FEM ANUNCIS AMB APP’S 2

0

Us deixem una nova mostra dels anuncis que hem fet i editat amb l’aplicació recomanada.

FENT ANUNCIS AMB APP’S 1

0

Aquí teniu una mostra d’anuncis fets a classe amb les tablets i una app d’edició d’audio. Després de realitzar les escaletes del que volen dir a l’anunci i dels son que hi apareixeran, per parelles han pogut fer les gravacions i aquí en teniu un exemple:

 

 

 

Hi seguirem treballnt però s’ho han passat en gran.

FEINES AMB AUDACITY 2

0

Aquí us deixem altres arxius d’àudio que hem pogut editar amb l’Audacity;

 

 

 

 

FEINES AMB AUDACITY 1

0

A continuació podreu escoltar 2 arxius multimèdia editats amb l’Audicity

Afegim noves fotos editades

0

Afegim dues fotos més editades tal i com se’ns va demanar. En aquest cas, s’ha dut a terme treball de difuminació de les cares dels menors i canvi de colors de la fotografia.

bm

IMG-20171124-WA0008

ghj

Us deixem aquí la difusió del nostre blog a les xarxes socials

0

El meu company i jo hem creat un compte a Facebook per tal de fer “públic” el nostre treball a les xarxes socials. Us deixem el link on podreu observar la publicació

https://www.facebook.com/nachojesus.gonzalezllosa.1

PREPARANT TASQUES PER A NOVES SESSIONS:

0

Dins de la sèrie d’activitats que estem realitzant amb els alumnes de 3r a 6è estem preparant materials per activitats (que desenvoluparem més a fons en posteriors artícles) com són el fet de preparar un parell d’ordinadors amb l’audacity (software de gravació i edició) i la captura de pantalles per a fons de les pel·lícules que realitzarem amb cicle superior.

 

ordinador modificada saturació2

(A aquesta imatge se l’ha modificat amb el gimp, no tan sols la mida sinó que s’ha passat a blanc i negre canviant la saturació des de les opcions de color)

scene22861

(Aquesta imatge és una captura de pantalla feta amb el “recortes” de windows per a ser modificada a posterior i feta servir com a fons en una escena)

LA NOSTRA AULA MULTIMÈDIA HA ANAT CANVIANT I MILLORANT

0

Amb el pas dels cursos i la millora del projecte d’audiovisuals hem anat modificant l’aula que en el seu moment va ser l’aula d’informàtica fins a la creació del nostre petit plató de cinema / televisió.

 

Ús didàctic dels projectes audiovisuals

0

Avui dia tots i tots invertim un bon nombre d’hores a la setmana a consumir productes audiovisuals que són creats pels mitjans de comunicació. Els i les nostres alumnes formen part d’aquests consumidors i per aquest motiu considerem que és important educar-los en el llenguatge audiovisual.
En aquest sentit, volem dirigir els nostres pensaments i elaborar diferents projectes en els quals els nostres alumnes hagin de crear diferents audiovisuals basats en alguns dels formats que poden consumir en el seu dia a dia. Com ja sabeu, l’aprenentatge significatiu està basat en la funcionalitat de l’aprenentatge, i el fet d’haver d’elaborar un audiovisual que podran compartir al seu bloc, ens permetrà abordar d’una forma més motivant i funcional, els diferents aprenentatges transversals d’altres matèries que ens permeti cadascun dels projectes.

Així doncs, un bon recurs podria ser l’elaboració de diferents programes de televisió o reportatges audiovisuals, en els quals els nens i les nenes hagin de fer un estudi basat en les competència comunicativa, per tal d’apreciar la tipologia textual més adient per fer servir en el seu projecte. Per exemple si volem fer un programa de cuina caldrà tenir present quines són les característiques del text instructiu i a més, treballar aspectes de l’àmbit matemàtic per poder desenvolupar totes les mesures necessàries.
Una vegada s’hagués dut aquesta primera part de planificació inicial, caldria fer un petit anàlisi dels tipus de plànols que es fan servir en el format audiovisual que hagin triat, per tal de poder-los aplicar en el moment de la gravació.
Posteriorment els nens i nenes haurien de de planificar el guió del seu producte tant a nivell textual com a nivell de producció audiovisual. Una vegada hagin fet aquest pas, caldria dur a terme la gravació amb les diferents tecnologies TAC disponibles. Per fer-ho caldria fer un petit estudi dels diferents aparells disponibles càmeres, tablets etc. i decidir quines de les característiques que presenten els diferents aparells s’ajusten més al producte que necessitem.
Per acabar caldria treballar el programari informàtic que els permeti desenvolupar petites feines d’edició dels vídeos realitzats. L’objectiu seria que ells i elles fossin capaços d’escollir els plànols i les escenes més adients i editar-les elaborant un producte audiovisual final.
Tot aquest procés s’hauria de desenvolupar mitjançant grups cooperatius de treball en els quals cada membre de l’equip assumís el rol en el qual es sentís més capacitat, i col·laborés, de forma activa en la realització de les tasques que tinguin els seus companys. Així doncs, les feines serien elaborades per tots i totes els membres del grup, però hi hauria un responsable de cadascuna de les fases del projecte.
Per acabar, l’avaluació es faria a partir del producte final aconseguit i mitjançant un procés d’autoavaluació en el qual, ells i elles poguessin definir quines han estat les fases del projecte que millor han funcionat i en quines han de millorar per tal d’aconseguir progressos en els projectes posteriors.
Veiem doncs, que la creació de productes audiovisuals ens permet fer els nostres alumnes protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge, tant en la planificació, organització, realització i avaluació del procés. A més el fet d’elaborar un producte propi, permet donar més funcionalitat i motivació a tots els aprenentatges realitzats vinculats a altres competències.

Jesús González

ÚS DIDÀCTIC DEL MATERIAL MULTIMÈDIA

0

Tots en el nostre dia a dia fem cerques a la web de manera que si ens es útil a nosaltres com no ho ha de ser per als nostres alumnes, això si, cal ensenyar-los a triar bé allò que cerquen i quin ús en fan. Existeixen milers de tutorials que expliquen com fer gairebé qualsevol cosa que puguem imaginar, són eines millors que una explicació tradicional ja que es pot pausar, repetir tantes vegades com calgui… Si a més a més són les nostres alumnes i els nostres alumnes els que realitzen aquests tutorials l’aprenentatge es dispara exponencialment ja que han de veure com ho faran, documentar-se i per tant aprendre sobre el que explicaran, realitzar-ho i per tant dur a terme un aprenentatge funcional, exposar-ho i així avaluar-se a si mateixos i a la seva feina, millorar en funció de si ha funcionat o no… I tot això, fent servir les eines digitals que volem que aprenguin a fer servir de forma responsable, crítica i com a creadors i no només com a consumidors.

Les tecnologies com a eines que són seran bones, dolentes o inútils en funció de l’ús que en fem i per tant caldrà ser conseqüents amb allò que volem, com ho fem servir i per què.

L’ús del vídeo a través de youtube per exemple, ens permet seleccionar aquelles explicacions que volem que quedin molt clares i tenir-les a disposició dels nostres alumnes quan vulguin i des d’ on vulguin. Si a més a més fem el possible per a que aquests vídeos siguin realitzats pels nostres i les nostres alumnes la feina serà doble, per una banda creen contingut que els ajuda a entendre millor l’aprenentatge, ja que els construeixen ells i elles, i per altra banda serà més atractiu per a aquell que ho visioni si el que s’explica és fet per persones amb interessos, edat o forma de fer semblant a aquells que l’han de mirar…

L’alumne ha de ser el protagonista del seu aprenentatge i pensem que si ell o ella creen els materials que a més els serviran per a entendre millor el món que els envolta doncs millor que millor.

Per anar acabant, també considerem què l’ordinador o la tauleta són eines molt útils en l’atenció a la diversitat per l’adaptació de programari, la creació de contingut específic o el fet senzill de poder reproduir un vídeo o un àudio per exemple les vegades que calguin.

 

Nacho Llosa

Go to Top