Visita al Cosmocaixa

Avui, 1 de febrer, hem anat al Cosmocaixa. A l’entrada hem vist un cap de triceratops, és el cap més gran de tots els dinosaures.

Després hem anat a veure el bosc inundat, és una xulada! Hi ha un caiman, peixos lluna i un peix molt estrany.

Abans de dinar, hem entrat al Planetari Bombolla. Hem vist les constel·lacions dins d’un globus i també la mida de cada planeta. Ha estat molt interessant!

Eloi M. 3r A

Els de primer treballem la família

Els nens i nenes de primer estem treballant la família a Medi.

Ens agrada molt i estan descobrint que són nebots, néts i fills a més a més de ser qui són. També hem treballat d’on vénen els nostres cognoms i ara estem observant els nostres arbres genealògics. Volem agrair la feina feta per les famílies, heu fet autèntiques meravelles i les tutores estem molt contentes.

Gràcies de debò. 😛

Apadrinament lector

Avui, hem conegut els nostres padrins de 6è.

Estem encantats perquè ens acompanyaran cada tarda de dilluns en el nostre aprenentatge de la lectura. Cada alumne té un padrí/na que l’ajuda en l’entonació i la comprensió dels contes que trien d’una caixa específica per aquesta activitat i després omplim una fitxa sobre el conte triat. Tenen cura de nosaltres i serà un viatge molt interessant que durarà fins a final de curs.

Gràcies padrins. 😛

Ha arribat l’hivern !!!

Els nens i nenes de primer hem vist les formes que fan els flocs de neu.

Hem treballat com es forma la neu i hem conegut un investigador que observa les formes que es fan en els flocs de neu amb un microscopi i els fotografia. Aleshores nosaltres els hem pintat amb pintura usant els colors freds de l’hivern. Després ho hem envernissat amb purpurina i així de macos ens han quedat els passadissos.

Visita a la Fundació Alícia i al Monastir

Els alumnes de quart hem anat d’excursió a la Fundació Alicia per treballar diferents aspectes de l’alimentació.

Hem gaudit de fer el taller “Fem cuinetes” on hem pogut elaborar tres receptes de cuina. Com ja prèviament a l’escola vam treballar la piràmide dels aliments, hem treballat els bons hàbits alimentaris aproximant-nos a la diversitat culinària i tastant receptes que hem elaborat en equip.

D’altra banda, hem fet la visita del Monestir de St Fruitós de Bages. És un monestir màgic que mai ens oblidarem. Sabem que té mil anys d’història, s’ha anat construint i remodelant al llarg del temps. La vida al monestir era dura i durant al dia els monjos havien de treballar, llegir, escriure, tenir cura dels horts, les granges, el celler… D’aquesta manera, el monestir és com una petita ciutat.

Hem après, que vivint en grup, es poden repartir bé les feines.

CAL TREBALLAR EN EQUIP PER ACONSEGUIR ELS NOSTRES OBJECTIUS!!!

Reciclatge de paper

Els nens i nenes de primer hem començat un projecte de reciclatge de paper.

Dos nens/es de cada classe surten cada tarda amb un cabàs a recollir els papers de les papereres de paper de tota l’escola. Després, el buiden als contenidors blaus i anoten, amb gomets, en una graella la quantitat de cabassos que recullen. Al final del curs, comptarem quants cabassos hem llençat cada mes i en total.

Fem cagar el Tió !!!

Els nens i les nenes de primer hem fet cagar el Tió i la veritat és que ens hem espantat una mica. 😯  😯  😯

Després de cantar la cançó i de que quatre companys escollits per sorteig piquessin el tronc, només hem trobat una carta on ens deia que havíem estat molt bons, però cap regal. Hem buscat per tota l’escola i res. I quan per fi tornàvem a la classe…. SORPRESA!!!

A les taules hi havia regalets!!!!! Llaminadures i Playmobils.

Quina il·lusió ens ha fet!!!!