ALTRES ACTIVITATS

A part de les activitats que s’han realitzat a través de l’ordinador, també hem creat un fons marí en una aula entre tots els nens/es d’educació infantil. Cada classe ha decorat un espai de l’aula.
Una altra activitat és la de fer gargots amb un llapis i desprès s’ha de buscar les formes que més s’assemblin a un peix i finalment pintar-ho.
Per finalitzar el projecte del fons marí farem una sortida per l’Estartit, concretament pujarem al Nautilus, perquè els nens/es puguin apreciar el mar amb els seus propis ulls.

camara-canon-829
camara-canon-814
camara-canon-839

PROJECTE DEL FONS MARÍ

S’ha escollit aquest projecte en funció dels interessos personals dels alumnes d’educació infantil. El projecte s’anomena: EL FONS MARÍ. Aquest és un projecte compartit ja que el realitzen tots els grups d’educació infantil. Encara que cada aula treballa diferents animals del mar i les activitats són modificades segons el nivell de cada classe. En el bloc concretament explicarem les activitats de P4.

Aquest projecte permet treballar de manera globalitzada les 3 àrees de coneixement, però la que més incidim és la de Descoberta de l’entorn.

Els objectius que ens hem plantejat són:

Saber els trets més rellevants dels animals que estudiarem.

Classificar els animals segons que mengen, on viuen i com es reprodueixen.

Fomentar el respecte de l’entorn natural.

Fomentar la participació en la conservació de l’entorn natural.

Pel que fa a la metodologia, s’ha de dir que és una metodologia activa i vivencial, ja que és motivadora perquè es té en compte els interessos dels nens/es i això fa que engresqui l’activitat i la participació. També és una metodologia oberta i flexible, ja que s’adapta a l’entorn i la vida real dels nens/es. A més és observacional perquè l’observació és un mitjà prioritari d’informació. I també és innovadora perquè impulsa l’expressió oral i la creativitat.

Com educadores confiem en les capacitats de progrés de cada un dels nostres alumnes. Tenim en compte les capacitats de cada un i les nostres expectatives no són per tots iguals, però promovem el desenvolupament i els progressos de tots.

En quan a l’atenció a la diversitat, les activitats possibilitaran que els alumnes vagin al seu ritme, les mestres podran atendre els alumnes de forma individualitzada i a més les activitats facilitaran l’aprenentatge de tots els alumnes.

Pel que fa a l’avaluació hi ha tres moments significatius a tenir en compte:

Avaluació inicial: Aquesta serà el punt de partida del procés ensenyament- aprenentatge. Aquesta avaluació es farà a través de l’activitat : Què en sabem del fons marí?.

Avaluació contínua: Aquesta ens donarà les dades sobre el procés d’ensenyament- aprenentatge, les dificultats que han sorgit… i això ens permetrà adequar aquest procés, si els resultats no són els desitjats. Aquesta avaluació es farà a través de l’observació directa i s’aniran anotant tots els comentaris en una llibreta.

Avaluació sumativa: En ella sabrem si els alumnes han assolit els objectius que ens hem proposat anteriorment. Aquesta avaluació es farà a través de l’ultima activitat, que consisteix en un power point i la posada en comú de tots els cursos d’educació infantil.

marroig11

VETERINARIS

Com ja sabeu sóm la classe dels dofins i ens agraden molt els animals. En aquest vídeo podeu observar:

En Manuel, un nen de 13 anys que és autista, fa una teràpia amb dofins. La Pita, la gata de la Isabel i en Fidel, l’han operat per treure-li un bony que tenia al tòrax. En José Manuel Rey, el veterinari rural, ha anat a la granja la Font d’Almacelles perquè hi ha una vaca que té problemes per parir. Al zoo marí Marineland, a Palafolls, hi ha quatre pelicans blancs: tres mascles i una femella. En Manuel té 13 anys i és autista. Des de fa sis anys va a l’Aquapark de Tenerife a fer delfinoteràpia. La mare d’en Manuel, que sempre ha estat molt pendent del seu fill, té molt clar que la delfinoteràpia no el curarà. És com una recompensa, un premi portat a la teràpia. La Pita, la gata de la Isabel i en Fidel, l’han operat per treure-li un bony que tenia al tòrax. El veterinari descobreix durant la intervenció que el bony estrany que tenia la gata era un fetus momificat. En José Manuel Rey, el veterinari rural, ha anat a la granja la Font d’Almacelles perquè hi ha una vaca que té problemes per parir. El vedell ve girat i no pot sortir. El veterinari intentarà girar l’animal dins la panxa de la mare abans de fer-lo néixer. Al zoo marí Marineland, a Palafolls, hi ha quatre pelicans blancs: tres mascles i una femella. La Tània, la veterinària, ha vingut a fer-los una revisió de control. Però els pelicans no es deixen agafar perquè els visiti ningú.

Edu3.cat

“>

Cançó del dofí

També hem conegut una cançó molt divertida sobre el dofí. Us animeu a conèixer aquesta cançó? Doncs escolteu-la!

Cançó del dofí

Salta i balla el dofí

giravolta sens parar

Amb el cap sempre diu si