Hem provat un bitxo?

A classe volíem buscar BITXOS per internet, així que vam escriure la paraula al cercador d’imatges i… sorpresa! Només ens sortien fotografies de pebrots.. Que estrany…

Vam anar a buscar un diccionari, el llibre on comprovem si estan ben escrites les paraules, i allà també ens deien que bitxo era una mena de pebrot que pica molt.

Hem estat mirant més i hem vist que els llibres on parla dels animalets que volem investigar els diuen BESTIOLES o CUQUES.

De totes maneres, hem volgut comprovar què és això del BITXO i n’hem portat un a la classe per provar-lo.

cof

Pepet Llengotes

Aquesta setmana hem fet un joc que ens ha agradat molt, us l’explico per si hi voleu jugar a casa. Es tracta del típic joc del Penjat, hem d’endevinar paraules dient les lletres que pot tenir. Com que encara no sabem llegir del tot, tenim unes imatges de referència, així ens és més fàcil pensar quina paraula pot ser. El secretari o la secretària va assenyalant les lletres que ja hem dit en unà làmina per no repetir-les. Cada lletra que diem i no és a la paraula, dibuixem un part de la cara del Pepet, si en fallem moltes abans no endevinem la paraula, el Pepet ens treu la llengua!

Sortida als FGC

Aquest divendres al matí hem fet una sortida als Ferrocarrils de la Generalitat. Hem començat el matí a l’estació Terrassa Rambla, allà ens han explicat el que necessitàvem per pujar i un cop amb el bitllet hem anat al tren. Hem viatjat fins a l’estació de Vallparadís, on hem esmorzat i jugat una estona pel parc. Després ens han seguit explicant tots els secrets de l’estació: les màquines expenedores, les pinces per agafar les coses que cauen a la via, el botó que podem pitjar si necessitem ajuda, les càmeres de vídeo, les portes d’entrada i sortida… Després hem tornat a agafar el tren fins a l’estació Nacions Unides i de tornada un altre cop fins a Terrassa Rambla. Un matí molt ben aprofitat!

Celebració de la Pasqua

Durant tota la Quaresma hem jugat al “Passa la Q”, un joc d’endevinar paraules que ens convidaven a millorar certs aspectes de la nostra vida: alegria, camí, gràcies, hola, impaciència, pensar, silenci, xivarri…  durant aquest temps hem anat escoltant aquesat cançó que ens ha acompanayat en aquest canvi:

Imatge de previsualització de YouTube

Ara que ja hem endevinat quasi totes les paraules, hem crescut i ens hem fet millors persones. És el moment de celebrar la Pasqua, i això és el que hem fet aquest dijous a la tarda a la capella.

English Week

We have had a very fun week with the activities of the English Week. On Monday, 6th course students performed the play “Pretty Ritty”, on Tuesday Lucy told us the story of The Gruffalo and we made a very scary mask and on Wednesday we made the Easter “mona”. English is fun!

Cliqueu la imatge per veure més fotos

Hem tingut una setmana molt divertida amb les activitats de la English Week. El dilluns, els alumnes de 6è ens van representar la obra de teatre “Pretty Ritty”, el dimarts la Lucy ens va explicar la historia del Gruffalo i vam fer una màscara molt aterridora i el dimecres hem fet la mona de Pasqua. L’anglès és divertit!

Investigació: Les canonades

De moment, donem per acabada la investigació de les canonades. Durant aquests dos mesos hem fet un munt d’activitats  per descobrir què eren les canonades que teníem a la classe, com funcionava el sistema de calefacció, d’on sortia l’aigua de les aixetes i algunes preguntes més que podreu llegir quan us arribi el dossier de les investigacions.

Com a plasmació final de la investigació vam decidir fer una maqueta del circuit urbà de l’aigua i un vídeo on expliquem el procés. Tot i que ens ha costat una mica vèncer la vergonya, estem molt contents de veure el resultat! Què us sembla?

Cliqueu la imatge per veure el vídeo

També us deixem les fotos d’algunes de les activitats que hem fet:

Cliqueu la imatge per veure més fotos

L’activitat de colors càlids i freds:

Cliqueu la imatge per veure més fotos

Ha sigut una investigació molt interessant i hem après un munt de coses noves!

Ofici del pare de l’Oriol

El pare de l’Oriol va venir a explicar-nos el seu ofici, treballa fent el manteniment d’un centre salesià on es fan diferents activitats. Allà li toca fer moltes feines diferents: a vegades fa de lampista, o de pintor, o de jardiner o de fuster… i ens ha ensenyat les eines que utilitza.

Com a curiositat ens ha ensenyat una foto d’aquell centre un dia que hi va anar Don Bosco fa molt i molt de temps.

Clica la imatge per veure més fotos

Com ens agrada que vingueu a compartir una estona amb nosaltres!